Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 20 Mei 2010

JB4.0: SUKA DUKA KEHIDUPAN


"Nama samaran aku suke guna syahnina, gabungan nama anak-anak, syahmi dan nina, so blog ni aku namakan syahnina.blogspot.com. Saje suka-suka berblog utk letak gambar dan resepi yg telah aku experimen kat dapur ku yg agak berselerak itu. so kebanyakan isi blog nie adalah pasal "

JB4.0: KEMBARA SEORANG JEJAKA


Pada satu hari..aku t'libat ngn AJK tok sesuatu PROGRAM kat fakulti aku..then aku d'beri tugas utk m'buat blog sebuah SECRETERIAT.. sbnrnye dlm htiku ktika tu..b'bisk..[alamak aku ni x r reti sgt nk wat..apth lgi yg ade link2 gne html]..tpi mse tu aku menyakinkn diri jgk r, & x nk mengalah kot, cbe nk praktikkn yg aku bljr multimedia ni, ..atleast aku cuba..org kata try & error..huhu, then lastly aku b'jaya jgk dlm mnyiapkn blog SECRETERIAT aku tu...aha..rase bnge jgk la...wlaupn pde mulenye aku rse x tahu..then skrg aku jdi lbh tahu...dan smnjk dri tu jgk, aku create satu blog khas .... "

Bersambungggggg ... klik gambar tu...

Sekadar Renungan ....

Firman Allah: (maksudnya):

“Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum (dengan perkara yang tidak diingini) dengan sebab kejahilan kamu, sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan”. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


“Ada apa aku dan dunia ini! Tiadalah dunia dan aku ini melainkan seperti seorang pengembara yang berlindung dari panas di bawah sepohon pokok, kemudian pergi meninggalkannya”. (Riwayat al-Tirmizi, dinilai sahih oleh al-Albani).


“Berpisahlah, nescaya kau dapati ganti orang yang kau tinggalkan. Mengembaralah di bumi, nescaya kau temui petunjuk dalam perjalanan itu. Singa jika tidak meninggalkan hutannya, tidak akan garang. Anak panah jika tidak meninggalkan busarnya tidak akan mengena sasaran”. (Fawat al-Fawayat 3/87, Beirut: Dar al-Sadir).


drmaza.com

JB4.0 : BILA MIMIE AZIMASK MEREPEK

heheeheheh memang suke suki merepek ajee.. tapi merepek merepek pun kekadang ada info info best taw...kekadang ada resepi juga.. ada juga petua... blog mimie nie jugak kekadang dok update sikit sebanyak pasal gadget... sikit je la.. yang mana leh kongsi mie kongsi.. huhuhu tak rugi dok lepak sini... macam macam ada.. rojak la katakan.. rojak kan sedap walaupun dicampur semua benda .... hehehehehehe mula berblogging dah lama..sejak mac 2006 lagik.. tapi macam suka suki jugak laaa tenggelam timbul.. cumer sejak dua menjak nie sejak kenal gengblogger n blogger lain yang aktif membuatkan mie jugak nak mengaktifkan diri...lagi pun cam best je bila ramai je visitor / blogger datang tengok blog mimie n bagi komen n shout kat shoutbox... ..


Merepek eh.. nak baca lagi apa yang dia merepek ?? ;) klik gambar tu ...

JB4.0 : SODAPUNCH & ROJAKBUAH



" Sebenarnye blog ni bermula pada tahun 2005 (5 thn selepas tinggal kat Melbourne), inspirasi dari adikku, H3, yg kasi cadangan supaya aku bukukan kehidupan pahit manis aku sepanjang hidup di bumi asing ni. Tapi kehidupan masa tu sangat sukar & mcm2 hal, plus aku tak tergerak hati nak show off to the net world about my boring life. Masa tu dah ada Friendster, so mcm malas nak tambah lagi satu. Then in 2009, while working nights, teruja lagi skali to write in my blog, inspired by TTM & Ly. Terasa nak share kehidupan di bumi asing ni with my family & close friends yg jauh di mata tapi dekat di hati, walaupon dah call rumah di M'sia hampir hari-hari & emails lagi.

Masa aku start balik blog ni kehidupan kerja malam di ward sangat daunting, so utk kasi bermakna sket aku pon start la bebel2 in this blog. Masa tu apa2 yg aku bebel2 sumer cam rubbish je, esp. pasal kerja.
Anyways, ni la blog aku. Biasa-biasa je. Takde advertising, takde petua2, just my thoughts & apa yg berlaku dlm kehidupan aku utk share dgn family, member2 dan sapa2 saja yg sudi menjengah. "

Hurmm.... menarik ? klik je pic tu ..


