Kenapa kita boleh kecewa dengan blog ?

by - Ahad, Disember 12, 2010

Sebabnya paling utama ialah niat ... Kalau niat yang dipasang tu dah lari pastinya kecewa ..

Keseronokkan .. kalau benar nak cari keseronokkan , maka tidak wujud erti kecewa .. Kena kutuk .. kena maki hamun ... Kalau korang benar benar nak jadi blog tempat 'lepak' sambil berbual , maka korang tak pandang langsung kata kata mereka itu .. Ibarat kita menconteng atas buku yang kita beli ... Datang kawan kita , mereka gelak kata kita membazir dan mengarut .. Persoalannya , tu buku sapa ? duit sapa ? Masa sapa ?

Cari kawan ... yang ni paling mudah .. jadikan blog sebagai tempat meluahkan perasaan .. minta pandangan ... minta pendapat .. atau mencari kenalan baru ... Pastinya akan datang positif dan negatif.. Itu mmg berlaku di dunia nyata .. maka kena terima dengan hati yang terbuka ..

Pendapatan sampingan .. kalau baru bukak kedai , terus berfikiran nak jadi cam syarikat YTL , AIR ASIA atau sebagainya , maka baik tutup je blog .. g buat pinjaman , buat bisnis ... Ingat.. segalanya bermula dari 1 sen !

Kesimpulannya ... Semangat berblog ini adalah semangat yang paling mudah nak dapat .. Tengok ... fikir .. update .. Kalau kita tengok orang punya 'kekayaan' maka kita akan kecewa sbb kita bandingkan dengan dia .. Kita patut tengok pada usaha orang itu .. Patut tengok pada cara orang itu .. Baru kita boleh maju ... setapak demi setapak !

Bila patah semangat .. apa yang patut dibuat ialah , g blogwalking diam diam .. Jangan tinggalkan komen ! Masuk baca ... rileks .. cari blog santai ... kemudian .. rehat .. tidur ... Esok bangun .. fresh pala otak , baru update ... walaupun satu baris ayat ... dari takde langsung bukan ? Itu lebih baik dari satu perenggan yang penuh dengan kata kata nista dan mengarut ... ;)

You May Also Like

35 comments

  1. btol2...walaupun belum alami perasaan kaki blog nie..tp apa pun cube pikir positif..hee

    BalasPadam
  2. yes betul tu..jd lah blogger yg cool kan

    BalasPadam
  3. yeah

    yang penting ikhlas berblog. hihi

    BalasPadam
  4. No SETUJU sesangat...idup kita ni mesti hepy..xmo masalah yg menyakitkan kepala..cukup la ngan masalah 'askar2' No kat umah ni..yg sesekali No akan jd KOMUNIS hahaha..

    di blog la tempat No RILEKS..TENANGKAN PKran..dak gitu?..

    BalasPadam
  5. setuju sgt...
    kita bukan sesape nak kutuk tulisan org....
    sbb kita punya pun blum tntu lg bagus :P

    BalasPadam
  6. setuju!! nk jadi seorang blogger kene dtg dari hati..bukan saje2..kene ada minat..!

    BalasPadam
  7. LM pernah memalui saat tu..huhu.Sakit dan teramat sakit.

    BalasPadam
  8. betul3..(upin n ipin)hehe

    BalasPadam
  9. ayat ni cukup bermotivasi bagi aku...tq

    BalasPadam
  10. ^^ dah kena kutuk pun, tapi xkesah lah.. pendapat die, kite terima. mungkin boleh maju dgn kritikan! apa yang penting =) selalu.

    BalasPadam
  11. sebenarnya ini sgt betul
    hahaha xD
    kdg2 xsedar buat entry cm menyusahkan pmbaca x_x"

    BalasPadam
  12. salam.
    sangat setuju dengan kate2 enche ben.... :)

    BalasPadam
  13. terbaekkk la abg ben...sangat memotivasikan Miela.:)...tengs yer atas perkongsian ini. hargainya sangat tau :)

    BalasPadam
  14. setuju dgn pendapt en ben tu. Tengok la kepada niat berblog ni mcmana. Hari tu masa awal2 saya berblog saya tk tau apa kemende blogwalking ni. Bagi saya mngarut je lrtk ruang chat tu..tapi kini saya tahu kepentingnya..

    Saya berblog bukan kerana duit sangat. Kalau nak kira duit,msa saya buat blog tu mana ada nuffnang lagi, tapi bila ada ni try la blik.hehhehe.apapun..rasa seronok berblog kerana dapat luahkan apa yg terasa di kepala ni..trasa mcm nak jadi A.Kadir Jasin..@ MSO..hehehe

    entri baru
    http://yusriwahab.blogspot.com/2010/12/memberi-komen-di-ruang-komen-lagi.html

    BalasPadam
  15. ini antara banyak2 entri ko yang aku paling suka...

    BalasPadam
  16. Setuju dgn bro ben. Tulis blog untuk kepuasan sendiri. bukan orang lain. hahahaha

    BalasPadam
  17. Salam En.Ben

    Kak Siti kecewa sebab blog akak dah terkeluar dari blog BEN...
    Sedih...sedih...sedih sangat....
    T.kasih atas peluang yang diberi walau pon hanya seketika sahaja.

    BalasPadam
  18. tengs~~ ada info di situ.. sy setuju..

    BalasPadam
  19. ya allah..kata2 encik ben amat bermakna bagi saya saat ni..kdg2 susah nak hadapi manusia yg 'perang saraf' ngn kita...but its okay.... be cool je kan...........semuanya bergantung pada niat.............

    BalasPadam
  20. entri ni memberi semangat baru kepada saya untuk terus maju dlm dunia blog ni..sebelum ni memang tak tahu apa pun pasal blog,dulu shoutbox pun saya tak ada..cuma apa yg saya dapat sedikit maklumat yg mengatakan bahawa apabila kita sudah ada blog,kita akn mendapat sedikit pendapatan melalui blog kita..lagi pula saya seorang surirumah sepenuh masa,klau dpt sdikit imbuhan pun jadi la dripada tak ada langsung..sebelum ni memang saya sudah berputus asa dan ingin terus menutup blog..bayangkanlah sebelum ni entri2 yg saya buat tentang kanak-kanak autistik langsung tidak di pedulikan dan terpaksa saya padam kesemua entri tu dan cuma tinggal satu sahaja iaitu mengenai anak saya sendiri..terima kasih encik ben kerana ilham anda utk membuat entri yg bagus dan memberi kesan mendalam pada saya utk trus berblogging..sori panjang sgt la..mcm karangan plak..hehe :)jgn marah..

    BalasPadam
  21. @Rafina Mimi Zairul Murni

    akak, semua bermula dengan kepayahan, kalau tok tahu pasal blog akak awal2, tok sokong akak...

    tok suka kanak2.. jom serbu blog akak!!

    Simpatilah sikit pada si dia

    BalasPadam
  22. yappp sangat setuju ....saya enjoy bila berblog

    BalasPadam