Kita bakar je mereka !!!!

by - Isnin, September 13, 2010

Apa kata kita mintak kerajaan menyeksa merek-mereka yang bersalah tu ( kes Susilawati ) selama 100 hari barulah dijatuhi hukuman mati ??? Mula mula , sebat mereka .. kemudian , ikat mereka baringkan diatas jalan raya , kemudian pandu kereta tu selaju 200 kmj ..Masukkan dalam wad... kasi sembuh ... kemudian sebat lagi .. lepas tu , ikat kat pokok yg penuh dengan kerengga , curah dengan madu.. biarlah semalaman .. masukkan balik dalam wad .. kasi sembuh .. Seksa seksa seksa mereka .. termasuk mereka mereka yang bersubahat !! Jangan bakar , tapi panggang je mereka tu !

Tapikan , perlu ke kita bersikap seperti mereka ? Jika begitu , apakah beza kita dengan mereka ? Sama je kan ? Itu membuktikan rakyat di Malaysia ini semua sama saja .. Kejam dan sadis .. Tidak cukup dengan kes Mona Fendi , Altantuya dan skang ..

Mmg sakit hati.. mmg geram .. aku sendiri pon kalau boleh nak je suruh kerajaan benarkan setiap ahli keluarga merejam setiap yang bersalah tu dengan batu bata yang dipanaskan tapi buat apa ?? Kita bukan Tuhan ! Tak layak menjatuhkan hukuman mengikut nafsu .. Biarlah hukuman dunia ini menghukum mereka ... Dan yang pasti akhirat nanti ada hukuman yang pastinya tidak terlepas , kita juga begitu ..

Pendapat korang semua , adakah cerita cerita di tv mengajar bagaimana nak melakukan segala jenayah ini ? Walaupun ada kebaikkan tapi tetap ada keburukkannya .. hurmm .. Dan lagi , kita sendiri tidak terlepas melakukan kesilapan iaitu sering membelikan anak anak laki kita dengan mainan bersifat kejam seperti pistol .. Sama sama kita muhasabah diri ...

You May Also Like

12 comments

  1. bakar datuk tu
    die dah bakar ramai org dah

    BalasPadam
  2. kalau nk berlajar membunuh

    usha la CSI...

    pe2 pun bro nk mintak maaf pada sesiapa yang rase bro pernah wat salah or silap dgn dorg

    Regard,
    BroFramestone Blog
    @ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

    BalasPadam
  3. geram sungguh dengan kekejaman yg dilakukan oleh 8 suspek utama..lebih2 lagi mangsa yg terlibat peguam tersebut adalah org yg sy kenali..sedey, marah, kecewa, geram, skt ati semua perasaan becampur baur..ingin rasenya jumpa 8 suspek utama tersebut dah cucuh api kat bdn dorg lak...nak tengok gak dorg jerit2 rasa sakit..geram2...

    BalasPadam
  4. biar je undang2 tentukan
    sgla bukti da ade

    yg penting dorg xkan terlepas
    yg bersalah ttp trima hukuman

    BalasPadam
  5. kejam sungguh.. hilang sdh sorang usahawanita melayu..

    BalasPadam
  6. masa cam ni lah teringin menengok hukum hudud dilaksanakan...

    BalasPadam
  7. hukum mereka mengikut undang undang yang kita ada di dunia ini dan serahkan pada Allah s.w.t. sahaja mengenai hukuman di akhirat nanti.

    al-Fatihah untuk keempat-empat mereka yang dizalimi ini.

    BalasPadam
  8. kita ada undang2...biarkan undang2 yg tentukan...manusia bunuh manusia mmg dh tahap zalim..sebab duit manusia sanggup cabut manusia lain.

    BalasPadam
  9. betul tu bro. kalau kite ikut cara dia, ape beza kita ngan die.

    semoga dia dapat pembalasan setimpal. dan jugak semoga 4 kes kehilangan mangsa2 datuk ni (sebelum kes datuk sosilawati) dapat juga diselesaikan...

    selamat hari raya ben...

    BalasPadam
  10. hukum guna hukum Allah..memang Allah kate keluarga itu boleh balas balik kekejaman yang dilakukan oleh pembunuh itu kan.

    buat malu orang Banting aje!

    BalasPadam
  11. ahah bro..xperlu kiter bls kekejaman mcm mereka lakukan. cma kasi hukum gntung je.mereka xlyk hidup dlm dunia ni..

    BalasPadam
  12. sungguh kejam manusia zamn skrg..org yg mbuat kesalahn pasti xakn tlepas..Hukum Allah menyatakan org yg mbunuh patut dihukum bunuh juga yakni qisas (bunuh balik)...hukuman ini patut disaksikn oleh org ramai sbg pengajrn yg amat bguna...dijamin org pasti akn gerun nk buat jenayah...Al-fatihah untuk mereka yg telah pergi dan takziah buat kluarga mangsa..semoga mrk tabah mghadapi dugaan yg amt berat ini...

    BalasPadam