Pengaruh blog terhadap kehidupan seharian ..

by - Isnin, Jun 21, 2010

Sana sini mereka berbicara tentang blog .. Kalau dulu , FACEBOOK menjadi topik utama .. skang tidak lagi .. Ini kerana blog bukan lagi sekadar tempat meluahkan perasaan dan diari kehidupan . Namun begitu ramai tau fungsi blog sebenar .. Mereka mengambil kesempatan dengan membuat bisnis secara online . Peluang begini tidak sepatutnya dilepaskan oleh mereka yang arif dalam dunia maya ini ..

Tadi , sewaktu aku dalam perjalanan ke Stsn Lrt , aku terserempak dengan seorang rakan lama .. rakan baik sewaktu sekolah dahulu.. ke hulu ke hilir bersamanya .. hehe.. Topik perbualan ?

BLOG .. BISNIS .. BLOG .. BISNIS..

Di usia begini dan dengan tanggungjawab yang dipikul sebagai ketua keluarga , sudah menjadi satu amanah mencari rezeki tambahan .. Pelbagai cara dan pelbagai teknik menjana pendapatan di zaman ini .. Mahu atau tidak saja ..

Lalu aku cadangkan dia ( memandangkan dia sendiri dah ada ) menjana pendapatan sampingan melalui blog .. Menurutnya , isterinya sendiri sudah 2 tahun aktif berbisnis secara online .. Lalu aku cadangkan dia buat blog santai .. Dengan meletakkan iklan seperti NUFFNANG , dia boleh menganggap bermain kutu dengan NUFFNANG.. sebulan RM100 ... kalau setahun berapa ?

Sikit sikit , lama lama banyak jugak .. yang penting jgn tamak .. Niat selalu kena betulkan .. jgn biarkan syaitan membisikkan hasad di telinga kita .. ;)

BA : Dari menghabiskan masa dengan berchatting tanpa hala tuju , baik buat duit .. kan ?

You May Also Like

8 comments

  1. betul tu ben..ni tgh pikir2 ni..nak buat bisnes apa ya..jual durian boleh..yeehaa...rumah akak kat rembau je ben...tp buah dah mula menyusut,kita bermesra(cewah) lmbt sgt .thn depan,insyaALLAh pakat2 ajak semua org ke sini ya..

    BalasPadam
  2. encik ben..sy link kan blog ni dlm blog sy n dlm sehari hari ni..dh brapa kali saye lawat blog ni sbb stiap kali on9..ade jer update post.. sempat tulis ehh byk2 post dlm satu hari..
    tabik laaahh

    BalasPadam
  3. Tuu dia kata2 hikmat dari ben ashaari..lain lah kita chat pasal nak memantap kan blog...

    BalasPadam
  4. @anymzheheh...durian online..bagus tuuu..

    BalasPadam
  5. yes true , sekarang memang banyak dengan blog dari facebook ;D

    -Thankss dah letak dekat Blog List Encik ben ;)

    BalasPadam
  6. x dpt bukak blog sehari pening pale.....tgk ada iklan nuffng meloncat...haha

    BalasPadam