Eeeww.. Tak sedapnyaaa ..

Huh...makanan apakah ini ? nasi goreng apa masin sampai gini sekali ? Ala.. asik asik kari.. kari kari kari ... takde makanan lain ? Apa kata sesekali kita makan makanan ala barat lak ... Kita buat bbq nak hujung minggu ni ? Erk... nape masak banyak sangat ni ? kan dua orang je nak makan ? nanti tak abis nak wat pe ? Ler , takkan nasi ngan ayam je ?? Boring laaa..


Tahukah nun di sesetengah negara di Afrika hanya menggumpalkan tanah kering lalu di berikan pada anak mereka untuk makan dengan menganggap tanah itu sepotong kek ?

11 ulasan:

  1. Betul2....lepas ni kita buat sederhana tapi tetap meriah yeaaa....

    BalasPadam
  2. Ikutlah cara RasulALLAH..RasulALLAH tak pernah menghina makanan..apa yang di hidang makan je.sedap ke,sikit ke,bersyukur....

    BalasPadam
  3. kena bersyukurla dengan apa yg ada..kdg2 aja jgk yg kata..ko mkn ape??hah mkn megi je..kesian2..mnusia mcm2 la..

    BalasPadam
  4. yup...sbb tu kami suami isteri sepakat, masa masak, dr 3-4 jenis lauk menjadi 2 jenis lauk je skang..tetap cukup..tetap kenyang..
    syukur...

    BalasPadam
  5. hahaaaaaaaaaa.. sapa yang masak tu??? :))

    BalasPadam
  6. betul2..kita kena mnsyukuri nikmat yg Allah bagi kat kita...
    anyway,,kat ben..sudi2 la visit my blog k...
    http://missbean88.blogspot.com

    BalasPadam
  7. salam,

    betul tu, sungguh bertuah bumi Malaysia ni..Syukur Alhamdulillah..

    BalasPadam
  8. masih x faham dengan sikap manusia yang suka membazir di kedai makan..

    BalasPadam
  9. kalau smua dah ada depan mata, tu yg asik rasa bosan jer, elok gak skali skala ingat kat org yg lebih susah

    BalasPadam
  10. Bersyukur apa yang ada....bersedekah dgn apa yg terdaya...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.