Susah susah ... semuanya susah ..

by - Khamis, Disember 02, 2010

 

Ala .. filem tu meletop sbb pelakon dia semua popular ...

Ala .. filem tu meletop sbb ada adegan seksi ..

Ala .. filem tu meletop sbb cerita dia lawak bodoh ..

Ala .. ala .. ala .. ala .. dan banyak lagi ala .. Macam macam punya ala ada ... Aladin takde lak ??

Entah la.. kita ni seringkali tak berpuashati dengan keadaan sekeliling .. Ada saja yang kita cari alasan untuk menutup segala kelemahan yang kita ada .. Kenapa tidak terima saja kenyataan itu dan perbaiki segala kelemahan tersebut ?

Blog aku tak best .. so what ?? Aku tulis apa yang aku nak tulis .. Yang penting takde sapa sapa letakkan pisau kat tengkuk aku sewaktu aku taip entri aku ..

Dah rupa aku begitu.. Nak kata apa ? Cantik atau kacak sekali pon , kurniaan Allah .. Walaupun ada yang mengatakan dirinya tidak cantik , tapi bagi orang lain , dia tu cantik ..

Apa guna cantik tapi tak reti bawak kecantikkan tu ? Cuba kita tengok negara negara luar .. Cantik sekali negara tersebut .. Tapi ? Bagaimana keadaan politik negara tu ? Kehidupan rakyat negara tu ?

Jangan sering mencari alasan dan menuding jari ke arah orang lain untuk menutup kelemahan diri sendiri .. Belajar terima kenyataan dan perbaiki .. Setiap insan ciptaan Allah , tersangatlah istimewa ! Cari , cungkil dan gunakan !

You May Also Like

9 comments

  1. sbnrnya, apa punca org menuding jari kt org lain?? nk tunjuk diorg ada jari ke?? =.=

    BalasPadam
  2. usaha la beb. part2 rupe ni nothing la. susan boyle muke xde la schantek pon.popular je. org nak bce blog bukan sbb k tgk gmbr tuan.kn??kn??
    name pon bace blog:P

    BalasPadam
  3. hahahahah
    musti ini kes yang kata blog yang glemer dan banyak follower terdiri dari orang yang ensem dan cantik kan?

    dun worry incik ben, incik ben kacak!*winkwink*

    BalasPadam
  4. betul tuh.. belajar dr kesilapan ler..

    BalasPadam
  5. alaaa..tak kesah la org nk kate ape.. as long as we know our own selves. Tuhan bagi kecantikan/kelebihan pon untuk uji manusia. :)

    BalasPadam
  6. apa yang paling penting selain kecantikkan ialah iman yang mantap,hati yang baik,dan mempunyai kesopanan dalam diri mereka..

    BalasPadam