Bantu follower dapat trafik ??

by - Isnin, September 27, 2010

 

Ada sahabat bertanya pada aku.. Apakah yang aku lakukan untuk membantu blogger blogger baru ? Hurm.. terus terang , aku bukanlah mulia dan bukanlah baik mana pon .. Tapi terus terang aku tau bagaimana perasaan putus asa , kecewa , tensen bila blog takde pengunjung ..

Pada waktu tu , ada ke mana mana blogger otai singgah kat blog dan bagi tips nak upkan trafik ? Sebelum tu , aku bagitau yer .. aku bukanlah bagus sangat dalam bab bab trafik .. cuma apa yang aku lakukan adalah berdasarkan teknik MLM.. Multi Level Marketing ..

Aku tak ingat camana aku dapat idea tu tapi yang pasti aku terus gunakan idea tu ... Bagi mereka yang lama dah ikut blog aku ni pastinya mereka tau tentang JELAJAH BLOG yang aku buat ..

Pastinya ada yang berbunyi , "ala , dia nak trafik tinggi.. tu yang dia buat jelajah blog tu .."  .. Sbb tu aku kata , konsep JELAJAH BLOG tu konsep MLM ..

Aku yang cipta dan idea aku yang punya maka sudah pastinya aku berada diatas .. kan ? kemudian blogger pon buat la kan ? Mereka yang buat entri JELAJAH BLOG pasti akan menarik perhatian blogger blogger lain .. trafik akan masuk pada mereka juga bukan ?

Semua trafik akan berkumpul di blog aku .. kemudian aku akan buat entri JELAJAH BLOG setiap blog yang menyertai segment ini .. Maka , pembaca yang terkumpul akan menjelajah / menziarah  ke blog tersebut .. maka sesi suaikenal akan berlaku samada menjadi follower , meninggalkan komen di shoutbox atau ruang komen .. Selain dapat rakan baru , dia dpt trafik pada waktu tu jugak bukan ?

Ada yang kata segmen aku ni keji .. Segmen ni , win win situation.. Seperti juga mana mana segmen , tag , pertandingan , segalanya akan dilinkkan dengan empunya idea .. kan ? Sama je tapi tekniknya saja berbeza.. Dan yang pastinya empunya idea tu kena rajin membuat entri ..

Bukankah segmen ini juga membantu memperkenalkan blogger blogger baru ?? Ada juga blogger blogger cuba melakukan JELAJAH BLOG dengan ditambahkan dengan ideanya tersendiri .. Bagus la kan ? Makin meriah gitu..

Yang pastinya , mereka yang pernah terlibat segmen JELAJAH BLOG ni saja , tau berhasil atau tidak ... Jumlah keseluruhan blog yang terlibat , hampir 400 blog.. dan setiap satu blog , aku buat entri khas.. hurm.. Ada yang rajin nak buat ke gitu ??

You May Also Like

16 comments

  1. Salam. . . .budak baru mcm saya byk membace n tambah ilmu jew. .

    BalasPadam
  2. Salam. . . .budak baru mcm saya byk membace n tambah ilmu jew. .

    BalasPadam
  3. betul...aku juga ada terlibat ngan jelajah blog tu...aku masukkan blog kek akulah masa puasa hr tu...kejii keee??? ...aku rasa tak.,..malah blogger baru cam aku ni...itu salah satu pembelajaran camne nak berblog... dan best apa dapat ramai kawan...akukan suka membaca... tq ben ...

    BalasPadam
  4. pasal blog jelagah ben ashaari lah dari 2-3 follower now ada 32..sikit memang tapi alhamdulillah, ada kawan baru. thks cik ben!

    BalasPadam
  5. Keji? Salahlah kalau dorang nak cakap cara ni keji, ni kira peluang untuk menaikkan nama blog. Win2 situation bah. Sama2 untung. Hehehe!

    BalasPadam
  6. memang banyak membantu jelajah blog tu.. alhamdulillah sekarang traffic sehari pun byk jugaklah..tq sekali lagi ben..

    BalasPadam
  7. Pak tua pun suka program jelajah ben ashaari tu, yelah blog orang tua, yg datang pun orang tua2..Sekarang anak muda pun ada datang dah, yang ngidam pun ramai, kan Benn?. Orang mesti kata pak tua keji juga, sebab "kroni"...hehehe, memang HEBAT LAHH!!.

    BalasPadam
  8. Uit. .mcm best. .nk join boley tak?

    BalasPadam
  9. Kita ni benggong2 ttg Nuffnang...haahah. Naik segan dgn kwn2 yg femes tp tak salahkan nk bertanya itu dan ini?

    Nnt nk tanya byk lg di CMG dan Ben..huhuhu

    BalasPadam
  10. idea cik ben mmg bernas.yg kata keji tu sbb dia jeles la tu.. jauh menjelajah= banyak kawan!..

    ALL IN ONE

    BalasPadam
  11. sy rase cara ben sgt berhasil .
    ramai blogger wat cmtu gak

    BalasPadam
  12. i setuju je en ben buat jelajah menjelajah tu... sbb mcm bantu membantu, bkn sng senior nk tlg junior kn.. x rmi pn wat mcm 2..

    teringat lak time En. Ben buat jelajah aidilfitri lepas, ade yg komen kat entri blog sy ble bce kat blog en ben... bg junior, bkn senang nk dpt satu komen kat blog... hehehhee..

    BalasPadam
  13. sy setuju..cara encik ben buat tue mmg berhasil....

    org mcm sy nie yg bru jer nk aktifkn diri ....mmg perlu byk belajar dri senior...

    =)

    BalasPadam
  14. hm.. masa abang buat jelajah blog tu, blog abang dah ada pembaca setia ke?

    BalasPadam