Isi kandungan Majalah Blogger ?

by - Rabu, September 01, 2010

Ini cuma pendapat aku ...

Majalah Blogger ... salah satu medium untuk blogger dikenali ramai .. Sekarang ni kalau kita tengok di salah sebuah syarikat pengiklanan , blogger yang asyik naik , muka muka tu jer .. sampai naik boring .. Jika ada majalah begini , penerbit boleh memilih blog blog yang ada dalam dunia cyber ni dan menemuduga mereka .. seperti yang berlaku baru baru ini .. kan ?

Kandungan dalam tu boleh dibuat kategori ... Sama rata .. jadi setiap bulan , ada je blogger blogger baru diperkenalkan .. Malah dalam tu pon boleh diletakkan tips untuk blogger blogger baru atau widget terkini .. Mmg benar , boleh je google .. boleh je cari tapi berapa ramai yang tau menggunakan kaedah ini ? Sampai sekarang , masih ada yang tak tau apa itu NUFFNANG ? Malah ada yang tak tau blog ini percuma jer nak masuk dan baca ! Ada yang sangka blog ini pula untuk buat bisnis .. Pelbagai tanggapan ada .. Sapa yang nak sedarkan mereka ?

Kewujudan majalah ini juga memberi ruang kepada blogger yang berbakat menengahkan bakat penulisan mereka ke dlm bentuk artikal di dalam majalah .. Boleh gak dapat duit kan ?

Dan banyak lagi yang boleh diisi dalam majalah tersebut .. Tidakkah kita sedar , dunia blog ini terlalu besar ??? Dan pembaca blog kita , kadang kadang terdiri pembaca yang sama ? Bagaimana nak kembangkan ? Bagaimana nak kita war warkan kewujudan blog kita di sini kepada blogger blogger yang berada di 'benua' yang lain ?

Bayangkan jika JOEGRIMJOW di panggil untuk interview blogger student luar negeri ... tak ke satu malaysia nanti tau ? Dan dlm interview tu Joe boleh berikan tips berblog dan juga tips menjadi pelajar yang cemerlang .. Jangan asik pk isu isu panas jer ..

Jika blog masakan , mereka boleh pilih resepi resepi terkini .. setiap bulan , berlainan blogger.. peluang terbuka untuk semua blog ... mana yang bernasib baik , akan terpilih .. Begitu juga blog fesyen , kereta , politik dan banyak lagi ...

Kalau nak harap blogwalking , serius , pi mai pi mai tang tu gak .. asik keluar masuk blog tu .. kira dalam satu pusingan bulatan ...

Soal $$ , mudah je.. bagi yang mampu , beli la.. tak mampu , pinjam jer ... Majalah JELITA , RESEPI , orang tetap beli jugak walaupun dalam internet ada blog blog masakan ... ;)

You May Also Like

13 comments

  1. good idea! boleh tak saya nak design cover majalah tu nanti? :D

    ni inspirasi ni, boleh start design sekarangla..

    BalasPadam
  2. idea bernas..satu rujukan shj utk blogger yg newbie..bila nk realisasikan???

    BalasPadam
  3. salam en.ben..

    idea yang sangat bagus........

    BalasPadam
  4. bagus juga kalau ada majalah blogger ni, i.e. ada feature blogger, tips blogging, isu-isu yang dibincangkan dan macam2 lagi kan

    Sekolah Pelajar Hamil

    BalasPadam
  5. apakata kita buat je ben. nak? start bulan oktober. kita duduk sembang bincang.

    test market dngn e-majalah, klu dah 10 ribu yg download, kita buat r majalah betul punya. amacam?

    BalasPadam
  6. @joe .. insyaAllah akan ada pihak berminat .. tadi Mat gebu dah syorkan pada seseorang .. kita tunggu dan lihat .. kalau tiada apa apa perkembangan , kita boleh open table ... hehe

    BalasPadam
  7. terbaik gak nie......

    sapa2 nak letak banner bizz free leh letaik sini

    http://hazrilhafiz.blogspot.com/2010/09/promosi-iklankan-banner-bisnes-anda_01.html

    pnjam promot dalam blog nie..haha

    BalasPadam
  8. terbaik gak nie......

    sapa2 nak letak banner bizz free leh letak sini

    http://hazrilhafiz.blogspot.com/2010/09/promosi-iklankan-banner-bisnes-anda_01.html

    pnjam promot dalam blog nie..haha

    BalasPadam
  9. joe cepat buat weh.. x sabaq mau download nie~

    BalasPadam
  10. good idea! for budak baru belajar mcm sy.

    BalasPadam
  11. hahah..mcm best jer..good idea!:))

    BalasPadam