Follower melepasi 2600 ..Terima kasih pada ..

by - Isnin, Ogos 09, 2010

Aku mula berblog pada 17hb September 2009 dengan entri pertama aku bertajuk PENGENALAN .. Kenapa aku buat blog pada masa tu ? Ada dua .. satu sbb terpengaruh dengan wife aku .. Kedua sbb aku suka berceloteh .. Sebelum ada blog , aku selalu mengupdate status dalam FB .. Abis semua marah kat aku ... hahaha..

Dalam FB , aku gemar membuat forum dan tajuk tajuk yang berjaya mencuri perhatian ialah tajuk berkaitan jantina .. hehe.. mmg meletops... sampai leh gaduh la dalam tu.. hahaha.. tapi apa pun sekadar memeriahkan lagi dunia FB tika dan waktu itu ..

Mula mula buat blog tu , kagum la dengan banyak blog .. Follower beribu ribu .. mmg buat aku ternganga .. bagi aku , bukan mudah sesuatu blog tu nak dapat ramai follower.. Kalau aku nak dapat sorang dua pon mustahil .. aku bukanlah selebriti .. kena pulak aku dah kawin ... sapa nak baca blog lelaki yang dah kawin kan ? Cuba kalau bujang ? Perghh... erk.. tak tau ..sbb tak ada pengalaman gitu .. hehe ..

Cecahnya follower ke 1000 , ialah pada 21/4/2010 dengan entrinya waktu tu ialah 1000.. err rmmm .. lama gak kan ? Tak lama kemudian , follower ke 1234 .. cantik nombor tu kan .. aku jadikan entri ... 1234 ..

Aku tak buat entri lak bila dah lebih 2000 .. ke buat tapi aku delete ? heheh..tak ingat... Cecah 2500 ialah pada 24/7/2010 dengan entri , 2500 .. dan minggu ni dah lepas 2600 .. target aku nak lebih 3000 sebelum tahun depan .. mampukah ??

Ops.. apa ada pada FOLLOWER ??? Macam macam ada ... tak kira bagus atau tidak blog tu , mereka nak follow .. bila diorg klik je follow tu , bermakna diorng 'berminat' .. samada diorng kembali atau tidak , tu hak diorng .. janji diorng berminat nak klik FOLLOW pastu JOIN .. bukan semua rajin nak klik follow tu .. kan kan ? haaaaaaaa...

Blog aku ni tak leh cerita lebih lebih .. nak kutuk sana sini .. nak bercerita tentang politik .. nak kondemkan kerajaan .. sebabnya aku ni penjawat awam .. dan aku sendiri telah diberitahu oleh rakan aku yang mana ada pihak senantiasa mengikuti perkembangan laman sesawang dan juga blog .. mana mana blog yang terlalu 'open' sangat , berada dalam list mereka ... jgn lupa .. walaupun takde gambar dan info , mereka boleh dapatkan info tu dengan mudah ..

Jadi .. berbloglah dengan gembiranya .. Pastikan isi kandungan blog anda tidak menjejaskan keselamatan anda dan juga keluarga .. Yang penting , senyum ..

You May Also Like

10 comments

  1. jln2 melawat incik ben..bagus la, cpt tol dpt riban2 follower..mmg suspek rrr..pe rahsianye yer??
    hope incik ben sukses sokmola yer =)

    BalasPadam
  2. 1. tahniah sbb followers dh ramai, itu membuktikan entri di blog bro di sukai ramai

    2. setiap apa yang di tulis di blog, kita mmg kena bertanggungjawab sepenuhnya kan?

    BalasPadam
  3. wahh..tahniah en ben!memang mantapla

    BalasPadam
  4. tahniah diatas kejayaan anda mengumpul follower yg banyak bila pula masa saya agaknyer arr??

    BalasPadam
  5. suke bace n3 kat blog ni!! lalala~~

    BalasPadam
  6. Suka baca entry ben...semua catatan jujur...Terbaikkk! boleh jd contoh kepada blogger2 yg lain. :)Tahniah ye ben. Keep it up!

    BalasPadam
  7. kalu buka blog je..mesti ada N3 BA...apa lagi terus clik...mcm ada magnet utk buka catatan BA...ada aura tersendiri laaah.

    BalasPadam