Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 9 Mac 2010

Mereka ini bergaduh kerana ..

Dua sahabat baik .. mmg bercita cita sejak kecil ingin memiliki kereta idaman satu hari nanti .. Kesungguhan mereka akhirnya berbaloi.. Akhirnya mereka mampu memiliki kereta mereka sendiri ..

Ali membeli sebuah kereta buatan tempatan manakala Ahmad membeli kereta import .. Setelah mempunyai kereta masing masing , mereka masih tidak berpuashati dengan kereta yang dimiliki mereka itu .. Ahmad mengatakan keretanya lebih baik dari kereta sahabatnya itu kerana ia buatan luar negara.. Ali juga mengata begitu juga .. Bagi membuktikan kereta mereka terbaik dikalangan terbaik , mereka sanggup menghabiskan masa dan duit bagi mencantikkan dan menambahkan aksesori agar kelihatan terbaik ..

Tapi sedarkah sebenarnya , apa pun yang mereka lakukan sebenarnya membuang masa ? Walaupun kerana minat ianya membuang masa bersaing antara satu sama lain kerana membuktikan kehebatan kereta tersebut .

Tak kisahlah apa pun jua kereta tersebut , jagalah kereta tu dan yang paling penting ialah , kegunaannya ... ke arah mana ??? Ke arah duniawi atau akhirat ?

Tak kiralah kereta mana bagus kerana kedua duanya bukan mereka yang menciptanya ... Lainlah mereka sendiri yang menciptanya .. Itu barulah patut dibanggakan ...Satu kejayaan .. Kalau setakat menokok tambah , menggunakan barang barang yang sedia ada , jgnlah dibanggakan ... Tak perlu tunjuk bagus .. kerana apa ? Kerana kita menggunakan teknologi orang lalu membesarkan diri mengatakan kita bagus terhadap kenderaan itu ? Huhuh... toksahlah... Kalau bagus pun , jgn di riakkan .. jgn ditakburkan ... Jangan sesekali menjatuhkan ciptaan orang lain kecuali korang yang menciptanya sendiri tapi tu pun tak boleh berbuat demikin iaitu menjatuhkan orang lain ...

Kesimpulan ... tak kira kereta apa , gunakan dengan bijak ....

Arghhhhhh


Arghhhhhhhhhhh...Bertukaarrrrr !!

Kebiasaan kita ...

" Semalam , aku nampak Si Ahmad tu berjalan ngan sorang awek .. Berdua- duaan tuu "
" Waaaa .. Yeke ?? " ...

Cuba baca semula ...apa tak kena dengan dialog tu ? ...

Haa.. tak tau ? Ayat pertama ... Si Pencerita tu dah menceritakan apa yang dia nampak ... Manakala Si Pendengar tu , bertanya semulaa sedangkan Si Pencerita tu dah bagitau awal awal laggiiii ... Sambungan dialog ..

" Betull !! Aku cakap kauu ... Cun wooo awek diaa "
"Woww wweee...Cun ehh ?? "

Haaa..aku tau sebenarnya pertanyaan semula tu akan menyedapkan lagi cerita agar si pencerita akan bercerita dengan penuh bersemangat ...

Kalau aku laaa ....

" Semalam aku nampak Si Ahmad tu berjalan ngan sorang awek ... Berdua duaan tuu "

Kalaulah dia jawab ..." Waaaa .. Yeke ?? " ...

Maka jawapan aku ialah ... " Tak laa ...aku tipu jeeerr " ...pastu aku blah ...buang masa jee cerita ngan orang cam ni ... Dah kita bercerita dia ulang tanya soalan yang mana aku dah bagi jawapan sebelum tu ... Wat jiwa lukaaaa jer ....

Berita Gembira Pagi Ini !!

Yaahoooooooooooooooooooooooooooooooo dot com ....Gumbira gumbira gumbira ... iskhh... bukan laa.. bukan sbb aku ngandung laaa ... mahupun wife aku tetapi aku mendapat perkhabaran menarik yakni .... unit MM2H akan berpindah ke Putrajaya ..hujung tahun nehh .. Walah weeiiii ....syiokknyerrrr ..

Bukan pee ..penjimatan ketara berlaku disitu ...hampir RM800 - RM 1000 ..kos tambang , makan , minyak kereta dan gym ...Banyakkan ?? Haa ... nak beli apa ekk nanti .. Duit banyak nii...

Yang bestnya sah sah bangunan baru ...( evil dh tentu ) ..pastu mesti ada gym free neh.. jimat lagi ...dan yg menariknya ... dekat je ngan umah .. sebelah bangunan Kementerian Pelancongan , bangunan Kementerian Pengajian Tinggi .. Wife aku kat situ lak..sebelah je ? Waaa..lunch sekali ngan dia la...leh share je neh ..jimat jimat ...

Leh tukar keta neh.. Nak amik Lamboghini .... hahahahah ...aku harap keputusan ni kekal ..Cuma yang tak bestnya , ramai dah pakat nak mintak tukar ke kementerian / jabatan lain sebab jauh dari rumah mereka .. Ermm ... aku faham tu ...kalau bujang ok la kan ...

Tengok la camana nanti .......

Avatar aku !

Inilah avatar aku ... pada yang tak kenal ..meh aku kenal kan ... Selain Ben ... Id aku ialah Wunan ....hua hua hua ... lama dah aku guna ID ni.. Sejak keluar je komik Wira Tunggal , aku orang pertama guna register di email yahoo dan hotmail ... SRILAYANG@HOTMAIL.COM ...SRILAYANG@YAHOO.COM ... tapi sayang ...aku dah tak pakai... huwaaa... tak ingat password dia ... Ramai ingat SRILAYANG ni nama perempuan .. padahal ..jejaka kacak dan tampan ..BRYLCREAM !! ...

Ok..nak wat kije sat ..awal sampai opis ..kul 615 dah keluar umah ..Berkhidmat untuk negara .. BERTUKAR !!
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI