Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 25 Februari 2010

Halimah Jongang tiada niat menghina

SHAH ALAM - Komposer terkenal, Eddie Hamid berkata, beliau tidak pernah berniat menghina atau mengejek golongan bergigi jongang kerana lagu yang dicipta dan dinyanyikannya itu hanyalah hiburan semata-mata.

“Ia juga hanya kebetulan sahaja. Bukannya nak menghina orang. Saya buat lagu ini pun atas permintaan penerbit, A Aida yang mahu lagu tema untuk dramanya Halimah Jongang,” katanya, semalam.

Bagaimanapun, Eddie tidak menafikan ada segelintir pihak, terutamanya yang bergigi jongang yang tidak puas hati dengan lagu dendangannya itu.

Namun, katanya, sebagai orang lama dalam industri seni, dia sedia memohon maaf kepada sesiapa saja yang tersinggung.

“Lagu ini sebenarnya dibuat khas untuk Halimah Jongang dalam drama itu saja dan tak ada kena-mengena de:ngan orang lain. :Kalau ikutkan banyak lagi cerita-cerita lain yang menghina kelemahan orang, misalnya kisah orang cacat, gagap dan sebagainya. :Tapi, kenapa pula hanya Halimah Jongang yang jadi isu?” katanya.

Menurutnya, lagu tersebut sememangnya memberikan kesan terhadap dirinya, kerana ke mana-mana sahaja dia pergi pasti ada yang menegurnya.

Malah, ada yang menyanyikan lagu tersebut de -ngan trademarknya sekali.

“Selepas ini saya akan muncul dengan beberapa lagu baru seumpama Halimah Jongang iaitu Fatimah Juling dan Dollah Hapak,” katanya.

Dari Sinar Harian

________

Oh bro Eddie..Dulu lagu lagu dikau best didengar....nape laa mau bikin lagu lagu menghina lak skang ni ?? Apa kata bro eddie jongangkan gigi dan juling mata serta jgn mandi 8 tahun untuk mendapatkan feel lagu lagu tu nanti....Kalaulah orang lain buat lagu macam tu takde isu , tu lain kes sebab orang dulu tak kisah apa pun sebab tahap pendidikan lagu mana berbanding skang ni , berapa ramai dah celik ilmu ??

Budak budak suka nyanyi lagu lagu gitu..Membinakah minda mereka ? Renti rentikan laaa..sian kat diorng tu..kalau nak buat sangat , buat la yang melibatkan fizikal bro sendiri...bila wartawan tanya , ni adalah lagu berkisarkan diri saya...sapa mau kecoh ?

Kembalikan zaman kegemilangan lagu lagu jiwang Eddie Hamid ! Tangkap lentok siuttt...Tu lagi best dari wat lagu lagu cam skang ni....Respek Eddie hamid yang dulu !

Entri berkaitan >> sini

Sudah tiba Masanya...

Penat otak , penat jadi , penat mata dan paling paling penat ialah kepenatan ...haaa...Begitulah yang aku rasa...Aku dah tak mampu lagi nak membebel..berleter..bising..

Biarlah..biarlah mereka dengan labu labu mereka..aku dengan pelambung aku...tamo join guna labu...kan mat gebu kan...haaaa...Dengan ini aku rasa aku akan berhenti membebel...tamo dah menulis lagi...cukup lah...Aku nak bersara dari dunia blogging ini...Biarlah aku pergi membawa diri..Cukuplah apa yang aku curah isi hati dan isi perut aku selama ini pada pembaca semua ..Sampai sini saja ...Tak ingin aku kembali...tak ingin aku pergi jua tetapi apakan daya..dayabumi mampu bertahan tapi bukan daya magnetik otak aku...aku lemah..aku insan biasa walaupun sekuat superman dan sekacak wolverine tapi aku bukan gay ! tu yang penting...Eh..dah tersasar cerita ku ini..kembali ke pentas utama...silap...ke landasan cerita ku ini..

Mulai saat ini , aku akan berhenti menulis ...berhenti menaip...berhenti segala berhenti sebab aku...aku ..aku..haihh...aku tak bisa bicara lagi....sebab aku mau pulang..mau pergi gym...tadi makan banyak wooo...tak bleh blah...4 pinggan bihun !! mana tahan...

Ok la..nak balik..g gym..mlm nanti citer lagi ekkk....hehehe....Tescooooooooooooo , im comingggggg......nak beli aiskim 3 kotak...1 kotak satu hari...huhu

Pelik tapi ...

Bila pulak Sungai Gombak jadi tempat orang ramai beriadah ?? Cantik pulak tu airnya..jernih je...Aku tengok 5-6 orang kawan aku dok baek punya mandi kat situ...Diorng ajak aku mandi sama...Aku tolak..tamo..tak confident dengan kualiti airnya..Aku tengok je diorng mandi...hehehe..Betul betul mandi diarg ni...

Aku pelik lak tengok kawan aku sorang ni..Member aku ni , tersengih jeee ....Makin loaded je..siap pakai superbike tu...warna biru lak tu ...jeles gak neh..Abis bermandi manda tu , diorng ajak lepak kat kedai mamak...Kat sana aku tengok ramai gak orang lepak...Sambil bual bual tu , ada sorang budak ni dok memanjang tengok aku..Aku pun tanya la kat dia. " Nape tengok saya cam tu ?? " .. Jawab budak kecik tu , " Tak suka kat abang ! " ..Erk....nape lak tetiba dia tak suka kat aku neh ? Sedangkan aku pun tk kenal dia ?? .. Pelik tul...Aku cakap kat budak tuu.." Nape tak suka lak ? Abang jahat ke ? " ..

Tak sempat dia jawab ..Tiba-tiba aku terdengar " Bang ..bangun..dah 7 lebih dah ni .. " .. Hah !!
Patutlah panjang semacam jeee mimpi aku !! ...Terbabas subuh dah ari ni..huhu...
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI