Bukan aku tak minat bola tapi bola yang tak minat aku .. camana tu ?

by - Ahad, Oktober 24, 2010

 

Pastinya malam ni keghairahan Piala Malaysia sampai ke kemuncaknya. Perlawanan separuh akhir biasanya menjadi lebih menarik dari perlawanan akhir ... Kenapa ? Hehe.. dapat masuk final tu lebih teruja dari beraksi di final sbb masing masing bertarung untuk mendapatkan tiket ke perlawanan akhir yang pastinya menyediakan 2 pasukan saja.. hehe... mana boleh lebih kan ? hehe..

Tapi ... aku tak tengok pon .. Kenapa ? sbb takde pasukan aku ke ? Erk.. aku sokong sapa eh ??? Sokong negeri kelahiran aku ? Patutkah aku sokong negeri kelahiran aku walaupun aku tak minat langsung pasukan kelahiran aku ? huhu..

Sebenarnyakan ... bagi aku la .. sudah tiba masanya setiap pasukan negeri menjadi kelab profesional sepenuhnya .. Bukan lagi ada mengikut negeri .. Kata 1MALAYSIA ? Kalau dah mengikut negeri , sudah tentu semangat kenegerian tu kuat bukan ?

Disebabkan itulah , berlakunya pergaduhan antara peminat sbb berlaku ejek mengejek padahal dalam MYKAD masing masing tertera , MELAYU dan WARGANEGARA .. dan paling ketara  ISLAM .. tapi bergaduh sesama saudara ? Apa kes ?? Pasal bola ? Pasal negeri ? Adeh.. sedih arr..

Kalaulah tahap bolasepak kita ni di tahap dunia dan bergaduh kerananya , bolehlah dikatakan berbaloi.. tapi ?? Pelawanan Kelab dalam Asia Tenggara pon kucar kacir .. camana tu ?

Aku bukanlah tak menyokong atau takde semangat kesukanan tapi aku rasa sudah tiba masanya pihak terlibat dalam bolasepak negara ini benar benar menjadikannya 1MALAYSIA dan bukan lagi mengikut negeri negeri ...

Takkan tu je cara nak tarik penonton ke stadium ?? hurmm... Entah la..

Sekadar pendapat aku jer .. tak sokong mana mana pon.. nak lihat bolasepak kita maju dari yang sepatutnya.. Hari ni setapak ke depan.. esok ke belakang 2 langkah... bila nak maju dan terus maju ??

You May Also Like

5 comments

  1. keyrill pun tak tngok juga ni..huhuuh...malas nak tngok bola! buat sakit hati aje tngok!

    BalasPadam
  2. tp ape pon tahniah kt kelantan & n9..sebab melangkah msuk ke final..jgn lupa sokong kelantan....lalala

    BalasPadam
  3. hahahha...
    gayah lak suke tgk fifa world cup ja...lagi best...
    mmg x berbaloi bro... buang mase, buang tenaga jerit2..huhu...

    BalasPadam
  4. ahaks..
    pemain bola mmg tataw nk bersyukur..
    bila dah dpt bola,,ditendang-tendangnye balik..(apekah??)
    Bukankah lebih mudah law dah dpt bola,sorok lam baju and bawak balik umah..THE END~

    BalasPadam