Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 14 Januari 2010

INTERNET MEDAN PEMBIAKAN BAKA BAKA PENYANGAK !

- gambar hiasan..tkde kaitan dengan cerita

Erm...internet ni kalau disalahguna mmg meriahhh...meriah bagi penyangak penyangak yang tak berhati perut ! Terlampau banyak cara la nak menipu orang dalam internet ni..kat mana hati perut diorng pun tak tau la..

Mcm dalam suratkhabar ari ni ( aku pun tak ingat mana satu ) ..cerita pasal perempuan ditipu dek lelaki yang mereka kenali dalam internet...hurm....byk kes gini..susah nak cakap...bila dah kenal dalam internet..chatting...tengok gambar....ajak dating n bodi kena setting..haaa...baru sedar rupenya org yang berinternet ni ber'IQ' tinggi cuma salah digunakan...

Ada jugak yang berinternet , untuk buat bisnis...mcm mcm ..yang halal..yang haram..Yang halal , alhamdulillah...yang haram ? pigidaaahhh !!! ..cuma aku pelik ada jugak yang tertipu..nak cepat sangat kaya ..dapat la....terus kayap...

Ada jugak yang berinternet ni mempunyai split personaliti....dalam erti kata lain , nampak 'ok' tapi 'ko'...bila chatting , ok jee..kenal berbulan bulan lamanya...gambar berpuluh keping dah bertukar .. bersms lagi..call ari ari ..tapi bila ajak jumpa ?? ada jee alasan...camana tu ? mintak alamat...diberinya..tapi bila dicarinya....tak wujud ? adehhhh...spesis alien cam ni pun wujud ke ? siap ada yang buat drama....dapat sakit la..nak mati esok lusa la...ada penyakit itu ini..ayoooooo....apa kes nehhh ..bukan satu kes dua kes..aku rasa banyak kes cam ni..

Ni ada satu lagi..pagi tadi..ada sorang kawan aku kat fb..laki..dia cerita kat aku yang dia baru tersedar yang dia kena tipu ...bukan skit beb...leh buat modal nikah 3 sekali gus tu !!! hahahha

Dia kata dia dah kawan lebih ...ermm...berapa lama ek...tapi lama la gakk...dia kata dah cam bercinta...erk.....ke bercinta ? neh...mana mana la..tapi dah bercouple la...siap bergambar gambar gitu laa..ala ye la..orang tengah hangat bercinta..semua bergambar..hahaha...permulaan ok la...

Pastu nak dijadikan cerita , perempuan ni mula la mainkan peranan dia..cerita la yang dia dalam keadaan susah..nak makan pun takde duit..keluarga susah...kawan sorang ni , dengan rela hati bagi la pinjam duitttttt..sikit ..sikit..skit...tau tau banyak...tak tau la demi cintaku pada mu ,semua sanggup....

Diceritakan lagi la...perempuan ni memula baik giler la..bertudung gitu semua la...huhu..tu agaknya pakcik berkonan kot..huhu...sori ek..tu den tambah je...heheh...

Tapi kawan ni tetap la mintak duit dia kan..dah kata pinjam ..kena la bayar ..kawan sorang ni lak dah la takde pertalian ngan Bill Gates mahupun Datuk K ..hehehe..maknanya bukan orang kaya la gak..pandai pinjam pandai la bayar ..adeh..Bila dia minta, ada je alasan dia ..huhu...

Tau tau je kan..ari ni je kan...kan kan...haaaa....iskh..perempuan dah delete dia dari sosial network tu..waaa..siap block tuu , wa cakap lu...hahahaha..kawan ni tensen arrr....si perempuan ni , siap bagitau semua kawan dalam sosial network tu , yang kawan ni syok kat dia..hahaha..tak pasal pasal kawan ni dpt malu..hehehe..camana tu ?? korang ada cadangan atau sebarang komen ?

Aku dah bagitau dah dia camana nak clearkan nama dia...hehehe...sian..mcm mcm...ni kes perempuan tipu laki...unik lagi canggih...laki tipu perempuan , berlambak sangat...dah jadi kes sampah dah pun..huhu..macam macaammm laaaa...

ANAK BUANG AYAH ..KALAULAH AKU....

Aku pasti ramai dah yang baca pasal tu semalam..so aku tak yah la nak paste berita tu kat sini.Memula aku tengok tajuk dia , aku terkejut..bila aku baca je kandungannya ..hurm..aku jadi sedih...skit lagi nak menitis air mata aku..Yela..aku pun manusia...jgn ingat badan bosa tak leh nangis..jiwa sensitip nehh..

Aku tak tau la anak spesis apa dia tu ..sanggup buang bapak dia lagu tu je...baru lepas operation jantung lak tu...kot ye pun tak nak , antar je la balik kampung atau rumah kebajikan walaupun nampak kejam ..tu lebih baik buang cam tu je...adoiiii....

Dia terlupa ke yang ayah dia bela dia dari sebesar ibu jari sampai laaa dia menikah..ye la , kita tak tau apa yang berlaku sebenarnya tapi menurut ayahnya , anaknya itu terlalu menurut kata isterinya..kalau aku laaaaaaaaaa.....lama dah aku terajang kuar...aku tak perlu bini yang kurang hajar !

Mmg kita tak tau latarbelakang mereka camana tapi sekurangnya , hormatlah ayah tu...mungkin masa dia kecik dia diabaikan atau mungkin ayahnya garang ..tapi biarlah..tu dosa dia ngan Allah...sebagai anak , jalankan tanggungjawab ! takat manalah umur dia tu ..tk lama dah..

Yang membuatkan aku lagi sedih bila baca berita tu , satu bangsa ngan aku ! huh...patut antar g palestine je org gini...biar kena sepak terajang dek zionis kat sana !

Bila aku tengok gambar lelaki tua tu...ermm..aku terus teringat bapak aku..haih..teringat jasa jasa dia membesarkan aku...dari pagi sampai ke malam mencari rezeki...entahlah...

Aku nak cakap lebih lebih , sapa la aku kan..aku sendiri pun belum tentu..cuma aku mengingatkan diri aku sendiri la , sementara diorng masih ada , berilah kasih sayang pada mereka..ingatlah , kita sendiri pun akan ada anak atau yang ada anak tu , tunjuklah contoh yang baik pada mereka...budak budak kecik ni cepat belajar..lebih lagi zaman skang..IQ makin tinggi walaupun dok merempit memanjang...huhu
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI