Aku seperti kamu juga ..

by - Isnin, November 29, 2010

 

Baru dalam dunia blog ? Inginkan perhatian dari blogger lama ? Seronok blog menjadi kunjungan ramai terutama blogger lama ? Trafik tinggi ? Follower ramai ?  Berkawan dengan blogger lama ? Dan macam macam lagi perasaan yang ada ..

Serius .. aku dah lalui semua itu sepanjang tahun ini .. Dan yang pastinya segala ini akan berulang lagi dan lagi dan lagi selagi aku berblog .. Perlu korang tau ... semua ini akan berlaku pada korang juga selama mana korang aktif berblogging ..

Sakit hati .. dikecewakan dan mengecewakan .. Suka duku duka .. dan banyak lagi laa.. letih jari aku nak menaip kat sini sbb aku skang ni kat kawasan jualan murah MPH ..

image Aku duduk la kat sini sementara menunggu wife aku berpusing pusing mencari buku .. Dan aku sendiri kekenyangan skang ni .. Hehehe.. Baru pas makan besar la katakan .. Mmg hancus ..

Ok sambung .. Ni aku kongsi satu pengalaman aku .. Aku dulu cam segelintir korang .. Mengharapkan blogger otai masuk dan komen.. Pastinya akan memberi semangat .. Tapi kan .. bila lama kelamaan kan , sebenarnya rakan rakan yang senantiasa memberi komen itulah yang memberi keseronokkan pada kita .. Itulah yang aku rasa skang .. Bila rakan rakan sama 'umur' aku berblog sambil berganding bahu seperti aku dan BORAKKOSONG lakukan , Eqzalback ( senior ) , Mat Gebu dan ramai lagi yang mana mereka semua inilah yang seringkali menghulur tangan memberi semangat ketika jatuh .. Blogger blogger baru ? Anda yang terbaik !

Jangan terasa jika blog tiada komen .. Komen akan hadir sekiranya entri kita itu menarik minat mereka untuk meninggalkan komen .. Nak tau berbaloi atau tidak tiap kali kita post entri tu , tengok pada trafik .. Ada yang suka masuk untuk membaca .. tapi nak low profile..  Kena hormati privasi mereka ..

Meninggalkan komen bukanlah segalanya ! Perhatikan semula entri kita tu .. Adakah sesuai untuk mereka singgah lalu meninggalkan komen ? Nak komen ke nak ada orang baca ni ??

You May Also Like

25 comments

  1. hmmm..betul tuh, kite tulis nak bagi orang bace..tapi kalau ade yang tinggalkan komen tuh bonus.

    BalasPadam
  2. en ben..terima kasih atas nasihat2 anda...saya menghargainya...sebagai pnduan....

    BalasPadam
  3. yep..kekadang sstgh entry yg kite bace tu kite sndri tatau nk komen ape...bace pon da cukup bersyukur....hehe

    BalasPadam
  4. BA: Yg penting jgn jemu menulis! Terus berblogging kann...

    BalasPadam
  5. salam..
    tapi kan..bukan ke bergantung pada tujuan seseorang itu berblogging..

    sekadar meluahkan perasaan.tanpa memikirkan traffic tuh perlu tinggi ke tak..

    maksudnya,kena pikirkan perasaan org membaca nya jugak ke?

    sekadar mitak pendapat..sekian..
    :)

    BalasPadam
  6. oh...segalanya telah terdedah... hehe...

    BalasPadam
  7. yup2...
    sooo trueee:)
    kalau post mnarik,org komen lah:)
    mcm post ni~

    BalasPadam
  8. Salam... mmg faham maksud u,saya blogger baru... tapi bukan utk di komen... just suka2 untuk memberi info... traffik yang penting... i like ur comment on this topic... thanks for supporting blogger like us...

    BalasPadam
  9. bestnya kalau ada yg prihatin menghulurkan pertolongan ikhlas... rasa sangat gembira bila tengok ada yang sudi komen. tapi bila komen yg saja nak mengganggu aka cari gaduh, perit juga. mgkin inilah yg org cakap dugaan dunia blog. di alam maya pun nak cari musuh...

    komen @ baca? sy akan lakukan kedua2nya bila perlu. justeru sy juga faham kalau entri sekadar basa basi, tak berkecil hati bila org tak baca pun... cukuplah sekadar untuk meluahkan rasa hati.

    entri best:
    fasha sanda gedik
    cek resit anda bila berbelanja

    BalasPadam
  10. Alaaa, sebenarnya kan Mat Gebu bukan nak tinggal kan komen sangattt..sajaa, kesiann...haha, waahh terus ben ketat muka, marah keee, eh eh besday boy (erkk!!) tak bley marah2.. releks laa, mat gebu sentiasa sokong ben dan semua blogger tak kira lama atau baru, tanpa anda semua apa lah sangat DTS tu..lagi2 si mat tu, tak siapa2 lah agaknya....

    BalasPadam
  11. komen?

    semstinya bila lalu ke blog kawan-kawan mesti nak bagi komen..semoga sama-sama ada sifat bertambah SUKA berblogging

    BalasPadam
  12. betul abg ben, kita kena usaha habis-habisan kan? baru la org berminat nak komen. :)

    BalasPadam
  13. Kata2 emas dari bro ben ashaari..terbaik woo..

    BalasPadam
  14. makin hari makin serronok ke sini. byk tips abg ben tq~ :)

    BalasPadam
  15. ade yg bace pon dah syukur sgt lagi2 lau de yg komen tu ag la teruja dibuat nyer

    BalasPadam
  16. dulu pun rasa macam tu jugak..tula kata orang, mende depan mata kita tak nampak, hak yg jauh tu jugak duk nampak..skang hepi at least kita tau blog kita ade loyal readers..tu pun dah bersyukur sangat.. =)

    BalasPadam
  17. berbelog utk hepi2 bukan nak cari musuh kan en ben...

    kalau org suka komen belog kita...itu dah dikira bonus!

    BalasPadam
  18. salam
    tq BA sudi bagi semangat pada kami semua.
    happy besday BA.

    BalasPadam
  19. tq abg ben.sy pon duk tcarik2 jgk xde ke blogger2 otai ni nk cter sjrh dorang ms awl2 berblog dlu.sm ke ngn prsaan sy skang.heheh..

    sy pon suke kwn2 dlm dunia blog nih.even xknl,tp trase dkt ngn mereka..

    BalasPadam
  20. Dinaz suka kenyataan yg benar ini...

    BalasPadam