Mintak sedekah tapi memaksa ..

by - Khamis, Jun 10, 2010


Disapa di Lrt PWTC .. Meminta duit untuk membeli makanan ... Bukan orang sini rasa aku ..Dari slang dia aku rasa mmg orang luar ..

Dengan menggunakan bahasa English , dia meminta aku duit .. Sebelum sempat dia menghabiskan ayat dia , aku gunakan tangan aku sebagai tanda yang aku tak de duit ..

Bukan aku tak nak bagi tapi aku rasa dia bukan nak guna untuk beli makanan pun .. Dari bentuk fizikalnya dia , tak mengambarkan kekurangan makanan pun .. huhu .. aku bukan spesis kedekut .. kalau benar dia kelaparan , aku sanggup g belikan makanan lagi ..

Aku berlalu pergi.. Tapi kedengaran dia seolah memaki hamun ... Aku toleh ke belakang .. hurmm .. mmg dia dok ' membebel ' ...

BA : Bagi salah , tak bagi salah ... kalau bagi , sah sah aku tak ikhlas... camana tu ?

You May Also Like

4 comments

  1. ada sekali tu ada org minta sedekah katanya dah berapa hari tak makan.. saya ajak dia ke kedai makan dan order untuk dia.. senang..

    BalasPadam
  2. pernah juga di sapa area PWTC iaitu dari stesen bas putra menuju ke stesen komuter jam 6.50am kira2 10 tahun lepas. waktu tersebut sudah cerah dan sudah ramai yang lalu lalang. di sapa dengan memberi salam, namun bukan meminta sedekah atau bertanya arah. tapi di suruh mengeluarkan semua wang ada dalam poket. hebat cara "mengepow" dengan memberi salam....

    BalasPadam
  3. ada kaki ada tangan.. patutnya buleh je kerja kan.. tp kalau tak ikhlas baik tak payah bagi.. emmm...

    BalasPadam
  4. tapi skrg ni.. buat muke gila kesian..bila org tak bg siap kutuk2 mengata.. gilak sakit hati

    BalasPadam