Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 6 Jun 2010

Nak jadi artis , kena pakai ketat ketat ek ??

Adeh... makin lama makin menjadi ek... atas tutup bawak bukak ... tadi kat mentor... bakal artis .. bertudung .. tapi kakinya ? pastu sama gak yang lain tu ... ketat sana sini ...

Pastu sapa ikut diorng ni ? Kononnya trend atau gaya skang ? hehehe .. Tu haaa... yahudi tak yah serang malaysia dah .... tak yah antar peluru berpandu dah ... terang terang dah takluk malaysia dengan ideologi diorng tu .. ermm ..

Bebaskan Gaza !!! .. Bebaskan Malaysia !!

p/s : pasni semua entri aku nak buat ala ala senyum kambing je la .. tak yah berjela panjang .. terus pada point.. senang ... heheh...

Tips untuk para suami !

Isteri anda liat untuk menunaikan permintaan anda ?? ehehe .. aku ada cara .. dulu korang ingat tak perkataan keramat iaitu ' TERINGIN ' ? hehehe.. aku rasa mesti menjadi punya kan ..

Ok .. kali ni , aku ada cara lain lak ... satu ayat yang cukup ringkas yang membolehkan para suami atau bakal suami gunakan kelak ...

Bila korang ada keinginan dan korang mintak kat isteri korang tu , dia liat atau buat buat liat mahupun bz semacam jer , korang sebut je perkataan ni .. mesti diaorg serba salah punya ...

" Alaaa , ni suami yang mintak .. bukan jiran sebelah yang mintak .. lagi pun dapat pahala kan ... "

hehehe.. cubalah ... hahahahaha ... para isteri , jgn marah aaaa

Nabil oh Nabil , Sebagai Peminat mu , Aku kiciwaaa

Korang tengok making filem KECOH BETUL tadi kat tv ? tak pasti chanel mana ... Memula aku tengok mcm best jeee sbb Apek berlakon, Pak Aziz pun ada .. mesti lawak abis ..

Tapi minat aku terus terbantut bila tengok beberapa kali kamera mengambik babak gurauan Nabil dengan Danielle , berpelukkan gurauan ... huhu... best je kan ? Aku jeles ? Ek... tak de makna .. aku kenal si danielle tu sblm dia jadi artis lg .. ok? ops..ni cerita tentang nabil ..

Bagi aku , Nabil ni idola pelbagai lapisan masyarakat .. tak kira besar atau kecil .. tapi bila tengok dalam tv dia perangai gitu , apa pandangan budak kecik ?

" Mak tengok tu .. abang nabil peluk ngan kak danielle... boleh ke ? bukan ke haram ?? "

Layak ke jadi idola ? Lu pk la sendiri

Alhamdulillah ...

Selalu macam tu .. bila dah masuk tol Gombak mesti salah jalan ... samada nak lalu MRR2 atau masuk ke bandaraya ... bila masuk MRR2 , kadang kadang mesti jammed terus .. kalau lalu bandaraya , mesti tersalah jalan ..huhu...

Ikut je la mana mana pun ... janji sampai ... yang penting jgn jumpa signboard " SELAMAT DATANG KE GUA MUSANG " lagi dah .. uhhuhu...

Ni skang , masih kat Cheras ... bagi barang barang yang mak mertua kirim kat mak aku ..huhu... Ok la ... aku nak balik putrajaya dulu ... nanti kalau aku tak terlena , aku update lagi ek .. pada yang mendoakan keselamatan aku tu , jutaan terima kasih .. Semoga Allah merahmati anda ..

p/s : tadi aku ada banyak idea nak tulis .. datang anak buah aku .. dia pura pura tengok aku dok menaip , dengan pantas dia tekan butang off yang ada kat netbook ni... arghhhhhhhhhhhhh... tensennnn...

Siapakah Yahudi - Re post

Yahudi - Menurut Al-Quran , Hadis , Taurat dan Injil

Buku ini lama dah ada dalam koleksi aku ..Cuma selama ni tak berkesempatan nak membacanya..Pagi tadi , aku tergerak hati nak membaca semasa dalam perjalanan ke tempat kerja..Yelah kan , dari membuang masa tengok sana sini ada baiknya aku membaca ..Dapat gak ilmu skit kan..