JB4.0 : ANTY NANA


aku syg dier
cinta dier tp tue la.....
skrg makin ssh nk luahkn kt dier..
bkn ssh...
msh2 ego kot nk luahkn
mmmm...
tp xpela
biar la aku sorg je yg taw..
akan aku simpan baek2 ati nie...
nk wat mcm mner kn...

erkk.. apa kes ni ??? tah.. baca sendiri dalam blog dia ... huhu ...klik pic tu haa..

JB4.0 : KEMBATOLO


Dipetik dari profile dia ...

Seorang makhluk yang telah dilahirkan bersama seorang kembar yang sangat gedix & sengal, terlalu suka bercakap, juga obses terhadap ciptaan manusia yang dinamakan kamera serta merupakan penagih tegar makanan dan tidur.. membesar dengan liku hidup yang pelbagai.. sangat alergik pada buku.. bercita-cita untuk menjadi superhero..haha. noktah..!~

kembatolo pada asalnya ialah dua perkataan.. dirapatkan kerana ingin menjimatkan ruang.. dipetik dari loghat negeri kelantan iaitu 'kemba' yang bererti kembar dan 'tolo' pula bermakna nakal.. jika digabungkan maka terhasillah 'kembatolo' yang juga boleh disamakan dengan 'kembar nakal'.. masih lagi bertungkus lumus mencari ilmu di muka bumi Allah dalam bidang yang bersangkut paut dengan alquran, meskipun kerap kali terleka dalam kelalaian.. astaghfirullah~

Ermm... sebuah blog yang menarik bagi aku .. Semoga sukses selalu Izuddin ... sila klik gambar tu untuk ke blognya .. ;)

:) Senyum

:) Salam ... Selamat Pagi ..

Aku rasa ramai terkejut dengan kes semalam . Dua malam berturut nama BEN ASHAARI 'meletop' di blog blog yg ..hurmm.. nak kata camana ek ? Tak pe la.. tu korang sendiri kategorikan ..

Rambut sama hitam walaupun ramai dah warnakan dengan pelbagai warna namun hati ...lain lain .. Kan ? Seorang manusia tidak mampu memuaskan hati semua manusia .. Walaupun dia berkorban la camana sekali pun, tetap ada yg tidak berpuashati .. Manusia yang senantiasa dilimpahi dengan rezeki sekali pun tetap tidak akan berpuashati sekiranya hanya satu permintaan dia tidak tercapai .. Tiada manusia sempurna .. Aku terima dengan hati yg terbuka malah berterima kasih padanya kerana tak pasal pasal makin ramai kenal dengan blog aku ..

Politik dunia blog .. Beginilah.. Ada yang suka dan ada yang tak .. Memberi salah , menerima pun salah .. Ermm..

Aku akui blog aku ni takde apa apa yg menarik .. takde lampu lampu ke..atau sebarang carpet .. Aku sendiri pun tak mintak sapa sapa femeskan aku .. dan aku sendiri tak femes.. mereka yang masuk baca blog ni semua kawan kawan aku jer .. Terima kasih ...

Berkenaan dengan JELAJAH.. Kenapa aku sekadar amik gmbar dari blog dan copy paste entri tu ? Kalau nak dibandingkan dengan JELAJAH , aku buat semua .. tapi ini adalah versi baru.. saja cuba yang terbaru .. Masih jadi masalah kan ? hehehe ...


Takde apa yang pelik diatas dunia ni .. Mereka mereka inilah yang mewarnai dunia kita ... Pilihlah yang mana satu kita nak ... Apa pun aku tak sangka , sejauh ini aku boleh pergi.. aku ingat aku sekadar bermain di tepi pantai .. rupanya dah sampai ke lautan dalam ... Fuh...

20 entri satu hari ? hehehe ... satu entri berapa panjang ? berapa minit ? satu batang rokok persamaan satu entri .. dari aku hisap rokok , baik aku buat entri .. dari aku g mengumpat kat meja meja lain , baik aku buat entri .. dari aku tgk youtube baik aku buat entri .. 5 minit satu entri dari pukul 6 pagi sampai 12 malam ... 1 entri 10 minit .. satu hari berapa jam saja aku buat ? Kaitkan aku dengan kerja aku ? hehehe... sungguh pendek akal .. Berapa jam sehari aku buat blog ? hahahaha... tak sampai 4 jam pun ? Dari melepak kat kedai mamak , merempit , mengumpat ... kan kan ... 4 jam tu dari awal pagi sampai malam ... 20 entri yg pendek ... yang penting .. keje aku siap ..

Pada mereka itu yang telah memberi komen termasuk memberitahu di mana aku kerja , hehe.. terima kasih .. HANYA ALLAH SAJA MAMPU MEMBALAS JASA ANDA .. SEMOGA ALLAH MEMBERKATI HIDUP ANDA SEMUA .. INSYAALLAH ...
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI