Berapa lama lagi la diorng boleh hidup ..

by - Jumaat, Oktober 01, 2010

 

Kadang kadang tanpa kita sedari .. kita melukakan hati orang tua kita walaupun niat kita baik . Tapi sebagai anak mahupun mnusia , kita kena juga faham biasanya keluarnya dari mulut seorang ayah inginkan sesuatu itu adalah bukan kehendaknya tetapi keinginannya .. 

Penat .. kita mmg penat apatah lagi seharian bekerja .. tetapi jgn kita lupa ayah kita juga bekerja .. mereka juga penat .. namun ada ke mereka mengeluh membesarkan kita selama berpuluh tahun ?? Kita baru menjaga mereka beberapa jam dah mula mengeluh ..

Berapa lama sangatkah mereka boleh hidup ? Sementara di depan mata ini , berbaktilah selagi mana termampu.. Jika tidak termampu sekali pon , paksa .. asalkan mereka gembira ..

Pandanglah wajah mereka puas puas .. kita tak pasti adakah hari esok untuk kita bermanja dengan mereka lagi .. Hurm.. patutkah kita membalas permintaan mereka dengan keluhan kita ???

Haih .. satu hari nanti , kita pasti berada di tempat mereka .. Bagaimana pula nanti layanan anak kesayangan kita pada kita nanti.. Fikirkanlah ..

Balaslah setiap kata kata mereka dengan penuh kelembutan .. jgn calarkan hati mereka .. Sesungguhnya , mereka itulah syurga dunia kita ..

You May Also Like

5 comments

  1. Waaaa,..touching wooo....nyaris2 nak nangesss...

    BalasPadam
  2. tenqiu kerane mengingatkan,touching2 huhu

    BalasPadam
  3. semalam semasa tgh bawak kereta nak balik ke rumah dari HUSM selepas melawat nenek yang terlantar ada gak beberapa persoalan di benak sehingga ingin di buat satu entri. tapi entri bro nie dah menjawap persoalan aku semalam

    BalasPadam
  4. keredhaan ibu bapa adalah keredhaan Allah s.w.t jugak... jaga hati mereka selagi termampu..

    BalasPadam
  5. betul, layanilah mereka sebaiknya sebelum mereka meninggalkan kita

    BalasPadam