Sepanjang perjalanan , aku tengok ada dua tiga orang pelik gak tengok aku baca buku ni..hehehe..agaknya tengok tajuk dia yang skit punya besar tulis YAHUDI ...heheh...Camana aku leh tergerak hati nak membaca buku ni setelah sekian lama ada depan mata aku tapi aku tak pk pun nak membacanya..Sebenarnya aku tengok BULETIN TV3 semalam yang mana berita mengenai MASJID AL-AQSA yang ditawan dek Yahudi sialan itu...huhu ..



Buku ni ditulis oleh Wan Mohamad Ridzuan Wan Mokhtar dan diterbitkan oleh Alaf 21 Sdn.Bhd...Mesti ada yang tertanya ..sapa dia ni ?? Lulusan mana ? Main kutip je si ben ni lalu baca pastu cerita kat orang ..huhu..

Wan Mohamad Ridzuan bin Wan Mokhtar (lahir pada 18 Februari 1973) merupakan anak bongsu daripada empat orang adik-beradik. Beliau dilahirkan di Pokok Sena, Kedah ini pernah menuntut di Sekolah Kebangsaan Telaga Mas sebelum menyambung pengajiannya di Sekolah Menengah Agama Raudhatul Ulum, Langgar, Kedah. Kemudian, Sekolah Pondok Pasir Tumbuh, Kelantan menjadi tempat pengajiannya yang seterusnya selama setahun sebelum ditawarkan belajar di Universiti Al-Azhar, Mesir pada tahun 1995. Beliau telah mengikut Kuliah Usuluddin dalam pengkhususan bidang Akidah dan Falsafah. Sewaktu buku ini dilancarkan, beliau sedang mengikuti Program Master, tahun ketiga di American Open University, Kaherah, Mesir.

Puehati ? hehe..Ada banyak tajuk ...aku sendiri pun baru abis bab 1...ye la kan ..camana nak baca dengan lancar...asik tersengguk sengguk dalam ERL dan LRT tu...Tapi biarlah aku cerita skit dulu..mana yang aku sempat tangkap...saja nak berkongsi...ni asik cerita hantu jeee..hehe...

Ni antara kandungan isi yang aku nak kongsi ngan korang ...

- ISRAEL adalah gabungan dua patah iaitu IS bermaksud hamba dan RAEL bermakna TUHAN.Nama ini diberikan kepada Nabi Ya'kob a.s , iaitu nenek moyang Bani Israel.

-Buat pengetahuan korang , Yahudi ni pun ada mazhab gak..hehehe..ada 6 mazhab..Manakala kitab suci Yahudi ni ialah Taurat ..Bukan Taurat sekarang ni tau ..Yang ada skang ni abis semua dah diubah...Selain Taurat , kitab mereka juga adalah Old Statement ( Perjanjian Lama ) ..

- Kedua dua kitab ni abis diubah oleh pendeta Yahudi..Antara penyelewengan yang dibuat oleh pendeta pendeta Yahudi ini ialah mereka menyifatkan ALLAH dengan sifat yang dimiliki oleh makhluknya seperti lemah , jahil , menyesal , marah ,berjalan , makan , minum dan sebagainya. .Bukan tu je , mereka juga sanggup menghina para rasul.Mereka menuduh Nabi Lut berzina dengan anak perempuannya sendiri , Nabi Musa telah mencuri , Harun menyembah berhala , Nabi Daud dan Sulaiman adalah kaki perempuan dan banyak lagi ..Ini antara penyelewangan yang dilakukan oleh orang Yahudi terhadap Kitab Taurat..

- Terdapat satu lagi Kitab Yahudi iaitu Kitab Talmud..Yahudi pecaya bahawa Kitab Talmud juga adalah wahyu Allah seperti Kitab Taurat.Mereka yakin isi kandunganya adalah tulen.Antara -antara kata kata pendeta Yahudi di dalam Talmud ialah :

" Sesungguhnya ta'lim (pengajaran ) pendeta Yahudi tidak mungkin terdapat sebarang kekurangan dan keraguan.Tiada siapa pun yang mampu mengubahnya walaupun ALLAH.Ini kerana , pada suatu ketika telah berlaku perdebatan hebat antara pendeta dengan ALLAH mengenai satu masalah.Keadaan itu berakhir apabila ALLAH mengiktiraf kekalahan-NYA dan mengaku segala kesalahan-NYA terhadap pendeta itu " .

