Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 12 November 2009

Cerita tadi tapi kali ni bergambar ! Hehe

Tadi aku cita tanpa gambar..sekarang aku ulang tayang apa yang berlaku semalam...jeng jengg...

Kul 5 petang...tepat...cukup cukup....kul 5:00:00pm, terus aku punch tanpa rasa bersalah ...haa..kejam neh....dengan pantas aku berjalan menuju ke lif ...tau tau la..ada yang sebelum kul 5 dah tunggu depan lif..takut lif penuh...aku tak la tahap sekejam tu lagi...hampir hampir jek..ahaks...jgn marah a bos...

Dengan pantas aku menuju ke lrt PWTC..dalam kepala aku ....keta selamat ke tak ? nak g gym ke tak ? kalau g aku nak layan apa lak ari ni ? sat g malam nak makan pe lak ? dah tentu sekali aku pkkan wife akuuuuu...takkan tak pk....tak sekejam tu lagi laa...tapi aku tau dia okek..sebab bukan wat pe pun kat sana...dok dengar jek..makan ..tido...kan kan..

Lrt datang berlumba lumba..haaa...ala lagu api terbakar panggil bomba...tapi ni korang tukar jadi lrt lak...hahahah..dalam 5:20 pm , lrt sampai...dh leh baca pergerakkan lrt ni..dapat la naik awal skit..sampai kat stsn cheras pun dalam kul 530 gitu..

Pada yang tak pernah lrt tu ...ni adalah stesen lrt...yang ni stsn lrt cawangan cheras..haaaa...pada yang tau tu , wat wat la tak tau ek..

Gambar ni diulang tayang pagi tadi..kira lakonan semula laa...cuma aku amik ni tengahari tadi...haa?? tengahari ? tak keje ke ??? ala..panjang cita arr...korang baca dulu cita ni...yang selebihnya , kalau aku rajin aku cita je nanti nanti ..ekk ??

Ni clear je..padahal kul 5 petang , mmg penuh ar orang dok turun kat sini...korang bayangkan la ramai orang ...bayangkannn...cuba bayangkaannn....ada orang pakai merah...biru...putih...haa..tu nyonya bawak bakul...haa..boleh ?

Aku menyusuri laluan ini dgn debaran ...dup dap dup dap...

Aku toleh ke kiri aku...ada semak..erk..

Aku toleh ke kanan...semalam lori tu tersangkut dalam lopak air tu..sian..pakat tarik diorng..nampak tak lori tu ?? tuuuu..hujungg tuu..yang bangunan putih tu , tandas awam...nak masuk bayar aarrr...30 sen....mahal ? g balik buang kat umah...haaaa..30 sen pun kedekut...tapi nak guna tandas bersih..apadaa..

Aku terus berjalan...dan berjalan....tak leh lari...ramai org
Haa...siap ada gerai lagi..pakcik tu jual pisang goreng..panas panas...ramai beli..aku tak nak beli..sebab ..hehehe..tak yah la tau...nak tau gak ?? tak yah laa..budak budak tak yah tau ek ..

Haaa..korang nampak bayang bayang tu ? aku tak sangka laaaaa..bayang bayang tu...aku nak cerita..takut korang ngeri...tak yah la cita ek..nak gak tau ? haaa....tu la aku ..amacam..ngeri ? hahahhaa

Bila aku melalui gerai pakcik tu...aku sempat jeling kat dia...

Sian...OKU ..
Dari sini leh nampak dah keta aku..legaaa..keta aku ok kat situ..cuma keadaan je la tak tau camana lagi..heehe

Aku meneruskan perjalanan ku yang memboringkan itu...semakin hampur
Yeeeee...semakin hampirrr..
Tu diaaa...nampak tak kancil tu..haaa..tu bukan keta aku...keta aku takde kat situ..ada kat umah...tapi semalam aku parking kat situ laaa..

