BEN ASHAARI bebel dahh..

by - Khamis, Mei 06, 2010

Hurm ... aku seorang blogger .. seperti mana korang .. menulis blog untuk suka suka ( yeker ?? ) .. Seperti aku pernah beritahu dulu , berapa keratkah orang membuat blog sekadar suka suka ?? Tak yah bagi jawapan .. Tengok blog sendiri pastu cermin muka tu ... Tanya pada diri sendiri ... Jawapan di mulut belum sama dengan dihati ..

Aku , dari seorang blogger yang baru dilahirkan .. ke merangkak ... Belum masih mampu berdiri apatah lagi berjalan .. Macam macam aku lakukan untuk merangkak .. tapi belum sampai tahap 'merayu' .. dan jauh sekali mengampu !

Dari 1 online sehingga pernah mencecah 1000 online , aku masih lagi merangkak .. Bangga diri ? Untuk apa ? Aku terus terang disini .. Apa yang aku kejar ?? $$ .. masih terlalu jauh untuk membuatkan aku kata , aku hidup atas duit blog ! Jadi untuk apakah ?? Popular ?? Takat popular sesama sendiri ?? Hahaha.. POPULAR KAMPUNG namanya ... Bukan aku ... jadi untuk apa ?

Aku nak kejar ranking !! Dari dulu aku mmg giler kejar ranking .. Kenapa ??? Sebab aku nak buktikan AKU BOLEH dan AKU MAMPU ! Kalau Datuk LEE CHONG WEI mampu jadi juara dunia dan juara ALL ENGLAND dan sedang mengejar JUARA OLIMPIK dengah usaha yang gigih , kenapa aku tak boleh ? Ni cuma sekadar blog !!! Aku tak perlu pegang raket dan berdiri di dalam gelanggang pun .. Aku hanya perlu menulis dari hari ke sehari ... Dan yang aku tulis tu adalah dari karya aku sendiri ! Aku tak petik idea sapa sapa yer ..Jadi aku patut berbangga !!

Aku dah berjaya membuktikannya dan skang aku nak kembali perlahan ... Aku dah buktikan pada korang yang aku mampu buat dalam tempoh kurang setahun !!! Kalau aku mampu , korang apatah lagi kan .. blog yang penuh info , idea , kreatif dan cantik ..

Sejak dulu lagi aku buat blog , aku jarang membalas komen... Bukan di blog saja malah dia FACEBOOK .. kenapa ? Mereka mengomen atas entri yang aku buat.. ibarat satu kesimpulan yang mereka buat kecuali jika mereka menanyakan soalan .. jika berkesempatan , maka aku balas .. jika tidak , aku minta mereka add aku di YM .. Senang nak menjelaskan ..

Award dan sebagainya ... Dulu aku rajin membalas award sebab aku ada masa .. Skang ? Dengan masa yang ada ala ala gitu je ditambahkan lagi dengan JELAJAH aku ... membuatkan aku susah nak melakukannya lagi ...

Blogwalking ... g ke blog blog .. ermm .. aku tetap masuk blog blog yang baru ... aku susah nak masuk blog yang dh femes ames ni kecuali blog yang aku kenal dari aku 'kecik' dulu ... Aku suka masuk blog baru baru ni sebab mereka mempunyai idea idea yang menarik ..cerita cerita yang best ... tapi susah untuk aku tinggalkan komen .. Dari dulu mmg gitu aku .. gemar membaca , melihat tapi susah nak amik nota ... Gemar ingat jer ..

Hurm ... aku masih seperti dulu .. Aku bukan gile glamour .. bukan gila pangkat .. dan bukan giler $$ .. Aku gemar mengkaji dan berkongsi !! Bukan nak kaya sorang sorang yer ... Berapa ramai blogger yang bagi tips up kan trafik dengan penuh kejujuran ??? heh.. Korang tanya NABIL RAJA LAWAK sendiri ... nanti dia kata pe ???

Kepada blogger blogger baru .. jgn mudah terasa hati dengan pencapaian blogger blogger lain .. Amik yang positif.. jadikan cabaran bukan berdengki .. Satu hari nanti bila korang dah tau rahsia kejayaan , korang pasti akan jadi macam blogger yang dikatakan 'popular ' tu ..

Percayalah .. kerana aku dulu di tempat korang .. kutuk blogger popular .. perli mereka ..sekarang ? Aku memahami apa yang mereka rasa .. Tidak mudah memuaskan hati semua orang !!!!!! Apa yang boleh aku buat ...

Aku terus berblog dengan ikhlas .. IKHLAS kah ?? Lu pk la sendiri BEN ASHAARI ..

You May Also Like

17 comments

  1. saya tahu anda ikhlas mengpost entry. pendek, padat, itu yang saya suka jengah. jarang saya nak jengah entry org popular secara kerap. ;)

    NISECA suka merapu

    BalasPadam
  2. betol..beto...betol...blogger baru cam awe..suke amik tgk blog senior amik ilmu mereka...mcm en.ben

    BalasPadam
  3. benar sekali...

    dulu dni fikir, kenapa dia tak reply komen dni.. sekarang dni mula fikir... kenapa dni tak sempat reply komen dia?


    huhu.. ntahla.. kadang2 kita kena letakkan diri kita di tempat seseorang, baru kita boleh faham... kenapa dan kenapa.. jangan tuduh melulu.. jangan bertindak sesedap rasa... jangan berfikiran tertutup sangat.. kena jadi diri sendiri.. itu yang terbaik..


    yang baru.. belajarlah dengan baik (dni pun masih merangkak2 lagi). yang dah lama, bantu membantu.. yang hampir tersungkur.. kajilah balik mengapa... yang semakin naik, tingkatkan usaha.. yang sedang mencari ilham... bertanyalah.. malu bertanya, sesat jalan.. ;)


    selamat berblog dengan bahagia ^________^

    BalasPadam
  4. selagi kita gembira dengan apa yang kita buat...kita teruskan saja bro.

    tak perlu gusar. lantaklah apa orang lain kata..

    jom kejar ranking juga..hehe

    BalasPadam
  5. walaweiii,ni bebelan yang geilakkk panjang..mak aku pun ndak bebel cam nie...

    BalasPadam
  6. hehehe..kan dahhh! ben ashaari bebel dahh..hehehe.

    ben mmg byk idea..syabas!
    suka tgk muka ben..mcm muka jimmy pengacara af8 skrg..hehehe

    BalasPadam
  7. uish...panjangnyer bebel kali nie...tp x per...at least org tahu kan...

    BalasPadam
  8. yyaaa, eerrrmm, yaaa (terangguk-angguk)

    en ben, kuning maksudnya apa? (re your bloglist)

    BalasPadam
  9. dulu payah nk tgok Ben balas komen

    sorang2 le kita mengomen kt sini..hehehe

    skrg ni perati je

    dah ramai tu...

    BalasPadam
  10. haah..dulu ske komen ben..

    tp xbls,rs syok sndiri..

    pas2 xnak da komen ben..

    hhhuuuu....

    majokk..

    BalasPadam
  11. @Kujie

    hahaha .. kak jie ..bukan malas nak balas tapi tau tau je kat opis .. nak bukak pun sempat untuk update je ..

    BalasPadam
  12. @atieabie

    erk..jgn le majokk..sian saya..huwaaa

    BalasPadam
  13. @encik tikus

    ada dalam ni... dah cerita ... google mm2h

    BalasPadam