Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 18 Februari 2010

JAGA ANAK ?

Hehehe...pagi tadi wife aku ada tanya kat aku....Kalau kitorang ada anak nanti ( insyaAllah , sah sah anak akan dihantar pada nursery...kan tak pun umah makcik makcik yang amik upah jaga anak anka kecil nih memandangkan kedua duanya berkerja demi membangunkan negara tercinta disamping meningkatkan lagi ekonomi rumahtangga yang harmoni lagi tercinta...pergh..panjang betul..

Soalannya yang bernilai RM 1 juta , berbunyi begini....Macam Who want to be a millionaire la plak..

"Adakah aku akan hantar anak ke nursery walaupun aku bercuti pada hari itu ? "

Dengan pantas sambil tersenyum dengan penuh bangga , aku menjawab..."Oh ya..Tentu sekali.."

Pastu aku terfikir..alamak..soalan menjerat diri sendiri neh...ADeh....Bersedialah mendengar bebelan dari wife aku lak...

" Kalau perempuan , rasanya tak...dia akan jaga anak diorng pada hari tu..." ..

Erk...betul gak tu...berapa kerat suami akan jaga anak kecik mereka tatkala isteri mereka bekerja ? Aku tak tergolong dalam tu sebabnya , aku takut ngan anak kecil ( boleh ke terima alasan ni ? ..tak bleh blaahhh ) ..Bukan sebenarnya....tapi MALAS ....

Ye ke MALAS...tak sebenarnya..hehehe...nama pun dah cuti...so lelaki ni nak la cuti sebenar benarnya cuti..kan kan ? hehehe..tu lelaki...tapi tak semua ...ada yang bagus...sanggup jaga ...Macam aku kata la..berapa kerat sebenarnya ? Tak ramai pun....

Kenapa berbeza dengan perempuan / isteri ? Bab anak ni , perempuan atau isteri sangat bertanggungjawab...mereka mengambil amanah ni dengan sepenuh hati..ermmm...Bab ni aku mmg respek kat perempuan...Laki pun tak leh lawan arr..Tau nak nikah ! Jaga anak tak tau ..huh..wat malu kaum jek..Nasib baik aku perempuan ...

Lelaki sebenarnya bukan malas...tapi bila dapat cuti tu , dia nak rehat betul betul..yelah , dah la tensen kat opis...pastu ngan kawan kawan ...haa....dok pk camana nak tingkatkan sara hidup...bukan mudah jadi pemimpin keluarga ni ..kan lelaki kan..haa...Tauuu..perempuan pun cam tu tapi tetap berbeza sbb lelaki tu pemimpin..bila jadi apa apa , diorng kata , LAKI ko tu ..LAKI ko ni ..laki gak kene...mana ada kata perempuan ? Jarang sekali perempuan kena...dah lak tu , akhirat nanti , lelaki gak kena soal...camana dia jaga ahli keluarganya..haaa

Dengan cara berehat tu la dia boleh recharge semua energy...power dia...nak kasi lampu merah kat dada tu kembali normal...hehehe...Cam aku ni..ada tekanan darah tinggi..sesekali kena rehat...dok rilek kat umah....kasi turunn ke peringkat normal...haaaa....bukan malas sebenarnya...cuma nak rileks...

Perempuan ? Diorng jaga anak laa diorng leh releks...bermain ngan anak anak kecik tu..terhibur ...bila dengan budak tu ketawa , para ibu senang je hati...Bila tengok anak anak tu bersih , wangi , tenang je jiwa...

Itulah bezanya suami dan isteri dari pandangan mata aku..korang aku tak tau la..hehehe..kalau ada , meh berkongsi..

Ok la..Korang ada 5 saat untuk keluar dari sini sbb blog ini akan terbakar dengan sendirinya !! Ala...cam cite MISSION IMPOSIBLE tu laa...adeh..slow ar ...

KALAU WANITA BOLEH KAWIN 4 ?

Ok ..aku baru pas makan..untuk pengetahuan korang , aku terpaksa ponteng kije ari ni...dari semalam aku sakit kepala...Aku rasa aku lewat sarapan pagi kot...angin dah naik kat kepala aku ...sian aku kan...Pas subuh tadi , dah settle semua maka aku pun bersiap nak g keje...ermm..kepala aku masih lagi sakit...berdenyut denyut...ermm..kalau aku g opis , sah sah nanti aku jadi kepala angin....tak pasal pasal ada yang terbukak kes kat opis...Setelah dinasihati oleh wife aku , maka aku pun baring balik...dengan harapan sakit kepala tu hilang....Ermmm..haramm..sampai skang tak ilang ilang lagi..huhu...kang kalau gi klinik , doktor kata , tinggi tekanan darah u ni...ada penyakit darah tinggi ke ....bla bla bla ...biasa dah dengar...ahahaha..