Bila sampai situ..aku tekan ..erk..sama cam cita kat bawah..korang baca je yang entry sebelum ni


Kat tempat ni la jadi tempat jumper menjumper bateri...haaa..mmg kong abis bateri keta aku tuh..aku pun tak tau ar apa punca..nak kata lampu tak tutup..2x aku g check...clear je semua..ermm..mmg nak cari pasal je tu ngan aku...

Aku roger member aku...tanya apa kes ngan keta aku..dia mekanik..aku bagi la punca punca dia..dia kata bateri...

Aku roger abang aku..dia kata malam kang datang...so aku balik..g gym dulu..hahahaha...sonang citer..

Malam...kebetulan aku baru selesai workout...adik ipar aku pun baru balik dari keje dia..aku ajak dia g tengok aku..adik ipar aku neh dah berkali kali la jadi mekenik keta aku tu...haaa..

So dia bawak van sekolah ni..


Nampak tak van sekolah tu..pemilik asal dia...mak aku..dah turun tangan ...adik perempuan aku punya...haaa..jadi , van ni la jadi mangsa adik ipar aku...

Try punya try..dekat setengah jam jumper..tak jadi apa apa..huhu...hanya mampu start skit jer

Adik ipar aku g balik...tukar amik bas ni..haaa..amik obat !!! baik punya jumper mai !!

Ni haaa basnyaa...4 biji bateri yang kuasanya berkali ganda dari myvi aku tu...bukan aku nyer la..wife aku..ahaks...tak malu tul akuk..

Makan masa gak..dekat setengah jam..tunggu punya tunggu punya tunggu...punya tunggu...baru laaaa...ok..tu pun ....nasib baik sempat sampai umah...bila dah sampai..nak hidupkan balik , dah tak boleh...cantik..sempat parking ..tempat best lak tu..hahahah


Betul betul dapat parking depan umah aku..so selamat skit...yela..semua alarm tak boleh berfungsi dah..haaa..tak ke kes naya...

Pagi tadi ..aku cam biasa g la keje naik kaki aku..hahaha..sampai lrt...ok laaa..aku dah pesan kan adik aku...mintak orang datang tukar bateri...haaa..tu citer lain lak...citer ni sampai sini jek..hahahhaha....wachaaaaa

Bila Dah Nak Jadi

Nak kata apa dah....terima je ler..

Itulah yang berlaku pada aku semalam...Pulang dari opis dan plan nak drive keta yang aku bawak pagi semalam terus ke umah mak aku...save rm 4 ! Kononnya laaaa...

Sampai kat lrt dalam kul 530 ptg..ha...esksin skit nih..aku tak nak naik teksi ...hahah..riak n takabur nehhh...

Aku kuarkan kunci keta...wawawaaaa....maka dengan eksennya aku tekan kunci alarm tu..

Erk...tak bunyi ?

Sekali lagi....

Erk....

Ah , sudah.....peluh mula menitis di dahi aku ..( aku ni spesis cepat cuak ..bila cuak...mula la berpeluh )

Camana nak buat ni ek...pk Ben ..pk..

Aku rasa mesti kes bateri ni...Aku call wife aku...tanya dia..sebab aku takut masalah pada kunci alarm tu..abis bateri ke..

Dia rasa mungkin masalah bateri kereta...sebab dah pakai 2 tahun ..tak tukar lagi..sebelum ni penah jadi gak...mmg masanya nak kena tukar la ni..

Aku cuba guna manual...gunakan kunci untuk membuka pintu..

Boleh ! tanpa ada bunyi alarm...Erk...pelik takde bunyi...

Aku masukkan kunci...pulas...

Haprak..apa pun takde...jgnkan bunyi..sebarang lampu pun takde !!!!

Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!

Daah la tu..kat lrt lak...orang dok ramai balik keje..huwaaa...tu arrr...tadi ko eksen sangat Ben !!

Padan muka mung !!
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI