Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 2 November 2009

Isnin - Aku dah bosan..aku dah bosan..aku dah bosaaannn...

Memandangkan begitu susah nak upload pic malam ni...aku rasa ada baiknya aku upload esok jek...huhu...boleh giler aku tunggu ni..sementara tu..apa kata aku buat selingan ...cerita bodoh aku...yg mana aku kerap kali berfikir dengan pala lutut aku ni...

Ni zaman aku sekolah menengah ni...mmg kegemaran aku ,maggie...selain dari dari maggie...aku suka maggie...haa..dalam erti kata lain...maggie..takde lain selain maggie..aku leh makan maggie , 3 bungkus sekali jalan...kalau maggie goreng ( yang buat sendiri tu ) aku leh balun 4 bungkus sekali..amacam ? ada bran ? tu pasal aku kena darah tinggi..hahahaha...jgn ikutkan nafsu syaitan !!

Mmg tak elok makan maggie selalu...tapi nak wat camana..mak aku bz masa aku sekolah dulu..dia bawak bas sekolah..erk..bas sekolah ???? haaa..jgn tak tau..sebut je nama makcik ani ,haaa..tu dia..semua kenai..aku tak kisah la sangat...aku leh balun maggie sepuas hati aku...

Satu hari tu...aku nak makan maggie..tapi kali ni lain dari yang lain..aku pk..nak buat maggie apa ekkk..last last..aku nak buat maggie goreng...buatan sendiri...jeng jeng jeng..

Nak tumis bawang ? MALAS ! ...dah tu nak wat camana ?ermmm...guna logik akal la kawan...haa...aku pun pk..camana ekkk...ok laa...dah nama pun maggie goreng...pe lagi....tak reti reti lagi..

Aku panaskan kuali..masukkan minyak...tunggu panas...tunggu...sambil tunggu tu aku nyanyi laa...hati gembira nak makan maggie goreng..laalalalalala...

ok..panas dah..aku bukak plastik maggie...waaa..maggie kari..mesti sedap nehhh...
sebungkus ? tak cukup !!! dua ? ermmmm....beli pun dua...dulu maggie sebungkus baru 50 sen...baki duit sekolah tadi ada seringgit...dapat beli dua...hehehe...

bukak rencah dia...waaa...sedap sedap...aku teruskan maggie dalam kuali !!!!! busshhhh !!! berasap !!!! hangus maggie tu !! waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....apa salah akuuuu....betul la ni...goreng maggiee !!! tapi awat abis berasap dapur..erkk.cepat cepat..tutup..asap ni..abis burung bapak aku ...bukan burung tuuu..bapak aku bela burung merbuk , tiung , murai kat belakang umah..so asap semua abis kuar ikut belakang tu...aku cepat cepat hidupkan kipas..tiup semua asap asap tu...erk...aku tengok maggie dalam kuali tu...

Hitam ! huhuhu..aku lapaqq niii...nak makan peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....tinggal sebungkus je lagi ...ermmm...sebungkus pun sebungkus laa....

Penyudahnya , aku makan maggie sebungkus dan tunggu je mak aku balik..mintak singgit kat dia , g beli kuih kat depan rumah aku tu..beli kuih udang...antara feveret aku...ahaksss...
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI