Jangan tamak ..

by - Selasa, November 16, 2010

 

Belajar menggunakan dengan yang sedikit itu maka ianya akan berkembang ..

Blog tanpa pembaca ibarat layang layang tanpa angin .. Cantik hanya di darat .. jika diterbangkan pastinya lebih menarik .. kan ? Pastinya kita sebagai blogger nakkan pembaca masuk membaca dan seterusnya menilai setiap entri kita tu ..

image

Aku tau , ada yang tergaru garu dan terfikir bagaimana nak dapatkan pembaca yang ramai ..Toksah gugurkan rambut korang tu ! Cara paling mudah , kumpul kawan kawan blogger.. Percayalah ! Dengan cara tu , lebih mudah untuk dapat lebih ramai pembaca yang mana terdiri dari blogger sendiri ..

Apa yang akan terjadi sekiranya hanya blogger saja yang baca? Jika mereka berminat .. mereka akan letakkan blog kita dalam bloglist mereka.. Jika itu terjadi , maka sila amik kesempatan tersebut dengan rajin menonjolkan diri pada pembaca mereka .. Apa yang jadi seterusnya , aku rasa korang faham.. hehe..

Sikit sikit lama lama jadi bukit.. Aku dulu pon gitu.. pk pk pk.. camana nak dapat seramai itu setiap masa.. Tak nak tengok angka '0' pada conunter tu .. hurmm..

Ngorat blogger tu ... pasti mujarab.. Bagaimana nak ngorat ? Jangan memuji.. gunakan keikhlasan dan kebijaksanaan sebagai seorang blogger yang berpendidikan ..

You May Also Like

9 comments

  1. cayalah abang ben.. saya suka ayat tu: gunakan keiklasan dan kebijaksanaan sebagai blogger yang berpendidikan!!.. congrat ya

    BalasPadam
  2. yupp.
    perlu bijak menarik pembaca.
    :))

    BalasPadam
  3. Tips yang berguna..saya akan cuba amalkan..

    BalasPadam
  4. Betul kata jiran DTS tu, mat gebu dulu pun bertahun nak dpt pengunjung yang agak konsisten...bukan sehari dua yeaa anak2..apa pun kena rajin dan jgn mudah putus asa..cuma nak tanya, anak2 ni semu betul ke "minat" berblog?..

    BalasPadam
  5. tips bagus,,tq..
    akan cube sebeknye nanti...

    BalasPadam
  6. Selain dari rajin...kena gak ikhlas.Ikhlas nak berkawan & berkongsi ilmu..kan? SELAMAT HARI RAYA UTK SEMUA!

    BalasPadam
  7. tapi kalau memang ikhlas nak puji bukan keji, boleh kan2..hehe =)

    pokcik mat gebu : anak sorang ni memang minat berblog :)

    BalasPadam
  8. yaww perlu bijak dan tidak tamak !
    sy buat blog dr july 2009 cmtu lah.
    tapi mcm bru buat blog sebulan.
    sbb dulu malas dan skunk jga malas .
    heheh

    *nota: perlu ikhlas dan bersyukur .

    BalasPadam