Bila mengantuk ..

by - Ahad, November 14, 2010

 

Adeh... Semalam aku penat giler.. Opss.. maaf.. salam dan selamat pagi .. Nasi lemak dan kopi 'o' ... hehe .. Sambung .. Bila aku penat giler , maka otak dan jari aku tak senada .. Apa yang aku pikir dan apa yang aku taip , jadi lain lak.. hahhaa.. bila aku baca pagi ni , ada perkataan yang tertinggal di dalam satu satu ayat tu menyebabkan jadi agak janggal dantergantung.. Moral , tidur kalau dah penat tu ! hahaha ..

Ni jap lagi pon nak sambung tidur balik ni.. jap je celik .. nak post satu entri .. heheh.. biasalah kan .. sapa tak kenal aku ... suka post banyak banyak tapi sayang takde kuali .. eh.. kualiti .. hahahha..

Eh .. tak abis lagi ke ? Lama dah abis.. aku tak kisah apa sekali pon tanggapan mereka terhadap ini blog .. Pandanglah ke arah blog yang masuk paper / majalah tu.. g amik segala kualiti yang ada dalam tu.. kan kan .. jgn baca blog ini haa.. tiada maklumat .. info dan sebagainya .. Tiada harta karun disini ..

Oh ya.. kalaulah blog ini hanya sekadar post kosong maka tidaklah aku terima email email pertanyaan dan juga meminta nasihat .. Hurm ... perlukah aku menyuruh mereka yang meminta memerlukan buah fikiran seorang blogger picisan aku ini pergi ke blog yang berkualiti pemikirannya untuk mendapatkan nasihat ? Ada contoh ..dh letak tadi..aku keluarkn takut sengaja dijadikn isu ..

Banyak lagi aku dapat .. ... Ingat , nak beramal sambil berhibur bukannya mudah dan bukannya payah .. Kena bijak menyelitkan dalam setiap entri kita .. Sapa tau kan , durian yang berbau busuk itu rupa mengandungi pelbagai khasiat dan harga amat mahal di Jepun .. 

Sebelum nak kritik , buka buka mata tu ... belajar membaca yang tersirat !

You May Also Like

12 comments

  1. apa perasaan orang perempuan tu kalo email dia terpampang kat sini erk?? hehe...

    BalasPadam
  2. Hahaha, betul2..morning juga utk Ben dan seluruh warga blog, mat gebu masih ketat ni...dan nak bagi tau, itu yang meminta "NASIHAT" bukan rekaan untuk mendapat publisiti, tapi ada lah benar semata...

    BalasPadam
  3. @hafizal
    terfikir..tp mmg dia benarkn..tp takpe..mls nk jdkn isu..kadang kadang nk bagitau kena tunjuk bukti..susah org nk faham..asik nk puikir negatif..

    BalasPadam
  4. hehehe...blog bro semenjak, dua tiga menjak nie cam de tak kena jer. pernah gak baca dalam satu blog tuh berkenaan dengan komen dan mengkritik. ayat dia lebih kurang, jika kita boleh mengkritik pasal blog orang lain, maka untuk nak mempertingkatkan lagi blog kita, kita juga patut & mesti mengkritik blog sendiri. maksud mengkritik blog sendiri bersifat kiasan.

    BalasPadam
  5. @eelobor
    kritik perlu disertakan buah fikiran..

    "nape buruk benor kereta kau ni ? Cuba kau buat... tambah itu ini "

    Kritik, semua orang teringin nak kritik...syok oooo kritik .. Buat camana pon pasti ada yang kurang.. Takkan mampu kita nak puashkan hati semua orang..

    BalasPadam
  6. sabr je lah ek en ben...manusia tak pernah senang dengan kesenangan dan kelebihan org lain...almaklumlah, mereka mungkin nak glamor dan timbulkan isu...huhuhu....kita ngan cara kita sudah, suka cara en ben..yang lain abaikan aje

    BalasPadam
  7. yg mengkritik tuH tahan tak kalau dia plak yg d kritik?
    manusia punya pe'el mg misteri kdg2..eH?kualiti x komeng aku niH?

    hahaha..
    apapung..I learnt a lot from u Ben..ceh..sepiking la pulak..
    byk ilmu dpt dr belog encek Ben niH..tenkiu.

    :)

    BalasPadam
  8. yezzaa, itu baru namanya pengkritik~ kalo hanya tau kritik bnda ntah apa2 namanya pemusnah~ hehehe~ peaceee!

    BalasPadam
  9. salam..
    suka part yang ni :
    "Sapa tau kan , durian yang berbau busuk itu rupa mengandungi pelbagai khasiat dan harga amat mahal di Jepun .. "
    ya betul.harganya memang mahal gila.kalau kat tokyo je,harga dari 1900 yen sampai 2990 yen.belah-belah selatan macam okinawa je murah..waa..canggih..
    kekadang kutuk juga penjual sebab jual mahal..tapi apa kan daya..
    bizness is not bisnes. and not business too..

    0_o"

    BalasPadam
  10. ape emel die?..jom kite kritik die reramai..haha =))

    ade jugak pompuan yg jeles ngn encik ben ... pelik2

    BalasPadam
  11. KAdang kala ada kritikan yang boleh kita ambil untuk jadian diri kita terus maju.Tapi ada juga yang mengkritik untuk menjatuh kan kita.Terserah pada diri kita untuk terus naik..atau jatuh .Kejayaan bukan mustahil bagi setiap insan jika dia berusaha.

    BalasPadam
  12. BA: Setiap dari kita da kelebihan yg boleh dikongsi bersama wlu pun sedikit....:)

    BalasPadam