Tangani sakit tumit dan lutut

by - Jumaat, September 17, 2010

MERASAI sendiri perbezaan tapak kaki menggunakan teknologi baru daripada School, terasa sedikit perbezaan. Jiika dahulu, kaki mudah terasa letih dan lenguh, kini lebih selesa walaupun memakai kasut tinggi. Sebagai wartawan, berjalan dari satu lokasi tugasan ke lokasi lain sudah menjadi lumrah. Tekanan pada kaki kadang kala menyukarkan pergerakan. Mujur dengan adanya teknologi lapik dalam kaki baru ini membantu mengurangkan rasa tekanan kaki.

Tidak dinafikan berjalan kaki merupakan senaman yang baik untuk kesihatan. Namun, tahukah anda berjalan di atas permukaan yang rata boleh menyebabkan kesakitan pada tapak kaki.

Permukaan rata yang diperbuat dari konkrit dan jubin boleh memberi tekanan kepada kaki kita lebih-lebih lagi bila kita banyak berdiri dan berjalan di atasnya.

Malah permukaan yang keras boleh menyebabkan terjadinya penurunan pada cekungan depan dan cekungan dalam kaki kita secara berlebihan (excess-pronation). Golongan yang aktif bersukan dan selalu bergerak memberi lebih tekanan pada kaki mereka. Namun, ramai yang tidak menyedari ketidaksejajaran kaki yang akut dan kesannya kepada kesihatan dan kesejahteraan kita.

Lebih 70 peratus daripada kita dianggarkan mempunyai kaki yang cenderung untuk terjadi penurunan pada cekungan dalam dan cekungan depan apabila mereka berjalan. Ia boleh menjurus kepada keadaan di mana kaki akan merata secara beransur-ansur dan akan menyebabkan sakit tumit dan lutut.

Memulihkan kesakitan

Baru-baru ini, School telah melancarkan produk lapik dalam kaki yang dikenali sebagai Lapik Dalam Biomechanics Orthotics. Ia akan membuat anda tampil penuh yakin dengan mengubah cara anda berjalan. Dengan kaedah baharu ini, setiap warganegara Malaysia dapat memulihkan kesakitan "tersembunyi" yang mereka alami kerana cara berjalan yang tidak betul akibat daripada permukaan jalan.

Pelapik dalam Biomechanics Orthotics Scholl merupakan produk rangkaian baharu daripada Scholl yang boleh memberi impak secara positif kepada postur dan penjajaran kaki anda, serta memadankan kontur cekungan kaki dan mengurangkan penurunan pada cekungan depan dan cekungan dalam yang berlebihan (excess-pronation).

Dengan Lapik Dalam Biomechanics Orthotics Scholl, anda pasti merasai perbezaannya dalam masa sesingkat 30 hari. Biomechanics Scholl menyokong kaki, mencegah penurunan pada cekungan depan dan cekungan dalam yang berlebihan dan membolehkan kaki untuk berfungsi secara semula jadi.


Kesihatan : Utusan

You May Also Like

0 comments