Tikam kekasih

by - Jumaat, Disember 17, 2010

KUANTAN: Berang selepas gagal mendapatkan nombor telefon baru bekas kekasihnya, seorang lelaki bertindak kejam apabila menikam lengan dan paha kiri gadis berkenaan sebelum melarikan motosikal mangsa dalam satu kejadian di Bandar Jengka, Maran, kelmarin.

Tindakan gila buruh berusia 28 tahun itu tidak berakhir di situ apabila dia meninggalkan mangsa yang berusia 23 tahun di tepi jalan mengerang kesakitan sebelum diselamatkan orang ramai yang menghantarnya ke hospital untuk menerima rawatan.

Difahamkan, pasangan kekasih berkenaan baru memutuskan ikatan cinta mereka kira-kira seminggu lalu membuatkan suspek yang masih tergila-gilakan mangsa hilang pertimbangan seakan-akan ‘gila talak’.

Pegawai Turus Urusetia Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Superintendan Noor Asyikin Syamsuri berkata, dalam kejadian jam 9.30 pagi itu, mangsa baru keluar dari sebuah kedai makan menuju ke motosikalnya sebelum terserempak dengan bekas teman lelakinya.

Katanya, suspek terus mengekori mangsa hingga ke tempat letak motosikal di depan kedai makan berkenaan sebelum meminta nombor telefon barunya.

“Gadis yang bekerja sebagai jurujual enggan melayan pertanyaan itu terus meninggalkan suspek.
“Suspek mengejar mangsa dan mengarahkannya memberhentikan motosikal ketika tiba di tempat kejadian,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Noor Asyikin berkata, suspek berkali-kali meminta gadis berkenaan memberitahu nombor telefon barunya, namun mangsa tetap berkeras enggan berbuat demikian menyebabkan berlaku pertengkaran antara mereka.

“Berang selepas permintaannya ditolak, secara tiba-tiba suspek mengeluarkan pisau dan menikam lengan dan paha kiri bekas kekasihnya itu menyebabkan mangsa rebah berlumuran darah,” katanya.

Menurutnya, mangsa kemudian merayu meminta pertolongan lelaki berkenaan menghantarnya ke hospital mendapatkan rawatan dan suspek bersetuju menghantar bekas kekasihnya itu menaiki motosikal gadis itu.

“Ketika dalam perjalanan mangsa menyedari suspek tidak membawanya ke hospital sebaliknya ke destinasi lain menyebabkan gadis berkenaan terjun dari motosikal diboncengnya.

“Menyedari keadaan berkenaan, suspek bertindak memecut motosikal milik bekas kekasihnya itu dan meninggalkan gadis terbabit mengerang kesakitan di tepi jalan,” katanya.

Bagaimanapun, katanya, mangsa diselamatkan orang ramai yang menyaksikan kejadian itu sebelum dibawa ke hospital untuk mendapatkan rawatan dan keadaannya kini dilaporkan stabil.
Menurutnya, polis sedang giat memburu suspek dan identitinya sudah dikenal pasti.

“Kes berkenaan masih dalam siasatan lanjut mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan,” katanya.

-HMETRO-

You May Also Like

14 comments

  1. wow...agak dasyat nie huuuuuuu....
    syg sampai makan diri wat per....
    katjengka???dekat dah tue ngan umah..erkkk...
    ok...hehehehe

    BalasPadam
  2. Tragis..tragis...Hari2 kita dijamukan dgn berita tentang kekejaman...

    BalasPadam
  3. manusia akhir zaman, perkara bunah-membunah menjadi pekara biasa.

    BalasPadam
  4. kejam nyer....
    seram betul bila baca...
    bahaya betul bila ade ex-bf jadi mcm tue...
    seram2..

    BalasPadam
  5. BA; Tindakan yg dh mcm org hilang akal....

    BalasPadam
  6. ada juga orang macam ni ya..
    baru putus cinta..
    belum lagi cerai..
    wahhhh..
    dunia..
    macam2..
    :)

    BalasPadam
  7. mental btol ex bf pompuan ni..org da xnak bole lak cmtu..adehh..

    BalasPadam
  8. bila nafsu amarah menguasai diri...mcm2 leh berlaku..

    BalasPadam
  9. s0 cruel !

    confrm lelaki tu da masalah mental

    BalasPadam
  10. ganas sungguh x boypren dio..takut dgr...

    BalasPadam
  11. hmmm . manusia makin menjadi-jadi , tak dapat apa yg dimahukan , keganasan dijadikan sebagai jalan penyelesaian . hara-harap kita semua dijauhkan dengan perkara2 sebegini . boleh mengancam nyawa jika terus berleluasa

    BalasPadam