Sakit hati ? Jangan layan ..

 

Huih.. sakit hati mmg satu penyakit yang amat berbahaya .. mampu merosakkan segala kecantikan dalaman jiwa kita ...

Cara terbaik yang diajarkan dalam ISLAM ialah dengan perbanyakkan berzikir , solat sunat , membaca Al-Quran , menghadiri majlis ilmu dan banyak lagi .. kan kan ?

Kebelakangan ni , mmg aku senantiasa digoda dek syaitan agar senantiasa melayan perasaan sakit hati tu .. Hurm.. mmg sakit beb .. Lebih lagi bila berlaku di sekeliling kita .. Haih .. geram ? Bengang .. segalanya ada ..

Tapi bila kita layan , diorng wat dek je .. kita sorang sorang je sakit hati .. Nak wat pe gak kan ? Lama kelamaan ... kita gak jadi giler .. Jadi , apa yang boleh kita buat .. kita ikut main sama dengan diorng... hehehe .. Maksud aku .. jika mereka wat dek.. kita pon wat dek.. nak wat pe layan ? Kan kan ? Hidup mesti senyum .. Bukan senyum untuk hidup ... kan kan ?

12 ulasan:

  1. betul betul betulll..

    orang cenggitu toksah dilayan.

    nnti dah penat dorg senyap lar tu.

    biar diorang yg sakit hati kiter xlayan.

    BalasPadam
  2. kacak luar, kacak dalam..kacak dengar sini..SENYUM~SENYUM~

    BalasPadam
  3. Betul tu BA.. sama sama war dek.. so nating hepen..
    ALL IN ONE

    BalasPadam
  4. senyumlah untuk awet muda.......hehhe

    BalasPadam
  5. betul betul..janji kita senyum! (^^,)

    BalasPadam
  6. betul2 tQaH setuju..sumtime pernah gak pk..kita lelebih nak sakit ati sdgkan org thu biasa jek..huhuhu...penyakit cari sendiri namanya..hehehe...

    BalasPadam
  7. Betul tu..bila layan mereka muka kita yang berkedut.Last2 cepat tua.

    BalasPadam
  8. setuju..sambil angakt tangan n angkat kaki tinggi2..hu.hu..sakit ati cemana skalipun istigfar jer bnyak2 (",)

    BalasPadam
  9. Inipun memang 1 pendapat yg bernas Mr. Ben.. Cth terdekat ibu "kalo sakit ati a.k.a merajuk ati dgn ayah si Aqil.." dia memang akan wat derkkkk jerk.. jgn harap nak pujuk ke apa.. sbb dia ada MOTO dia tersendiri.. sakit ati gak kalo dgor.. "sendiri merajuk.. sendirilah pujuk.." adoiyai!!!!!!!

    BalasPadam
  10. saya selalu buat dek..
    agak2 ada tak orang sakit hati??
    saya buat dek je sebab saya tak nak sakit hati..

    BalasPadam
  11. anastasyea pun tak layan benda2 mcm nie .. buang karan je =)

    BalasPadam
  12. sya pun selalu wat derk jer.. buang karen je layan..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.