Kesilapan blogger yang boleh dielakkan ..

by - Selasa, September 07, 2010

Hurm.. skang ni Nuff dok bz bagi B.E kat blogger blogger di bawah naungannya .. Kira dapat bonus la untuk raya dah hujung tahun ni .. kan kan ?

Maka ramai paparkan jumlah Buff yang dia dapat dan tak lupa juga $$ .. Satu kesilapan ! Kenapa ?? Korang mengundang LHDN secara tidak sedar .. Walaupun tak banyak , tapi mereka tetap mengejar korang ( harapnya tidak la kan ) ..

Tu baru LHDN ... Bagaimana pula jika ada manusia yang PHD .. setelah mengetahui korang mempunyai 'harta' yang menarik sekali untuk di'kebas' maka mereka akan cuba mengumpan korang untuk bertengkar dengan mereka .. Cuba perhatikan blogger blogger lama .. sesekali saja mereka mencerita tentang semua ini .. Mereka lebih gemar mengeluarkan entri entri yang berkait rapat dengan dunia IT , tips dan sesekali peribadi..

Entri berkaitan dengan peribadi kita .. Ramai menyangkakan blog mereka tidak ramai baca atau terdiri dari mereka yang mengenali blogger tersebut .. Bayangkan kalau korang cerita tentang rumah korang .. kat mana korang duduk .. kemudian cerita pulak nak balik kampung .. Bukankah korang telah memberi peluang pada penyangak untuk melesapkan barang barang korang dirumah ? Atau , peluang untuk penyangak mengekori korang setelah mengetahui korang ni jenis ber'$$' ..

Hati hati dalam dunia blogging .. adakalanya kita nampak biasa tapi tidak pada orang lain .. Ada yang perlu kita ceritakan dan ada yang perlu di simpan dalam poket .. Kena fikir sebelum menaip ..

You May Also Like

9 comments

  1. betul tu ben, pasal peribadi jangan terlalu open sangat.. bahayanya kita tak tahu..

    BalasPadam
  2. lembaga hasil dalam negeri,cukai pendapatan

    setuju,kite kena hati2.jgn la share alamat rumah segala

    bahaya

    BalasPadam
  3. betul sesangat tu.. macam mengundang je.. kat tenet skg mcm da xde privacy je.. senang2 je orang dpt info kte..

    BalasPadam
  4. Selamat hari Raya..maaf zahir batin..

    BalasPadam