Susah sangat ke jadi orang kaya ni ?

by - Jumaat, September 17, 2010

Adakah wang merupakan faktor penting dalam kehidupan ini ? Bila ada wang , maka kedudukan seseorang tu menjadi tinggi..secar automatik !

Makin banyak duit makin tamak seseorang tu .. betul ke ? Susah nak jumpa seseorang yang benar benar pemurah di zaman ini .. Ada saja niat tersembunyi disebalik kebaikkan yang ditaburinya .. Aku tengok semalam.. cerita Pisau Cukur .. walaupun sekadar hiburan namun cerita tu ada kebenarannya .. Manusia akan tertarik pada harta dunia .. Wanita diumpan dengan wang ringgit manakala lelaki pula diumpan dengan wanita .. Wanita materialistik akan perbodohkan lelaki mata keranjang hanya untuk syurga dunia . Nikmat seketika yang dibutakan mata hati oleh syaitan ..

Aku sendiri tak nafikan aku tertarik dengan duniawi .. Sapa tak tertarik bukan ?? Tapi jgnlah sampai bertuhankan duniawi ni .. sampai sanggup berbunuhan .. sampai sanggup putus saudara .. atau sampai sanggup tipu keluarga hanya kerana harta dunia ..

Hari ini , kita dapat lihat banyak kejadian kejadian yang diluar fikiran waras manusia hanya kerana harta .. Duit yang tak menjanjikan syurga seringkali menjadi agenda kehidupan ini .. Dengan duit , maka adalah kuasa .. Bila berkuasa , maka duitlah jadi oksigen bagi setiap kali bernafas..

Entahlah... makin lama makin takut nak baca suratkhabar ..


You May Also Like

2 comments

  1. Cukup sekadar jd org senang shj, bkn kaya.

    Millionhair .. bkn millionaire ..

    BalasPadam
  2. Salam Jumaat orang di sini
    moga sihat selalu..salawat
    dan salam keatas nabi amalan
    kita semua..

    BalasPadam