Berbalik pada entri aku sebelum ni yakni pasal lelaki kawin lebih lebih ni..bukan saja aku nak kuarkan tetapi atas permintaan seorang kawan di FB yang mana baru dapat tahu suaminya kawin satu lagi secara sembunyi...kot ? ...hehe..memandai je aku tambah...aku tambah yang secara sembunyi tu...Yelah..kalau secara terangan terangan sah sah bini dia bawak pistol separa automatik , styer dan juga bom tangan ke majlis pernikahan suaminya itu..kan kan...

Ramai wanita memberi tanggapan buruk pada poligami ni...Yelah , bila sebut bab poligami mesti diorng ceritakan keburukan poligami....hahaha...mana cerita yang baiknya ???

Ibarat kereta la.." Yaaanng , jom kita g beli kereta baru ..I nak belikan u ....LAMBGHINI DIABLO ..nak ? ..


Pada yang tak tau , nilah dia LAMBOGHINI DIABLO ...keta peveret gua nehhh..mati hidup balik pun aku tetap nak keta ni gak !!!


Sambung balik..tadi tu iklan ....berbalik pada dialog tu ..." Oh abang ku sayang ! ...LAMBOGHINI DIABLO ??? WOW WEEE ...I likee...THUMBS UP bebeh !! ... "

Maka suaminya pun berkata , " tapikan sayang , kalau beli keta baru , susah la...bukan apa keta ni boleh mengundang kecelakaan ...nanti ayang boleh eksiden masuk gaung ke..terlanggar lori sampah ke...haa..sapa susah ?? "

Si isteri berkata .." ala abang ni...ke situ pulak..kalau nak mati , kat mana mana boleh mati....Yang abang pk pasal eksiden tu nape ? Tu ramai yang bawak keta , ok jeee ?? "

Suami menjawab pula..." Tu yang ok...yang tak ok tu berapa ramai ? Berapa ramai mati terbakar dalam keta ? Berapa ramai lak yang mati kepala tah kemana ...paru paru terkeluar ..haaa ...kensel la ayang ..bukan tak nak ..tapi demi cinta ku padamu ..biar lah ayang bawak je basikal mountain bike tu ekk..abang pun tak pening pala nak bayar bulan bulan keta tu...abang pun naik lrt je..dua dua selamat...lom ada lagi yang mati kena langgar lrt neh ..kan kan ? "

Ok ...korang paham tak cerita tu ??? Gini aku terangkan ...Bila bab yang perempuan sukaaaaa termasuklah bab bershopping , bermekap ( alasan ni untuk kepuasan diri dan untuk suami jugaaa ) , bagi perempuan , semua ok jeee...jgn tengok yang buruk tuuu..tengok yang baik tuuuu...haa...kan kan..bijak beno perempuan nehh...TEPUK ! TEPUK ! ..

Kenapa tak ambik yang buruk sebagai satu alasan ? Seperti bab poligami aka kawin lelebih neh ? Nampak yang buruk jeeee...sama cam bawak keta la....kalau pkkan eksiden , sampai kiamat la naik lrt...kan kan ?? haaa...cam tu la aku pk dulu...haram nak bawak keta..takut eksiden..Telan air liur bila tengok adik adik aku bawak keta...Harap ada lesen tapi takut nak bawak keta...

Kenapa nak tengok yang buruk je ? Berapa ramai yang kawin lebih dari satu tu meriah jer ?

Haaa..sori la akak akak..bukan nak cari gaduh neh...bertenangg...Ambo ni pun bukanlah perfect sangat..tapi apa kata kita sama sama buka minda...Aku tak sokong mana mana lelaki yang tak layak kawin lebih dari 1 untuk kawin lagi ! Tidak sama sekali..atau aku takkan sokong mana mana lelaki yang masih belum layak kawin untuk berkawin semata mata kerana nak melunaskan nafsu serakah dia ! Tidak sama sekali..

Cuma tolong lah..jgn la bila sebut jee bab kawin ramai ni , mula laaa perempuan menyinsing lengan baju dia...G dapur cari lesung ....cari pinggan yang dah tak pakai untuk dijadikan senjata api ! ...walaahh..

