Sanggupkah anda menghantar orang tua ke rumah orang tua ?

by - Ahad, Jun 20, 2010


Semasa kecil , kita ditimang timang.. di manja manja ... di belai belai ... bila besar ? Bagaimana kita mengenang jasa mereka ? Dengan menjaga mereka sepenuh hati ? Atau menghantar mereka ke rumah orang tua ? Begitulah kita mengenang jasa mereka ?

Begitulah adat dunia ini .. Bila berjaya , ramai anak anak mereka terlalu taksub dengan mengejar kekayaan sehingga terlupa asal usul ... Dengan alasan terlalu bz atau tiada masa untuk menjengok atau menjaga mereka .. Adakah ibu bapa kita yang tua itu memerlukan harta lagi ? Atau sekadar kasih sayang dari anak kesayangan mereka ?

Sanggupkah anda menghantar orang tua anda ke rumah penjagaan orang tua ?? Hurmm .. Lihatlah anak anda sebelum melakukannya .. Mereka bakal mencontohi anda satu hari nanti .. Jangan beri anak anda alasan untuk melakukannya ..

BA : Syurga dunia tidak menjanjikan syurga akhirat ..

You May Also Like

2 comments

  1. Tak akan, biarlah susah senang asal mereka bersama kita..Sekarang ni zaman cash money, hari ni buat kat org tua kita, esok2 anak kita buat kat kita pulak..tu jam sibuk muka masuk paper kata anak tak hirau bagai. Tapi tak sedar dosa2 silam sendiri yang bikin..apa pun tu semua pendapat masing2...

    BalasPadam
  2. tak semestinya kita hantar ibubapa kita pergi rumah orang2 tua, maknanya kita tak sayang mereka. sesetengah ibubapa yang suruh anak mereka yg hantar ke sana.
    seperti ibu saya awal2 sudah cakap htr ke sana, sebab nye kalau duduk rumah kita tak tahu apa yang jadi pada mereka. sudah cukup memadai ada penjaga lain. sudah pulang kerja ambik semula.

    BalasPadam