Adam Lambert : Main dengan gay ?

by - Ahad, Oktober 10, 2010

 

image

Kali pertama aku dengar nama dia ni kat blog JOE dengan entri panasnya .. Dari situ la aku baru kenal mamat neh.. Gay rupanya ??

Kemudian aku google.. check kat wikipedia ... maka jumpalah maklumat ini ..

Lambert, who is Jewish , has performed in Hebrew at Jewish events, singing songs such as "Shir LaShalom" at a 2005 tribute concert to assassinated Israeli Prime Minister Yitzhak Rabin. Lambert attended Temple of the Arts in San Diego and has performed at the Kol Nidre service on the Jewish holiday of Yom Kippur.Lambert also performed in Jewish-themed The Ten Commandments: The Musical as Joshua, performing the song "Is Anybody Listening? ( wikipedia ) ..

Ok... skang kita nak benarkan orang macam ni masuk ? Gay yang berbangsa yahudi masuk ke malaysia dan kemudiannya secara halus merosakkan umat Islam di Malaysia ini .. Walaah.. bagus betul .. kan ?

Belum pun makhluk asing ni masuk ke Malaysia , dalam blog aku semalam , ada satu keyword baik punya yang pasti mengujakan ..

" MAIN DENGAN GAY "

Haih ... apakah tidak cukup dengan pengajaran yang tertulis dalam Al-Quran kisah kaum Nabi Luth yang dihancurkan oleh Allah diatas kemungkaran yang mereka buat .. ( wikipedia )

Tak cukupkah itu ? Ke saja butakan mata hati.. Bawak bawak la bertaubat ... Dunia ni semakin hancur .. Bersyukurlah kerana masih ada yang beriman kepada Allah ... disebabkan mereka mereka inilah , kita semua masih lagi diberi peluang untuk bertaubat ...

Wallahua'alam ..

You May Also Like

21 comments

  1. no doubt about it anymore... patut le rasa musykil jek nk suka kat lagu2 mamat nih....

    BalasPadam
  2. sian dkt org kta yg mengagung2kan mamat ni..
    minta2 dbukakan mata dan pintu hati...

    BalasPadam
  3. aik? En. Ben baru tahu ek? huhuhu,... lama dah, sejak 2009 lagi dia ni mcm ni...i mean, semasa dia ikut American Idol dulu tu..

    BalasPadam
  4. dari american idol dulu sume orang dah tahu dia gay dan dia pun tak menafikan. minat sore dia tak bermakna minat peribadi dia.

    BalasPadam
  5. memang cilaka bagi gay yahudi ni wat show kat sini..
    kementerian senyap sebab da kene sogok la tuh...

    BalasPadam
  6. en.ben...jgn fikirann dangkal ler en..ben,minat bukan maksudnya kita terlibat sama....

    BalasPadam
  7. Hanya kerana satu kecelaan pd seorang manusia, itu yg diperbesar2kan... tapi Tuhan juga ada beri suara pd dia utk menghiburkan hati manusia sedunia yg kini ramai dilanda kemurungan, fanatisme dan kebencian terhadap sesama sendiri. Kenapa tak highlight suaranya dan lagunya yg ada mesej yg baik jika didengar betul2? Cthnya lagu Miracle.

    Suka dgn lagu seseorg tak bermaksud suka dgn peribadi seseorg... ada masanya Tuhan akan tukarkan yg buruk pd diri seseorg ke arah kebaikan dan yg baik ke arah keburukan... ingat Cat Stevens aka Yusuf Islam?

    Manusia tidak harus bercakap buruk ttg kecelaan manusia lain. Tapi fikirkan cara utk mengubahnya ke arah yg lebih baik. Mana tau, mungkin bila Adam Lambert sampai ke Malaysia dia terjumpa hidayah utk mengubah dirinya... itu pun jika ada org2 Malaysia yg kuat semangat cuba membimbingnya. Malangnya, kita ada ramai lelaki2 Malaysia yg gagah dan kuat dan sasa, tapi tak larat membimbing org lain ke jln yg benar... tau mencerca sahaja.

    Wasalam, sorry if my words tick you so brother. Peace.

    BalasPadam
  8. @Jo Qusary

    tepuk dada tanya selera .. masing masing dah besar .. tau mana yang boleh dijadikan ikutan dan mana yang patut ditolak buang .. kenapa bukan lagu lagu seperti RAIHAN ? MAHER ZAIN ? Islam lagi benar .. Sekarang ni , si Adam tu terang terang yahudi lagi gay .. ? Bukan hinaan atau cercaan.. tiada cercaan pun dalam entri saya tu .. tengok saja rupa dia .. ada ke rupa seorang lelaki begitu ? sesuai ke kita ikut ?

