Wajarkah diperbesarkan cerita cerita sensasi artis ?

by - Jumaat, Jun 25, 2010


Pantang ada isu terbaru.. tak kira apa kes sekali pun ..ZZaassssss ... paling pantas dalam internet lebih lebih lagi blog ... Terpampang isu isu tu ..

Seronok weh... tengok ramai masuk baca .. Masuk baca kisah kisah sensasi yang secara tidak langsung membuka aib artis tersebut .. Kalau saudara seagama sendiri bagaimana ? bukankah kita patut menutup aib mereka ?

Sabda Rasulullah saw yang bermaksud :

“Sesiapa yang merungkaikan dari seorang mukmin satu kesusahan daripada kesusahan-kesusahan dunia niscaya Allah akan melepaskan daripadanya satu kesusahan dari kesusahan-kesusahan di hari kiamat. Siapa yang memudahkan orang yang sedang kesulitan niscaya Allah akan memudahkannya di dunia dan nanti di akhirat. Siapa yang menutup aib seorang muslim niscaya Allah akan menutup aibnya di dunia dan kelak di akhirat. Dan Allah sentiasa menolong hamba-Nya selama hamba-Nya itu menolong saudaranya….” (Hadis Riwayat Imam Muslim)

Sabda Rasulullah saw yang bermaksud :

“Wahai sekalian orang yang beriman dengan lisannya dan iman itu belum masuk ke dalam hati-hatinya. Janganlah kalian mengumpat kaum muslimin dan jangan mencari-cari keaiban-keaiban mereka. Kerana orang yang suka mencari-cari keaiban kaum muslimin, Allah akan mencari-cari keaibannya. Dan siapa yang dicari-cari keaibannya oleh Allah, nescaya Allah akan membongkarnya di dalam rumahnya (walaupun ia tersembunyi dari manusia).” (Riwayat ImamAhmad dan Abu Dawud ) - sumber

BA : Kalau terkena kat kita atau adik beradik kita , camana ??

You May Also Like

2 comments