Salam ...

by - Selasa, September 21, 2010

 

Salam ... selamat pagi ..

Hurm... dingin pagi ni .. rasa cam nak tidur je balik .. tapi nak buat apa kan , kena la bangun untuk teruskan kehidupan .. ibarat robot yang telah diprogam .. dari hari Isnin sampai ke hari Jumaat , rutin sama ajer .. bosan kan ?

Sbb tu aku rasa ramai memilih membuat bisnis sendiri dari bekerja dengan orang .. lebih puas .. Tapi orang yang buat bisnis pulak , ada nak keje je ngan orang atau keje je ngan kerajaan.. Senang masa depan kata mereka .. Entahlah.. Itulah kita , manusia .. Buat gitu gini segalanya tak kena .. Serba serbi salah ..

Awal aku bangun pagi ni .. tak lena tidur .. entah apa yang bermain di benak aku .. Antara yang aku dapat tangkap ialah blog kesayangan aku ni .. rasa macam nak berhenti berblog pon ada .. atau paling tidak , privatekan je ..

Aku tau .. aku cakap begini berkali dah tapi tak buat buat .. Kena pk masak masak ... Betullah cakap orang , setiap apa yang kita buat ada nilainya .. Samada yang baik , yang buruk .. segalanya akan datang semula .. KELAK .. Kita kadang kadang boleh rasa macam hidup selamanya , bergembira , berpesta seolah olah dunia ini tiada penghujungnya .. Mungkin usia dunia ini beratus tahun lagi.. tapi kita ? Tunggu masa untuk di 'offline'kan saja .. Sementara itu , apakah kebaikan yang telah kita buat sesama kita ? Apakah bekalan yang kita nak bawak ke sana ?

Hurm .. pagi ni mmg menginsafkan buat aku .. Alhamdulillah , Allah beri aku sekali lagi peluang untuk bertaubat dan melakukan yg terbaik pada hari ini .. Adakah hari ini seperti yang semalam yang telah disia siakan begitu saja ?

Pastinya ada antara kita , masih dok mengeluh memikirkan masalah dunia .. Kita lihat saja apa yang berlaku kebelakangan ini .. Mereka mereka yang telah meninggalkan kita .. Pergi mengadap Ilahi dengan pelbagai cara yang tidak disangka .. Adakah mereka pergi begitu saja ?? Kita bukan robot yang menunggu masa untuk ditekan butang 'off ' atau kehabisan  bateri ! Pastinya akan ' sesuatu ' balasan menanti kita sementara tamatnya hayat kita .. Balasan atas segala perbuatan kita diatas dunia ini .. Bak kata orang , CASH !

Astagfirullah al'azim .. Ampunilah segala dosa dosa ku , Ya Allah ..

Wallahu'alam ... 

You May Also Like

2 comments

  1. bagus la ben, sekurang-kurangnya kita perlu bersyukur karana Allah panjangkan usia kita untuk kita megabdikan diri pada NYA serta membuat kebaikan. Dah ada blog nie, kita boleh sentiasa ingat memperingati, bg nasihat.. Insyallah, mana tahu ada yang mendapat hidayah dari entri MR Ben... tu dah dinamakan kebaikan la tu... "renung- renungkan" (hehehe)

    BalasPadam
  2. Salam n morninggg abg ben!:)
    ishkk.. insaf jugak baca entry neh.entah bila dan bagaimana lah ajal kita nanti..byknya dosaku...apa2 pun sntiasa brsyukur dgn apa yg kita peroleh..

    BalasPadam