Susahnya jadi polis kan ?

by - Sabtu, September 18, 2010

 

Polis .. penjaga keamanan dalam negara ..Patut diberi penghormatan .. Tak kira masa dan tak kira tempat , senantiasa bertugas .. Tapi kerana nilai setitik ... hurmm .. tu lain kes.. bukan dalam entri ni .. tamo cerita pasal tu .. yang aku nak cerita tentang anggota polis yang sering mengadai nyawa sewaktu bertugas tapi tetap dipandang sinis ..

Pernah tengok kereta yang ditahan polis ditepi jalan ? Pasti akan ada yang tersenyum sini ... " Tu nak mintak rasuah la tu " ... Hurmm ..  Kenyataankah ?  Korang ada pengalaman ? Aku pasti korang ada pengalaman kan ? hehe .. Aku ? kalau ada pon takkan nak cerita dalam ni .. Bahaya..

Bagi mereka yang memakai uniform biru gelap ini , aku mmg hormati mereka lebih lebih lagi mereka yang benar benar menjalankan tugas demi negara .. Yang tak bestnya ada yang jadi riak dan gila kuasa.. seolah olah bila ada kad kuasa ni , boleh buat apa saja .. Hurm .. Entahlah .. nak kata lebih pon , kadang kadang kita pon sama je kan ?

Berkaitan dengan tajuk , 2 anggota polis cedera diserang ketika cuba menangkap warga Indonesia cuba memecahkan tingkap kereta ..tu bukti masih ada anggota polis yang prihatin dan dedikasi pada tanggungjawabnya ..Terima kasih PDRM ..

You May Also Like

7 comments

  1. seram sejuk bila jumpa polis..padehal x de salah ape pun..haha!

    *atuk MDT pun polis gak..tp perut tetap maintain kurus.. :)

    BalasPadam
  2. Terima kasih buat warga PDRM kerana menjaga keamanan.

    BalasPadam
  3. nasib baik aku ambik kelab Kadet Polis...boleh belajar sikit...

    BalasPadam
  4. terima kasih ben, terharu bila baca entri macam nie. ada jugak yang paham dan prihatin tentang tugas polis,,,

    BalasPadam
  5. walaupun saya anak polis jer . Terima kasih uncle ben sbb buat entry ni . Tak ramai blogger yg nak buat entry hargai polis . Yg komplen byk la . Terharu saya baca . Ada jugak yg masih paham . Bkan polis jer yg susah . Anak2 polis pun slalu kena impaknya .

    BalasPadam