Bila Eksiden je mesti tanya yang pelik pelik

by - Rabu, Jun 09, 2010

gambar dipinjam dari Bharian Online


Dalam muka depan surat khabar utama hari ini , ada tajuk tentang kemalangan maut . Bagi yang menonton berita utama malam tadi pasti dah mengetahuinya ..

Yang menjadi pertanyaan aku , kenapa setiap kali selepas berlakunya kemalangan , wartawan terus mencari keluarga mangsa dan menanyakan soalan soalan peribadi yang mana boleh menambahkan kesedihan mereka .. Perlukah ?

Antara soalan soalan yang semakin kerap ditanya , apakah perkara pelik yang dilakukan oleh mangsa sebelum berlakunya kemalangan tersebut .. Adakah itu menunjukkan alamat seseorang akan 'pergi jauh ' ?

BA : Tajuk utama berita , sama panas dengan tajuk entri blog..

You May Also Like

6 comments

  1. dh nama pencari berita....selagi boleh di korek, smua mahu di korek. jika mahu mengulas bab etika kewartawanan, aku tak pakar la plk

    BalasPadam
  2. a'a kan?? saye pun perasan benda yang sama jugak..macam takde modal je nak buat laporan..ade ke orang tengah sedih2 p tanya soklan pelik2..ntah ngan ape2 je..+_+

    BalasPadam
  3. al-fatihah...

    wartawan tu cari bahan utk pelaris... kdg2..bila kluar kat paper jd lain citernya.. dh tukang karut kerjanya..

    oppss..silap.. tukang karang..

    BalasPadam
  4. Biasalah org mmg suka nak dengar yg pelik2...jadi kita pun kena mengambil iktibar juga jika ada org bercakap pelik2 atau kita yang bercakap yang pelik2 kena jaga2 tu.

    OK BA best juga n3 ini.

    BalasPadam
  5. sedih sgt bace paper ttg mereka tadi.... apapun.... same2 kita sedekahkan Al-Fatihah....

    BalasPadam