Bila dengar je suami nak kawin lagi ..tanya la...kenapa ? mengapa ? dengan penuh lemah lembut...suami pun akan terangkan kenapa....Bawak berbincang dengan matang...kalaulah dia benar benar nak kawin lain , buat perjanjian dengan dia..pastikan perjanjian bertulis...hehehe...mau takut dia...Perjanjian yang mana kalau dia tak menunaikan tanggungjawab dia , seluruh harta Saddiq Segaraga akan menjadi milik tuan hamba ! ...haaa..mesti dia takut ...

Bukan semua lelaki nak kawin lebih dari 1....ramai sayang dan cintakan isterinya...kan kan wahai lelaki..haaa..Apa pun , fikirkanlah wahai lelaki dan wanita ( termasuk aku ) ..hidup di dunia ni hanyalah sementara ...satu persinggahan untuk ke sana yang kekal abadi...tak yah pening peningkan kepala..Ikut je landasan yang Allah suruh....insyaAllah ..takkan ada perang dunia dalam rumah tu nanti...

Nasib baik lelaki je boleh kawin 4 ..kalau perempuan boleh kawin 4 ? tak tau laaaa mana satu ayahnyaa n berapa ramai laa lelaki menjanda..hahahahah...

Ini sekadar pandangan aku yang tak cerdik ..harap maaf ye...nak tau pendapat yang cerdik..baca entri di bawah ni..tqqqqqq..selamat hari rayaaa..maaf zahir dan batin..

KENAPA LA LELAKI NAK NIKAH LELEBIH ?

Sebut pasal lelaki nak kawin lebih dari satu , perempuan mula menjuihkan bibirnya..kenapa ? sebabnya topik ni ramai lelaki suka la..Tapi tak besh bagi aku...

sekadar gambar hiasan .takde kaitan ngan kawin lelebih


Terlebih dahulu ..kita pergi kepada pegi pada yang asas..APAKAH ITU NIKAH ? untuk mengetahui lebih lanjut , apa kata kita jemput panel kita hari ini...sila klik disini ..tu secara ringkasnya..

Nape kena nikah ??? haaa....tu leh rujuk kat sini ..pada yang teror tu...tak nak baca..tak pe...jgn paksa diri...tapi kalau baca , alhamdulillah..satu ilmu lagi dapat...dapat lagi pahala..kan kan ...klik sini haaa..

Baca dah ?? haa...ringkas tapi padat kan...kenapa dan mengapa kene menikah...Ok ....bab poligami ni lak..sila la klik sini...dan juga sini ...kalau tak puashati dengan jawapan tu...klik sini lagi haa ...

Amacam ??? banyak rujukkan aku bagi sebelum aku nak mula membebel..cuba satu lagi ni...klik sini .. ok ok ..cukup ...aku lak nak bebel..heheh..

Ni pendapat aku lak ye....aku tau ! Kang jadi isu panas lak...zaman ni salah cakap skit je , pandai je orang putar belitkan ..

Kenapa lelaki nak kawin ramai neh ? Cam korang baca ..ada banyak sebab...kalau korang tanya aku , " Ben tak nak kawin ramai ke ? " ...maka inilah jawapan aku..

TAMOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO....

Kenapa tamo ek ?? ok ..ini adalah alasan alasan aku..

Yang pertama , aku hanya ada sekeping hati....yang mana aku tak reti nak membahagi bahagikan kasih sayang...terutama sekali ialah , keadilan...tu aku..aku tak boleh nak adil ...

Yang kedua , aku tamo pening pening kepala....ari ni rumah sapa ..esok rumah sapa..lusa rumah sapa..tulat rumah sapa ? minggu depan cari rumah baru..haaa..aku tak bleh tuuu...medula oblagata aku tak mampu nak proses semua tu...

Yang ketiga , aku tak mampu dari segi $$$ ..dari aku membazir tabur kat kenduri kendara , baik aku bawak wife aku g cuti cuti dunia....nak g haji , insyaAllah...

Yang keempat lak , aku hidup sekali je...tamo hidup dalam keadaan kucar kacir...biarlah sorang je....kalau takde jodoh dan tiada lagi kidungmu ..eh...tiada lagi cinta , maka berbincang secara matang..cari penyelesaiannya...Ingat best ke nak cerai cerai ni !!! Pergh..boring siut....napa aku cakap gitu ? haaa....lu pk la sendiri..

Yang kelima ....cukup la tu..4 pun dah banyak...

Sekian penjelasan aku secara ringkas...aku harap semasa korang baca ni , korang dok kunyah kuaci bunga atau kuaci hitam..paling tidak pun sambil bedal prosperity burger..pergh...sedap tuu

LALALITAMMMMMMMPLOMMMMMMMMMMM....HAAA ..AKU KENAAAA
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI