Berhati-hatilah wahai wanita ..

by - Sabtu, September 04, 2010

Dunia makin kejam .. $$ semakin menjadi maharaja ... Segalanya dh bertuhankan $$ .. demi $$ , manusia sanggup lakukan apa saja asalkan tercapai segala agenda ..

Itulah dunia yang kita berada skang .. ke mana mana saja $$ .. takde $$ mmg boleh membuatkan seseorang tu murung .. Tak kira bujang atau berkeluarga , $$ mmg jadi keutamaan dari dulu sehinggalah sekarang ..

Aidilfitri semakin hampir .. Ekonomi pula belum pulih .. Nak cari kerja pon susah .. sedangkan peluang $$ ada di mana mana cuma sikap MALAS tu je yang menguasai diri .. Disbbkan itulah ada manusia yang dihasut syaitan agar melakukan perbuatan terkutuk !

Kebelakangan ini kita sering lihat wanita menjadi mangsa .. begitu juga dengan lelaki .. Terbaru , sekumpulan 4 lelaki menculik seorang wanita di depan sebuah pasaraya di Kuala Lumpur .. Mangsa di heret dan dicampakkan ke dalam sebuah van kemudian dipaksa menyerahkan telefon bimbit dan barang berharga miliknya termasuk dokumen penting .. Kemudian mangsa dicampak di Stesen Komuter Sungai Buloh dalam keadaan tangan terikat.Dipercayai dilakukan oleh orang tempatan .. ( Hmetro )

Hurm... skang ni , nak ke mana mana perlu waspada ... walaupun berteman namun penjenayah tidak takut melakukannya .. Walaupun ada ramai orang pon mereka masih berani melakukannya .. Ini kerana mereka pastinya bersenjata dan mereka yang terlihat kejadian tersebut sudah tentu takut untuk membantu ..

Nasib baik tak dibunuhnya perempuan tu .. haih... Malang bagi seorang guru agama yang dijumpai mati dibunuh dirumahnya semalam ... Al fatihah buat rohnya .. ( Hmetro )

Wahai wanita .. jika tak perlu keluar dari rumah , jangan la keluar .. elakkan membawa atau menunjuk harta benda bernilai di depan orang ramai .. Biar nampak papa .. asalkan nyawa terselamat .. Jgn sesekali mengundang malang .. 'Syaitan' memerhati anda dan mereka berada di sekeliling kita ...

BA : Aku tak tau la apa dalam kepala penjenayah ni .. diorg tak kesian ke kat orang orang yang mereka aniaya ni ??? haih ...

You May Also Like

6 comments

  1. agree dgn en.ben...

    "Biar nampak papa .. asalkan nyawa terselamat..."

    BalasPadam
  2. org yg lmh mnjd mgsa.. moralnya, jgn tunjuk diri tu berduit.. pakai ala kadar je, x perlu pakai baju ala2 mak datin nak pergi shopping..

    BalasPadam
  3. kalau kesian and ada hati perut, tak la dia buat kerja macam tu.. huhu

    BalasPadam
  4. salam...
    mulakan langkah keluar rumah dgn doa.... ayatul kursiy... insya Allah dipelihara....:)

    BalasPadam