Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 15 Mac 2010

Nabil kena fikir la sendiri !!

Bang Bil oiiiii ... apa kono eh jang ?? Dulu baek punya lawaakk ... sekarang ??

Lepas aku layan Sonata Labu Labi , yang mana kemunculan Amir Raja Lawak sedikit sebanyak menceriakan sitcom tersebut .. Nabil sendiri dah mula hilang taring ... Lepas tu ada ulangan LU FIKIR LA SENDIRI yang mana hampir membuatkan aku mati tercekik tulang dek ketawa tak berhenti .. Kemunculan Syamsul Ghau Ghau menceriakan lagi rancangan tersebut ..

Sejak Nabil menjuarai Raja Lawak , bagi aku hanya rancangan LU FIKIR LA SENDIRI mempunyai keistimewaan tersendiri .. Mmg mampu menceriakan penonton di auditorium dan juga di rumah .. Tapi apa dah jadi skang ni Bang Bil ?? Kenapa dah tak lucu ?? Terlalu control macho kah ? Aduh.. aku ingat ko berbeza ngan si mamat mawi tu .. .memula melutut ke bumi ... skang ?? Ermm...

Dulu bila sebut je Nabil , aku antara orang pertama duduk depan tv ... Skrang ?? Aku tutup tv terus kecuali !! ... rancangan LU FIKIR LA SENDIRI ... dan SONATA LABU LABI yang mana Amir Raja Lawak sebagai pelakon undangan .. kalu tak ? aku tengok jer cita lain ..

Persoalan buat Bang Bil ek .. Kenapa merudum ?? Adakah nak disalahkan skrip ? Atau kerana skang ni masyuk bercinta .. aku bukan cemburu tapi kena la sedar... apa tujuan ko sebenarnya terjun dalam bidang ni ? Adakah kerana mengejar glamour ? atau nak merubah hidup ? Ni belum sempat buat duit , dah terlekat ngan awek .. tak ke rasanya macam terkongkong sedikit ? Bukan kongkong dari apa ... Kalau single tu , sekurangnya fikirkan karier ...kasi mantop benar benar mantop .. buat duit betui betui ... baru pasang awek seterusnya menikah ... Rasanya tak sampai setahun dah ada kes ... ( yang kes terpeluk tu la ) .. pastu skang ni saman lak ... ermmm..

Nabil nabil ... aku rasa ko dah banyak mengecewakan peminat ko yang mengikuti ko sejak Raja Lawak tu ..termasuk aku ... Serius ..ni kali pertama aku komen pasal artis ..sebab aku kecewa tengok lakonan ko skang ... takde lawak .. tak melucukan sebab muka cam tegang...dibuat buat ...
Pasal awek tu kan , bukan aku nak jeles..lantak la ..tapi bagi aku , sangat sayanglah .... bakat macam ko ni sangat susah dicari .. Kenapa tak kasi naikkkkkk tinggi tinggi cam Datuk Lee Chong Wei tu haa .. atau si Norman KRU ... Bila dah berjaya gitu , baru la pk $$..

Aku tak salahkan awek atau berkahwin tapi yang pastinya aku nampak ko dari golongan sederhana yang mana senantiasa mengerah peluh bagi mencari rezeki tetapi bila rezeki ada di depan mata , ko lak tengok sipi sipi ...

Entah la Nabil ... ini cuma pandangan aku ... Ko bukan tak bagus ... Bagus .. Mmg lawak .. aku sendiri penah tengok ko depan mata aku kat KLCC .. ko mmg buat lawak spontan kat situ dan amat merendah diri ketika itu ... Tapi skang ? huhuh... kalau benar sangat cinta , nikah terus Bang Bil .. Mana tau rezeki bertambah pas ni ... Dosa pun kurang kan ....kan kan ...

Tu je la ... sori ek bang bil ... takde rancangan komedi leh lawan LU PK LA SENDIRI ... tu je yang terbaik dari NABIL ....

Terpaku sebentar

Penat g gym ... Sampai je umah mak aku , nak layan anak buah aku sorang ni .... memanjang dok panggil , 'ngah , ngah,ngah ' ....umur tak sampai pon lagi 2 tahun ...Bila nampak aku , sah sah jadi bayang bayang aku ... Tu tak nampak lagi aku bukak laptop ... Kalau nampak , slow slow dia datang dekat ... pastu tegur aku dulu ... tengok aku buat apa ... dengan pantas dia terus tekan keyboard !! dah la tapak tangan dia tu dok belasah pukul kompang ari ari .. ni belasah netbook aku yang tak kukuh ni.. mau gak berterabur huruf huruf keyboard ni nanti..

Sementara tunggu azan maghrib , aku layan si budak kecik ni ( Danish ) kat dapur... dia cakap nak ubat ... aku tanya bapak aku..dia nak ubat apa...scott emolsion ( betul ke aku eja ni ?? ) .. aku pun bukak peti ais ... dia suh dukung lak.. aku dukung suh tunjuk ubat dia ... korang tau apa dia cari ?? COKLAT !! adehh..aku terkena ..

