Siapa yang akan klik iklan NUFFNANG ?

by - Ahad, November 28, 2010

Iklan dari NUFFNANG akan menjana $$ untuk blogger .. Makin kerap iklan keluar makin suka blogger tu kan ? Tapi kenapa iklan kerap keluar namun $$ tetap sedikit ? Camana NUFF kira ??? Takkan dia tipu kot ?? Atau trafik tinggi tapi $$ skit je.. apa kes ni ??

Ok... Aku cerita mengikut pengalaman aku la yer ... Trafik tinggi , amat berguna sekali untuk mereka yang dapat BUFFERED EARNINGS atau dikenali sebagai BE .. Kiraan $$ bagi BE adalah berdasarkan pada PAGEVIEWS .. Bagaimana kiranya , rasa aku NUFF tak pernah dedahkan .. Tapi untuk company lain ada .. contoh untuk 1000 PAGEVIEWS mungkin dalam RM5 atau lebih mahupun kurang .. itu contoh jer ..

Ok.. skang ni kita cerita tentang iklan biasa atau CPC .. Apa itu CPC , aku nasihatkan korang , sebagai blogger rajin rajin buat kajian dengan mengoogle.. Bila google , lagi banyak maklumat korang dapat .. Serius ! Lagi banyak info lagi matang korang menulis entri ..

Bagaimana nak dapatkan $$ yang tinggi dari NUFFNANG ? Aku cerita NUFFNANG sbb ramai guna NUFF ni .. Cuba korang fikir yer ... Kalau blogger masuk blog korang ... iklan tengah keluar , macam yang di bawah ini ...

imageBerapa ramaikah yang akan sudi klik iklan tersebut ? Dalam 100 orang masuk , berapa kerat akan klik ? Kalau 100 tu semua blogger yang mana iklan tu pon akan keluar kat blog dia maka lebih baik dia klik sendiri kat blog dia kan ? Kenapa nak sedekah kat blog orang ? Haaa .. ada blogger berfikiran gitu ..

Dah tu.. sapa yang akan klik ? Itulah dia ... satu persoalan yang bijak .. hehehhe .. Sapa yang akan klik ? Kalau bukan blogger , sapa lagi ???

Disinilah kelebihan blog yang gunakan SEO untuk menjana trafik ... SEO dan banyak lagi kaedah untuk menarik trafik ... Cuba korang google cara cara nak dapatkan trafik.. akan diajar nanti dalam blog mereka ..

Orang yang akan klik iklan ini ialah mereka biasanya bukan terdiri dari blogger tetapi pembaca biasa yang mana biasanya mereka tiada blog atau user internet yang biasa biasa jer ..

Bagaimana nak dapat mereka semua ni ? Mereka yang maksud aku ni ialah pembaca biasa ( tiada blog ) .. Inilah satu lagi kelebihan mereka yang ada FACEBOOK atau sosial network yang lain ... Promosi dibuat di FACEBOOK  untuk menjemput mereka yang biasanya terdiri dari silent reader untuk singgah ke blog kita untuk membaca entri terkini kita ..

Bayangkan jika mereka ini yang hanya masuk ke blog kita bila dijemput tiba tiba nampak iklan menarik sedang keluar .. Apakah korang rasa dia akan tengok saja ???

Sebab itulah , selain tarik trafik dikalangan blogger , korang kena ada pembaca setia yang lain ! Fikirkan tu yer ...

You May Also Like

25 comments

  1. mmg keep wondering psl nuffnang neh.. thx abg ben..

    Terima kasih juga, sblom neh mia tak kenal abg ben, mia tak tau sape abg ben, smpi mia bukak stu persatu entry abg ben, mia baca dalam2, betol2..

    abg ben ialah sumber inspirasi mia.. for newbies mcm mia.. thx.. thx.. thx a lot..

    bkn senang mia nk puji org.. =)

    sampai mia wat entry khas tok abg ben, agak sebak jugak nk wat entry psl abg ben neh..

    thx.. thx.. support u olwiz abg ben..

    newbies - MJ's

    BalasPadam
  2. tips dipagi hari..still xpaham sebenarnya pasal SEO..tp akan cuba cari utk lebih memahami..thanks for da info .. =)

    BalasPadam
  3. hmm betol tu....gunakan medium lain cam fb,tweet....
    dorang pon kdg2 berminat..
    xpon kite sndri pon kdg2 g jengah belog org,skali nmpk iklan menarik...klik jerlah...spontan jerk.
    eka pnye BE mula2 bape kupang jer..sekarang jer da nek puluh2...xpelah..skit2 lama2 jd bukit..kan en ben??hehe

    BalasPadam
  4. tak tidur lagi ke abg ben?

