Maafkan je la ..

by - Khamis, Ogos 19, 2010

Bengang ? Geramkan seseorang ? Benci ? Rasa macam nak pelangkung je seseorang ? Atau nak gigit telinga dia disaat ini ? Sebelum itu ..

Nak tanya.. kalau dia depan mata ... korang nak buat tak apa yang korang geramkan tu ? Berbaloikah ? Lepas buat tu , adakah korang rasa dia akan mendiamkan diri ? Tidakkah korang rasa dia akan membalas dendam ?

Pernah aku satu tika.. bencikan seseorang sangat sangat .. sampaikan berkali kali aku terbawa dalam mimpi ...mimpi sampaikan aku tumbuk dinding .. mimpi bergaduh la kononnya .. tapi ? Bila jumpa depan mata ... diam .. sbb apa ? kalau bergaduh , takkan selesai kat situ punya .. mungkin selepas ini dia akan bawak kawan kawan dia .. ye , aku tau.. aku pon boleh bawak kawan kawan aku.. tapi sampai bila ?? takkan selesai sampai bila bila ..

Kena satu.. kalau dia yang kita geramkan tu , membalas dendam .. kalau tak kena dibalas pada kita , dia akan serang ahli keluarga kita .. kalau tak kena kat diorg , harta benda kita pulak jadi sasaran .. jadi , berbaloikah ??

Kalau geram atau benci sangat pon , tenangkan diri.. maafkan je... biar Allah tentukan hukuman dia .. kita sebagai manusia ni pon tak terlepas dari melakukan kesilapan .. tak tau la berapa ramai bencikan kita sebenarnya padahal kita ingat kitalah semulia manusia yang masih hidup di atas muka bumi ini ...

BA : huwaaaa....

You May Also Like

5 comments

  1. ingat lagi kalau kes ibu mengandung, Org lama pesan:-

    jangan benci sangat org tu,nanti wajah anak sebijik mcm depa,terkenan pulak...kes nyaya aje kan...kan....

    PS: maaf bermaafan jerlah di bulan mulia nie..

    BalasPadam
  2. Betul....kesian pak tua demam..koo tak kesian kat aku ke ben..ahaks...

    BalasPadam
  3. ye ben. kita konon2 kan je macam tak de pape..dalam hati tuhan je yang tau..lama2 mengadap hari2 boleh buat muntah darah simpan dalam..huhu..maafkan dia dan doa yang baik2 je untuk dia..tibe2 saya pulak yang emo lebih....ye la hidup masih belum stabil diselubungi langit mendung..pergh!!!keluar pulak ayat2 camni..(tekrkagum sendiri..)

    BalasPadam
  4. kena blackmail hari ni. seronok sangat. takpe. dia bagi backlink. walaupun dengan nama yang entahapa2 dia tulis sana..

    dia maki2 dia yang dosa, kan? berlipat kali ganda lagi bulan ramadhan ni..

    BalasPadam
  5. yana sedang mengalami situasi di atas..
    pinjam kata2 akhir abg ben ek?? =)

    BalasPadam