" Takutlah kamu kepada pendeta Yahudi seperti kamu takut kepada ALLAH "

" Sesiapa yang meragui dan membantah ajaran pendeta , dia telah bersalah dan berdosa.Ini kerana , membantah dengan pendeta seolah-olah dia juga membantah dengan ALLAH.Walaupun apa yang disampaikan oleh pendeta bertepatan atau bertentangan , seseorang itu hendaklah menerimanya kerana kata-kata pendeta adalah Kalamullah "

Ada riwayat yang terdapat di dalam Talmud , iaitu :

" Siang hari terbahagi kepada dua belas jam . Tiga jam pertama , ALLAH duduk dan mengkaji mengenai syariat.Pada tiga jam yang kedua , dia mengeluarkan hukum.Manakala pada tiga jam berikutnya , dia memberi rezeki kepada seluruh alam.Kemudian , pada 3 jam terakhir , dia duduk bersama ikan paus, iaitu raja segala ikan.Ikan ini terlalu besar sehingga tidak dapat dibayangkan saiznya.Panjangnya melebihi 300 batu btidak termasuk lebarnya . Pada malam hari ALLAH , akan bangun untuk belajar Tahmud bersama sama dengan malaikat dan juga Raja Syaitan yang bernama Asmudiyyah di sebuah sekolah yang terletak di langit.Tetapi Haikal Bani Israel musnah , mereka terpaksa hidup merempat, ALLAH berasa sedih dan menangis lalu ALLAH mengubah jadualnya. ALLAH tidak lagi bermain dengan ikan paus atau terbang di angkasa.Dia jugak tidak menghiaskan diri dengan memakai pakaian yang cantik. Seterusnya dia membotakkan kepalanya.Apabila berlalu satu per empat malam , dia pun mengaum seperti singa sambil berkata : Celakalah aku kerana menyebabkan rumahKU musnah , Haikal Bani Israel terbakar dan anak anak ku hidup merempat. Selepas itu dua titis air mata ALLAH gugur ke lautan lalu bergegarlah seluruh pelusuk alam semenjak dunia dicipta sehingga ia berakhir.Setiap kali air mata ALLAH gugur , pasti lautan bergelora dengan ganas , bumi akan bergegar setiap waktu. Begitulah terjadinya gempa bumi. "

Terlalu banyak cerita dongeng , khurafat dan celaan Yahudi terhadap Tuhan yang dinyatakan dalam kitab yang dianggap suci di sisi mereka itu.

Kenapa Yahudi merasakan mereka lebih tinggi darjatnya berbanding bangsa lain di dunia ???

  • Kitab Talmud Yahudi beranggapan bahawa kejadian mereka berbeza daripada manusia seluruhnya.Tanah yang diciptakan oleh ALLAH , untuk menciptakan bangsa Yahudi adalah berlainan daripada tanah kejadian manusia seluruhnya.
  • Roh Yahudi lebih mulia berbanding seluruh manusia kerana roh Yahudi adalah sebahagian daripada Allah seperti mana anak adalah sebahagian daripada bapanya.
  • Manakala roh selain daripada Yahudi adalah sebahagian daripada roh syaitan seperti roh binatang.

Oleh itu , Yahudi merasakan martabat mereka lebih tinggi di sisi ALLAH melebihi para malaikat .Sesiapa saja yang menyakiti bangsa Yahudi seolah olah dia menyakiti kemuliaan ALLAH.

Ok..ni sebahagian apa yang aku faham lak kenapa bangsa sialan ini merasakan setiap perbuatan mereka ini betul ...

MENCURI

Yahudi menganggap bahawa mencuri adalah haram jika melibatkan harta sesama sendiri.Tetapi , mereka menghalalkan amalan itu jika kecurian melibatkan harta benda bangsa lain !

Pendeta Yahudi berkata ;
"Allah telah menghalalkan Yahudi untuk mencuri dan membunuh umat selain mereka.Ini kerana , Musa tidak pernah mewasiatkan begitu.Oleh itu , mencuri harta bangsa lain tidak bertentangan dengan wasiat ini "

MEMBUNUH

Keadilan akan berlaku jika Yahudi membunuh seluruh umat manusia kerana ia sebesar besar korban yang patut dilakukan untuk mendekatkan diri mereka kepada Tuhan.Sebagai balasan , mereka akan kekal di dalam syurga .Tetapi sesiapa yang membunuh seorang Yahudi , seolah olah dia telah membunuh manusia seluruh alam "

ZINA

Menurut kepercayaan Yahudi , zina atau memperkosa wanita selain daripada bangsa mereka , dibolehkan dan tidak berdosa !! Pendeta Yahudi mentafsirkan bahawa tidak boleh berzina dengan ahli terdekat ( bangsa Yahudi ) sahaja. Menurut mereka , perkahwinan antara bangsa Yahudi dan bangsa lain adalah fasik ( berdosa ) .Tanggapan mereka lagi , golongan wanita yang bukan daripada kalangan Bani Israel adalah seperti binatang ternakan.Tidah sah berkahwin dengan mereka.