    SEO perkara baru yg perlu di GOOGLE kan. haha. abg ben tak penah lekang suh google. ingat kan ada tutorial td. hihi. bgus bg blogger berdikari cari sendiri. btul takk?

    haa, kalau kite suh para blogger datang n click kat nuff kita n kita pon buat macam tu kat advs dorg agak2 nuff tau takk? hahaha

    BalasPadam
  5. salam en ben...huhhuh..en3 yg berguna...harus men-google untuk lebih pengetahuan....

    BalasPadam
  6. thanks ben sbb xputus2 bg tips2 kt kitorang smua... ;)

    BalasPadam
  7. nuffnang oh nuffnang..thank bro that info..tuh la baru terpikir sape la nk tgk iklan2 kita tuh..:)

    BalasPadam
  8. idea yg bernas..huhuhuh click sendiri iklan tu wahaaah:)
    thanks ben,byk tip2 mu bg..

    BalasPadam
  9. Setuju, blogger biasanya buta iklan (ad blind)...

    BalasPadam
  10. tip yg bagus BA!!teruskan memberi tip ye..
    ALL IN ONE

    BalasPadam
  11. salam... terima kasih utk tipss... serius, saya ni macam slow ni bab ni, nuff pun masih baruu RM0.00 lagi hehehe..... pasal nak letak iklan between N3 tu pon masih tak berjaya lagi.... ehehehe

    BalasPadam
  12. salam... terima kasih utk tipss... serius, saya ni macam slow ni bab ni, nuff pun masih baruu RM0.00 lagi hehehe..... pasal nak letak iklan between N3 tu pon masih tak berjaya lagi.... ehehehe

    BalasPadam
  13. tip yang menarik...kena bnyak belajar lgi nih

    BalasPadam
  14. hmmm dalam bab ni... memang lah agak sukar nak cari loyal reader... nanti lama2 ok la... tak perlu tekejar nak nuff di klik orang.. yang penting ikhlas...

    susah nak cari silent reader.. mia akan cuba usahakan.. especially student oum heheheh... bukanlah nak menunjuk-nunjuk... tapi kisah hidup mia yang dah berkerjaya dan berumahtangga menghadapi cabaran belajar sehingga mendapat dermasiswa... byk tips mia kat situ...

    apa-apa pun.. thanks atas tips dalam entri ni...

    BalasPadam
  15. gud info!!!suka2...byk benda duk bljr dr blog abg ben nie!!tqvm

    BalasPadam
  16. Oh baru momoy tahu...macam rupanyer
    much thx en ben

    BalasPadam
  17. Ben dah lama saya pikir benda ni sebenarnya tau. Maksud saya saya kejar traffik dulu sekarang baru terhegeh2 cari follower. (baru 650 follower) Biasanya saya sebarkan dakyah blog saya kat forum lain contohnya CARI>COM>MY tak pun kat blog serius. Mereka ada byk pembaca dari kalangan bukan blogger.

    BalasPadam
  18. betul cakap Ben ni sbb mana ada blogger yang nk klik iklan blogger lain. Betul sgt la tu, pandai Ben nasihat blogger lain even Ben tak pakai nuffnang. Memang patutlah Ben tak pakai nuffnang sbb blog Ben blog segment. Ben buat lah entry ape kelebihan dan perbandingan innity, adverlets dan nuffnang. Saya tak paham sgt lah. Dan rasa nak tukar dari pakai nuffnang ni.

    BalasPadam
  19. betul cakap Ben ni sbb mana ada blogger yang nk klik iklan blogger lain. Betul sgt la tu, pandai Ben nasihat blogger lain even Ben tak pakai nuffnang. Memang patutlah Ben tak pakai nuffnang sbb blog Ben blog segment. Ben buat lah entry ape kelebihan dan perbandingan innity, adverlets dan nuffnang. Saya tak paham sgt lah. Dan rasa nak tukar dari pakai nuffnang ni.

    BalasPadam