Simpati pada kawan tapi dia bikin panas lak ..

by - Khamis, Jun 10, 2010

Bila terbit rasa simpati pada dia , kita jadi mengalah .. mungkin dia akan berubah satu hari nanti .. Gitulah doa kita .. Tup tup , dapat berita dari dia , rupanya masih dengan perangai sama ..

Kenapa perlu ada perasaan begitu ? Kejadian yang lepas patut dijadikan pengajaran .. bahawa setiap yang datang itu adalah milik Allah .. jgn sesekali ada perasaan riak dan takbur .. Jgn ingat rezeki kita itu seperti memetik jari jer ... tup terus depan mata ..

Bila dah dapat rezeki tu , jgn la pulak di saja tunjuk tunjuk pada yang takde lagi ... kecik hati kawan lain yang dah lama 'ternanti-nanti' .. takkan tak reti gak kot ?

BA: Nak kata tak faham , tua dah ....

You May Also Like

5 comments

  1. Ben, mu perli sper ni ben...Huhuhuhuh

    BalasPadam
  2. "Allah tidak akan merubah nasib seseorang atau sesuatu kaum, sebelum orang itu atau kaum itu berusaha (menunjukkan komitmen) untuk mengubah nasib diri mereka"

    BalasPadam
  3. kadang2 orang tua memang susah nak faham

    BalasPadam
  4. saya paham sgt cerita benn nih..sabarlah rezeki tu ade tp belum sampai lagiii..bukan takde tapi belum ade je lagi..jangan pakse diri dia akn dtg dgn sendiri nye kalo kite pikir dan desak diri 'rezeki'tu xkn dtg..kalo kite releks je tup2 'dabel line'..saya pon pnah kene alhamdulilah ALLAH tu maha adil..org siap perli2 lagi

    BalasPadam