Rapuhnya kita ini namun ..

by - Rabu, November 24, 2010

 

Masih ada yang tak sedar.. Seolah olah kita akan hidup 100 tahun lamanya .. atau paling tidak pon ada yang fikir akan mati bila cecah usia 'emas' ..

Sbb tu kan kita leh tengok ramai anak muda skang ni .. seolah olah bergembira tiada sempadan .. Yang tua pula , seolah tidak wujud malaikat maut .. Selagi boleh 'gelek' dia gelek.. selagi boleh ketat dia ketat .. selagi boleh sikat rambut tu , dia sikat .. tapi jauh di sudut hati dia ? Mengapa menolak kebenaran ?

Nyawa kita ni pinjaman jer.. Bila DIA nak amik , tanpa perlu bagitau kita yang dah tiba masa kita ... Bayangkanlah jika nyawa kita tu diambil ketika sedang melakukan dosa seperti maksiat ..zina ... hurm... jangan lupa yang dok mengumpat mengeji tu.. pergh.. Bukanlah aku kata terus masuk neraka.. kita tak tau semua tu.. Tu urusan Allah .. tapi kenalah elakkan semua tu..

Sekadar ingatkan kau dan aku ... Beramal seolah kita akan mati esok .. 

You May Also Like

15 comments

  1. nak buat macam mane..dunia skunk nie terlampau banyak pengaruh dari luar..kat kl terutamanye,sane cnie dedah atas bawah..kalau bukan mak bapak yg bagi pendidikan awal n jaga tingkah laku anak2,dah besar nanti macam nie lah jadinye...

    BalasPadam
  2. hmmm....sntiasa muhasabah diri....

    BalasPadam
  3. Terima kasih kerana saling mengingatkan sesama manusia

    BalasPadam
  4. betul3..ni asyik enjoy jer sampai tak hengat doniaa akhirat!!

    BalasPadam
  5. Setuju sangat...N3 ni memang kena sangat dengan mat gebu, yang selalu ketat, menderhaka, melawan dan sebagainyaa..terima kasih yea atas ingatan anda....

    BalasPadam
  6. sanggaattt setujuuu,
    tanda-tanda dunia akhir zaman
    moga-moga kita sumua dilindungi Allah.

    BalasPadam
  7. ye.. setuju.. kadang2 yang terleka ni perlu diingatkan.. terima kasih ben atas peringatan ini
    ALL IN ONE

    BalasPadam
  8. yela,semoga kita sentiasa dilindungi allah dari segala dosa.

    BalasPadam
  9. setuju sgt2..sedih tgk dorang yg suke smpai x ingat nak mati..latest en3 dla pun lbh krg psl ni gak..smpai mengganggu tdo dorang ni sebab bising sgt..

    BalasPadam
  10. tuh la...ntah sok ntah lusa DIA akn memanggil...jdi bersedialah

    BalasPadam
  11. sentiasa fikir yang kita tak hidup lama , sentiasa beramal baik kerana kita tidak tahu bila ajal akan menjemput kita dan dengan cara yang bagaimana .

    BalasPadam