Kenapa Belia Melayu Tak Nak Mengundi ?

by - Jumaat, Julai 02, 2010

Aku terbaca dalam suratkhabar tempoh hari .. Ada satu temubual berkaitan dengan isu ini .. Dia kata belia melayu ni habiskan masa dengan bola , merempit dan sebagainya ..

Aku salah seorang yang tak pernah mengundi .. Dulu , alasan aku kenapa aku tak nak mengundi satu jer ... Orang yang dicalonkan kat tempat aku tu semua mengarut ...

Pastu , pemimpin pulak asik dok gula gulakan rakyat lebih lagi orang tua .. Yang belia dan muda muda ni nampak semua ni.. dan juga kena ingat , mereka ni kebanyakkan berpelajaran tinggi ..

Kalaulah yang belia belia ni mengundi , aku rasa sah sah mereka akan mengundi pembangkang ! Bukan sebab sokong pembangkang tapi membangkang ! Sapa yang rugi nanti ?

Bagi pendapat aku la... belia belia ni nak mengundi parti bukan pembangkang tapi serba salah .. sebabnya , yang di calonkan dan juga mereka yang duduk di parlimen ( sebelum tu ) ,terlalu membangga diri .. seolah olah bila dh jadi wakil rakyat ibarat jadi DEWA..

Ini yang berlaku sebenarnya ..Menyampah dengan wakil rakyat .. Walaupun bukan semua wakil rakyat tu teruk tapi segelintir tu la yang mencacatkan semua ni ..

Tapi kali ini , aku akan turun mengundi .. Bukan kerana mana mana wakil rakyat atau pemimpin tapi aku tak nak negara aku diperintah oleh orang bukan ISLAM ...

BA : Berubahlah..jadi sebenar benarnya 'BERJIWA RAKYAT ' .. Bukan sekadar lakonan untuk menang PRU jer !!

You May Also Like

5 comments

  1. pendapat yang sangat bagus...tapi, terpulang kepada diri masing2...

    BalasPadam
  2. @Anna

    Yup..terpulang pada masing masing..ni cuma pendapat saya

    BalasPadam
  3. bukan taknak ngundi... kalo kat tempat saya tu lagi best... tak kira tua muda undi pembangkang masa pilihan raya lepas sebab kenal orang tu tau selok-belok tempat tu... at least kalo dia tak boleh nak bangunkan tempat tu sebab dia pembangkang, at least dia ada jugak usaha dan memang akan cuba sedaya upaya nak tolong orang2 kawasan dia yang memang dia kenal... pemimpin macam ni la yang kita mau...

    dari parti yang menang sebelum ni...calon lama dia lempaq pi mana entah... kata sebab dah tua konon tak boleh nak buat kerja dah... padahal sebenarnya orang tu tak berapa nak setuju dengan sikap pilih kasih parti tu... lepas tu letak calon entah asal dari mana entah... konon nak letak yang muda... tapi bila sesi pengenalan calon... pun dah bongkak... langsung taktau apa pasal kawasan tu... buat apa nak undi dia???

    kan???

    BalasPadam
  4. aku paling xsuka kempen pilihanraya, ramai lak yang turn, sebelum nie xdak le plak pduli. kaw aku dah le 2x kena mengudi, leceh tol.

    BalasPadam