    Terlalu banyak lagu kita boleh dengar untuk hiburkan hati dan juga kemurungan ..

    Kalau benar pintu hatinya dibuka kelak oleh Allah , kita tak boleh nak pertikaikan .. itu hak Allah tak payah masuk malaysia pon , boleh terjadi..

    buat masa sekarang , mana yang boleh dikawal , kita kawal la..remaja kita semakin tak terkawal .. siapa kita nak harapkan ? Harapkan lagu lagu dari mereka yang bukan Islam ?

    Apakah lelaki kuat dn sasa saja je boleh bimbing orang lain ? apa kaitannya ?

    BalasPadam
  9. Tau pulak bagi statement "masing-masing dah besar"..habistu x kisah ler kita minat dan suka pada yang mana satu kan????Cuma yang penting akal yang diberi tu pandai memilih yang mana boleh dan mana tidak!!

    BalasPadam
  10. @zahari
    masing masing dah besar bermaksud .. dah tau mengenai ajaran ISLAM..kalau budak tadika tu , lain la kan ?

    kalau minat kat dia ...suka hati la.. bahagian aku dah lepas... aku cuba beritahu pada yang tak tau .. jika dah tau tapi masih dengan pendirian yang sama .. takkan aku nak marah .. terpulang la..

    aku buat entri ini untuk mereka yang tak tau .. mudah bukan ?

    Akal diberi untuk memilih berlandaskan ajaran Allah...sunnah nabi dan juga Al-Quran.. sangat mudah kan ?

    BalasPadam
  11. Sebab tu..aku kabar tadi,akal dah diberi...maka kita kena pilih dan tau mana yang dilarang dan tidak.Tak akan kau nak anggap org yang suka pada muziknya..kau anggap org tu berperangai sepertinya..Mudah sangat kau menilai seseorang berdasarkan pada minat dia..huhuhu...kesian kau nie

    BalasPadam
  12. @zahari
    aku rasa aku patut kasihan kat kau sbb kau yang tak paham tulisan aku ni.. :)

    BalasPadam
  13. Tutup jer ler blog klu org luar x boleh nak komen...Kau baca balik ulasan kau....

    BalasPadam
  14. @zahari

    tak suka , jgn baca .. klik je pangkah tu ..

    BalasPadam
  15. X der hal punya...cuma kdg2 adakalanya apa yang kita tulis tu perlu diulas dan didebat....

    BalasPadam
  16. @zahariboleh debat tapi jangan tersasar .. isu utama .. GAY dan YAHUDI .. bila dah dikaitkan dengan soal MINAT ,itu dh tersasar ..

    Salahkah minat ? aku tanya semula , dah takde menda lain ke nak minat ? Kita ada banyak pilihan untuk meminati sesuatu .. jika ada yang berlandaskan agama , kita pilih yang itu sebagai keutamaan .. kenapa perlu kita pilih mereka yang sememangnya kita tau 'siapa' mereka .. aku bukan kata mereka yang minat tu sama je perangai..

    bila dah meleret leret .. aku tak berminat nak berdebat .. pokok pangkal , GAY dan YAHUDI , mmg aku bangkang !

    BalasPadam
  17. Alahai..emosi terlampau,..minat..maksudnya bukan pada org dan anutannya...Minat pada muziknya dan lagunya..itu yang x salah...walaupun kita dah tahu latar belakangnya...Dan utuk pengetahuan kau yang..beranggapan diri kau bijak..Yahudi ada gak yg x sokong yahudi tau...

    BalasPadam
  18. ben, ape yg ko tulis dalam entri ni mmg bagus. kita mmg tak patut bawak masuk seorang yahudi gay ni masuk buat konsert kat sini. sedangkan konsert artis kita sendiri menggalakkan percampuran bebas lelaki dan wanita. nak tambah lagi percampuran kaum sejenis. mmg dah banyak sangat dosa yang berlaku kat negara kita nih.

    aku pon tak paham la. kalau bab artis ni sanggup nak bertegang urat. tapi kalau bab agama takde pon sape2 nak bersuara. cakap menggunakan akal mmg senang.. tapi kalau salah cakap akidah kita jadi taruhannya. pepun tepuk dada tanya iman. harap ko tak jatuh ngan komen2 yg camni ok ben?

    BalasPadam