Pastu aku tanya mak aku..ada tak ulam ? Dia kata ada ..dia g belakang umah cari daun mengkudu.. Feveret aku tuh ..huhu... Aku dukung si Danish ni ... Azan pun berkumandang ... Aku tengok dia diam jer... Risau gak aku ... Tau la kan.. maghrib..budak lak tu..sah sah leh nampak antu jembalang..huhu

Dia diammm jerr... Azan selesai.. Dia angkat tapak tangan dia ... aku tengok apa dia nak buat ... lama jer... pastu dia sapu muka dia !! Perghhh ...baca doa tuuu .. hahaha..... adehh ... Pastu nak ikut aku solat sekali .... Kalau masuk bilik , sah sah tengok aku tapi aku tak kasi la ikut sbb mesti kaco punya..dok panggil nama punya .... huhu ...



Moral ?? Budak kecik pun berminat nak solat ... Budak besar ?? Maghrib pun dok lepak kedai mamak lagi !!

Terluka kerana cinta ?

Cara terbaik , dekatkan diri pada Allah ....banyakkan berzikir , beristighfar dan membaca Al-Quran .. Tapi ramai kata tak menjadi .. Masih teringat gak kekasih lama ... Tamo dah bukak pintu hati pada mana mana lelaki / perempuan ... Jika itulah alasannya , sila amik hammer ni , lukukan di palanya dengan perlahan ( perlahan yeerr ) , supaya dia tersedar dari lamunannya ..
Tak ke bengong ? Tak boleh lupakan kekasihnya itu kerana terlalu cinta akan dia ? Adeh... Geli wehhh .... cinta menda .. kalau benar cinta , takkan malaun tu bleh tinggalkan korang ? Pk la skit ... Kalau benar tak boleh lupa pun , tak payah la tutup pintu hati tu ..kang betul betul tertutup , ko gak nyesal ... bekas kekasih ko sedap sedap jeeeee ngan orang lain .. ko menonggeng sambil tengok langit .. kot kot nampak muka bekas kekasih ..kan kan ..adehh...

Bila putus cinta , jgn sesekali tutup pintu hati ... Cara terbaik ialah , kumpul kawan seramai mungkin ...abiskan masa dengan aktivitivi berguna .. kalau perlu join GREEN PEACE pun ok ... g selamatkan ikan ikan paus tu ...dari dok tengok gambar kenangan 'kau dan aku' ..tatak guna looo ... Paling tidak pun , bukak satu blog ke.... haa..luah je dalam tu... tu haaa..ramai kawan kawan blogger ada ...kalau takde kawan blogger ? ni haa aku bagi satu link ni ...ko register jer dalam ni ..klik sini haaa >> sini .. Beribu ribu blogger ada dalam ni ..kalau lelaki , awek berduyun duyun ada ..kalau perempuan ? tu haa...ramai cik abang single mingle ada ... si ariff ada .. kalau tak mo bf gf ? lagi mudah .. pe lagi ..meh la memasak ... leh try menu masakan menjilat jari kat blog Pak Tua ni ... haaa.. Boring lagi ? haaa...bleh try belajar matematik ngan Chekgu isza .... nak lagi ? ko register dulu la kat sana ...baru nampak macam macam ..

Banyak cara sebenarnya nak lupakan parut cinta ni .. Tak guna langsung nak berduka lara.. Tak berbaloi kata bro EQ ...Tak caya tanya diorg ni sendiri ... Kita ni hidup sekali jer .. Takkan tu pun nak berduka memanjang teringat bekas kekasih ... ingat seminit dah la.. selebihnya gunakan untuk diri sendiri .. .gunakan masa yang ada tu dengan sebaiknya .. Nanti ditarik semula , camana ? Baru nak jadi hantu .. haaa..

Faham tak ni ? Kalau tak faham gak , ermm... meh habaq kat aku , apa sebenarnya korang tensen sangat pasal cinta ni ???

Percaya tak ni Amir Khan ??

Korang percaya tak ni Amir Khan ??? Ala pelakon hindustan tuu haa..... popular ngan cerita Mann ... Hehe...Tengok betul betul rupa dia ..


Aku pun tak percaya memula ! Semalam sementara aku tunggu final All England , aku layan cerita cerita yang ada dalam tv tu... Sekali terbukak la TV2.... tersembur aku tengok si Amir ni !! Bukan apa..tak percaya langsung ni badan dia !! Cuba korang tengok kat bawah ni ...

Ni adalah saat saat dia nak mulakan latihan dia ..perghhh..kurus cam Ady Hazman jer..Harap perut je beso..hahahaha...

Aku dah lama tak layan cerita hindustan ... disebabkan tergamam tengok badan dia , tak pasal pasal aku ngan wife aku layan sampai abis ! Nasib baik final perseorangan start kul 12 .. Cerita dia mmg best gak la..Tajuk dia Ghajini ..

Wehhh ..aku bukan gay !! Aku cuma salute orang boleh bikin badan macam ni memandangkan aku sendiri pun dok g workout..Bukan mudah beb !! Setakat angkat besi tu , semua orang boleh angkat tapi boleh ke angkat dengan teknik yang betul ?? Aku tak pasti korang boleh !! Tersadai seminggu weh kat umah ... hahaha..Teknik yang betul adalah pernafasan seiring dengan pergerakkan ...dan pastikan otot yang terlibat saja bergerak ..huhu...susah siut..tapi bila dah lama lama , ok laa..


Skang ni mmg kegilaan artis Bollywood mendapatkan badan cantik..tak kira la lelaki ke perempuan ... Dulu lain la...lemak terkeluar pun tak kisah asal muka hensem ...hehe..Skang tak leh nak jual dahh..hahahha..

Ni yang tak tahan nak g gym petang ni ...hahahahha

Tolong jgn buat perangai macam tu yer ...

Manusia ni ada pelbagai jenis ragam .. Ada yang disukai dan ada yang menjelikkan .. dan ada yang membosankan ..

Ada satu perangai yang mana aku rasa ramai orang sangat tidak mengemarinya iaitu ... bila bab $$ , baru mencari rakan rakannya yang mana selama ini tak pernah pun ditanya perkhabarannya.. Dan ada satu lagi ni ... bab mempergunakan kawan demi kepentingan diri sendiri ... Wow weee...dasat spesis ni ..

Dunia Internet sekarang ni menawarkan peluang mencari $$ dengan mudah .. Kena pandai cari dan pandai selongkar ... Dan ketika inilah si penyelongkar penyelongkar menunjukkan diri dengan mencari rakan rakan yang dah berkurun lama hilang .. Lebih lebih lagi bila dapat tau rakan rakannya mempunyai ' network yang cantek ' ! Itu merupakan satu peluang yang sangat bagus baginya .. Lalu mulalah mencari no telefon , email dan sebagainya... Baru laaa nak call .. Tanya khabar 1 minit , cerita bisnis ... 8 jam lamanya ... Beria ria menceritakan tentang kebagusan bisnis tu ...

Yang aku peliknya , kalau bagus sangat nape ajak kita ?? Sebelum ni tak ajak pun ? Satu persoalan ingin aku tuju ... Berapa ramaikah yang ingin berkongsi kekayaan mereka ?? Contoh ek... Si Ali ni baru join bisnis dan untuk RM1k ...korang rasa dia nak bagitau ke kat kawan dia yang dia dah untung dan kemudiannya kawan dia pon join yang mana mungkin keuntungan padanya akan merosot kecualiiiiiiiiiiiiiiiii .... bila bisnis tu memerlukan sokongan orang lain yakni mencari orang bawahan !!! .. Haaa...waktu ni baru nampak muka muka kawan sekolah lama , kawan opis , jiran sebelah ( yang dah tinggal bertahun tapi tak pernah tegur sapa ) mahupun makcik cleaner !!

Tolonglah ... aku bukan nak kondem mereka yang nak merapatkan silatuhrahhim ni tapi niat tu haaa....cari kawan semata nak berbisnis... tu pun bila hajat dh sampai pastu ilang ! ...Adoiyai..tolong laaa... jgn la buat gini ...buat orang menyampah ...Jgn pasal bisnis baru terhegeh nak cari kawan semula .. Ermmm ...

Yang spesis gunakan kawan demi kepentingan diri sendiri ni berlambak ... belum pupus malah aku rasa makin bercambah dengan pesatnya lebih lebih lagi di pejabat pejabat kerajaan dan juga swasta ... kat sekolah sekolah pun banyak gak nii ... Buat baik sebab orang tu ada pangkat dan kelebihan.. Ajak lunch sekali ( opis boy tak nak lak dia ajak..kalau ajak pun semata mata nak suh bayarkan bil Astro dia ) ..ajak breakfast sekali laa... sanggup belanja ... haaa ...ni spesis merbahaya..jgn termakan budi dengan spesis ni ...menyesal nanti sedara ! ...

So..berhati hati dengan dua dua spesis ni ek... ;) .. tu je aku nak bebel pagi ni...

Tahniah Chong Wei .. Awas Tago !

Kejohanan tertua di dunia , milik rakyat Malaysia ! Tak sia sia aku tunggu sampai kul 1 pagi ! Huhuh... dah lama sangat asyik hampa .. Kali ni aku boleh tidur dengan lena ..hehehe ...

Kenichi Tago , pemain perseorangan Jepun yang aku rasa bakal mengugat tahta no 1 dunia yang sekarang ini milik Datuk Lee Chong Wei dengan pertahanan dan semangat jati yang kukuh mmg membuatkan aku tak senang duduk tadi ... sambil tengok tv sambil aku buat sit up .. sambil makan coklat ...hahaha ...

Apa pun mmg layak kedua dua pemain ini berada di final ... peminat peminat yang rata rata adalah pelajar Malaysia juga layak diucapkan tahniah kerana sokongan moral yang diberikan pada pemain pemain Malaysia ...

Sekali lagi , tahniah Chong Wei .. Tahniah Kenishi Tago ...
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI