Pesanan buat wakil-wakil rakyat di Malaysia ..

by - Sabtu, Ogos 21, 2010

Aku sebahagian dari rakyat negara ini .. belum pernah mengundi dan bercadang akan mengundi pada PRU akan datang .. cuma .. apa yang aku mintak ialah ,

TOLONG BERKHIDMAT UNTUK RAKYAT DAN NEGARA DENGAN AMANAH , IKHLAS DAN JUJUR ! BUKAN KERANA $$$$$ !!

Jangan pandai tabur janji .. kemudian bila hampir PRU , baru sibuk nak tunaikan ! Sepanjang memegang kuasa , dibiarkan begitu saja tapi bila dah dekat , baru nak tunjuk muka ??

Negara kita yang kononnya kaya raya , pemurah (sanggup keluarkan wang untuk bangunkan negara lain ) tapi dalam negara sendiri , masih ada kawasan kawasan yang daif ... masih ada lagi yang tinggal dalam reban .. masih lagi ada yang mengemis di jalanan .. dan banyak lagi .. kalau tidak , masakan wujud ADUAN RAKYAT di TV3 ??? Dimanakah pasukan pasukan kebajikan parti parti dibawah BN ? Tunggu PRU baru nak gempur ? Baru nak tayang kat dada dada akhbar ? Jangan permainkan rakyat .. Rakyat kini tak buta .. Mereka rela terus derita dari terus ditipu lagi ..

Aku rasa , ramai belia bersedia untuk membuang undi kali ini .. tapi siapakah yang bakal mereka pangkah ?? Mereka kenal muka muka wakil yang bertopeng... Majoriti belia senantiasa mengikuti perkembangan politik di internet .. di suratkhabar , mereka dah tau akan 'pembohongan' yang sengaja diada adakan ...

Berhati hatilah .. ini cuma pandangan aku sebagai seorang rakyat Malaysia yang bakal membuang undi .. insyaAllah ...

You May Also Like

5 comments

  1. untuk kali yang ni adalah ke-3 bagi aku. harap2 undi aku pun memberi makna yg besar dalam kesejahteraan rakyat di masa hadapan.

    BalasPadam
  2. betul apa yang encik ben cakap. kenapa wartawan2 pulak yang pergi ke setiap ceruk di Malaysia bertanyakan masalah rakyat? lebih baik kita undi wartawan2 tu jadi wakil rakyat itu macam.

    BalasPadam
  3. setuju dan sila jangan mengungkit kisah lame ye kalaw tak takkan maju kedepan. :)

    BalasPadam
  4. haha!! upenyer ko x penah gi mengundi yer ben? sama la cam aku, PRU13 ni mmg aku x sabo nak gi memangkah. aku sokong statement ko 100%.

    @bieha-chan :pengalaman lalu akan dijadikan pengajaran.

    BalasPadam