Psst.. sapa nak g shopping hari ni ?? Aku ada cadangan ..

by - Sabtu, Ogos 21, 2010


Apakata ... bagi yang berkemampuan tu ... atau ada duit lebih .. hehehe... beli sehelai baju melayu atau baju kurung kemudian sedekahkannya ? Ada satu kumpulan di FACEBOOK sedang membuat kutipan derma baju melayu dan baju kurung ( baru ) untuk anak anak yatim di rumah kebajikan yang daif ( kurang mendapat perhatian ) .. Amacam ? Sedekah tuuuu .. bayangkan diorng tersenyum bila dapat sehelai baju baru .. kalau anak kita boleh tersenyum gembira sedangkan diorng boleh dapat selalu , inikan pulak anak yatim yang setahun sekali pon belum tentu dapat baju baru .. Walaupun kita selalu buat amal jariah , apa salahnya tambah yang ini ?

Kita selalu geleng kepala bila lihat anak kecik dibuang merata rata .. dipungut pihak tertentu kemudian diserah ke rumah kebajikan .. selesai tugas mereka .. tapi tugas kita lak ?? Hanya geleng kepala je ke ??? Atau sekadar mengeluarkan air mata kasihan ? Ada duit lebih tu kan .. dari dok beli juadah berbuka puasa berlambak lambak , baik buat saham untuk akhirat ..

Cuba bayangkan muka budak budak tu tersenyum gembira .. sambil mengusap kain baju baru tu .. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut .. sila rujuk BHARIAN dan FACEBOOK ..

Rakan rakan sekalian , mari kita sebarkan samada di FACEBOOK, TWITTER ,EMAIL mahupun BLOG masing masing .. tak dapat nak sumbang , panjang panjangkan pon dah kira amal kan ?

You May Also Like

2 comments