Niaga Online : Boleh dipercayaikah ?

by - Ahad, Jun 27, 2010

Mudah , cepat dan senang ... Itulah kelebihan berniaga melalui internet ini .. Semakin bercambah malah boleh dikatakan saban hari ada je usahawan internet baru muncul di dunia niaga online ini .. Ini bermakna membeli belah di internet ini semakin mendapat sambutan malah ada yang mengakui menguntungkan .

Hanya berdasarkan gambar , pembeli hanya boleh melihat gambarnya saja lalu terus menempah dan membelinya .. Mudah bukan ? Sangat mudah ..

Namun ada pembeli yang tertipu kerana kualiti baranganya .. Adakah ini benar ? Setakat ni , aku tak pernah membeli barang melalui internet tetapi ada rakan aku yang dah berbuat demikian .. Alhamdulillah .... barang yang diterimanya , cepat dan tiada masalah ..

Korang pulak bagaimana ? Adakah membeli belah di internet ni boleh dipercayai kerana belum tentu kualitinya ok atau tidak ?

BA : dok cari idea nak buat bisnis online ...

You May Also Like

6 comments

  1. Boleh dipercayai...janji ada sikap jujur dan telus antara penjual dan pembeli...Zaman sekarang ni dok depan laptop pun duit boleh habis...ngeri sehh!

    BalasPadam
  2. salam Ben
    pengalaman saya,alhamdulillah setakat ini penjual online yang berurusniaga dengan saya alhamdulillah jujur dan barang pun menepati citarasa.
    ada seorang dua peniaga online ni yang akhirnya menjadi kawan di alam realiti pula.mungkin disebabkan saya juga ada membuat perniagaan online.
    Minta izin link blog,saya dah link blog Bro di blog saya beberapa hari lepas.

    BalasPadam
  3. setakat dni shopping kat tenet ni... semuanya ok.. dni paling suka beli masker dengan blouse kat tenet :D


    oh.. dni juga ada blogshop.. kalau sesiapa sudi nak shopping kat blogshop dni di alu-alukan.. ^__^


    http://diniwardrobe.blogspot.com

    BalasPadam
  4. salam bro Ben.. basically kalo kita beli online ni secure dengan syarat kita beli drpd buyer yg ada good reputation kat satu2 online store tu.

    BalasPadam
  5. Mengapa tidak boleh dipercayai?

    1) Kami berniaga secara online bukan meniagakan penipuan

    2) Kami berniaga secara online juga untuk menolong sesama manusia.

    3) Kami telah menetapkan kualitinya.

    4) Apabila para pembeli telah memasukkan duit ke dalam bank kami, kami akan menelefon beliau serta merta. Selain itu, kami akan beri quotation serta invoice

    Kami tidak harap orang percaya kami. Tetapi saya mahu tanya anda (Ben Ashaari) jikalau anda tidak percaya seseorang itu, sampai bila orang nak percaya anda?

    BalasPadam
  6. berniaga online susah juga kan, bagi pembeli mesti ada perasaan dapat ke barang ni, kalau dapat kualiti macam mana ya

    Segmen Blogger: Velasrizal

    BalasPadam