Sekarang ini , Yahudi bukan saja telah mencabar seluruh manusia bahkan telah mencabar ALLAH.Oleh itu , tidak hairanlah mengapa mereka dilaknat dan dimurkai ALLAH .Hanya segelintir saja yang sedar dan mahu kembali ke pangkal jalan.........................

Begitulah antara petikan yang terpaksa aku menaip semula untuk korang baca..adehh..penat siut..aku tak g gym semata mata nak taip menda ni kat korang..kalau tak baca jugak aku tak tau laaa...

Skang baru aku terpk , kenapa laaaaaaaaaaaaaaaaaa Amerika ni takut benar ngan Israel...Tak kisah apa pun si lahanat tu buat kat Palestin ...diorng tetap diamkan diri ..Rupanya rupanya takuttttttt....ayoyoyo.....

Buku ni tak abis lagi ni..baru bab 1..hahahaha...kalau korang nak , g la cari kat kedai...Berlambak jual..dari beli majalah mangga tu , sekurang kurangnya korang tau gak kenapa bangsa ni di laknat ALLAH .....

sambungan ... YAHUDI

Masjid Bentong

Hehehe..dah kat Bentong... Tensen giler ikut keta yang dok konvoi ...berbijik bijik lak tu.. pastu main main lak bawak keta..ko potong aku..aku potong ko... Nak potong diorng tak leh sebab diorg ikut rapat antara satu sama lain ..sampai ada sekali tu aku mamai sebab terlalu slow bawak keta .. tau tau je la kan bawak dalam keadaan panas ..

Aku ternampak sebijik kon milik Polis .. terus terimbas kenangan dulu dulu sewaktu giler main bola ..huhuh.. main bola bertiangkan kon... teringat saat saat merembat bola ke arah kon tu.. tau tau ..huhu.. aku dok bawak keta upenye... adeh... wat hal tul.. Last last aku potong je keta keta tu... aku celah celah je..nasib arrr... bawak keta cam cipan ...

Nak rehat kat sini dulu... huhuh..tak tau kul berapa sampai.. kalau ikut tekak , dah terus je tapi memandangkan mak mertua ada bekalkan nasi , so berenti makan dulu la...sedap wooo ..ada sambal petai ikan bilis ..

p/s : Kak ummi , rasanya tak masuk kot kuantan .. lewat dah ni ... kepala pun dah ting tong ...risau nak lewat lewat ... nak singgah cheras lagi... pastu baru sampai putrajaya.. huhu.. maaf yer...

Opsss... berhenti sat..

Hehehe.. tak jauh dari RnR Gua Musang.. aku berhenti sebentar di masjid gua musang .. Nak solat di samping menggunakan tandsnya ..

Ramai gak singgah sini rupanya ... Berguna jugak masjid besar gini .. tapi aku rasa tandas kat masjid ni patut diperbesarkan dan dikemaskan lagi ... bukan pe , masjid ni menjadi tempat persinggahan para musafir yang nak ke Pantai Timur ...

Tercari cari aku tandas lelaki tadi .. huhu.. pastu yang leh guna ada berapa je ..hurmm.. Bersih ? Hurmmm ... ok la kot. ..boleh digunakan .... Sapa laaa Adun Gua Musang ni ... hehe... tak pasal pasal Adun lak kena ekk...

Apa pun alhamdulillah ... solat dah.. nak sambung perjalanan .. nak singgah kat masjid temerloh lak..Masjid sana , bersih banget...

Wife aku lak , nak beli aiskrim roti... heheh.. tak jadi katanya sebab penjual tu hisap rokok.. tu dok hisap rokok , pastu amik aiskim lak.. erkk...

Jommm Balikkkk !!

Skang kat RnR Gua Musang ... Baru je kelmarin berenti kat sini .. ni dah berenti lagi.. Berentri semataa untuk tarik nafas je ..tak plan pun nak turun makan atau g tandas... Rasanya jap lagi nak berenti kat masjid Gua Musang je .. kat sana baru nak rehat lama skit ..

Lupa lak.. ni otw nak balik Putrajaya .. Semalam , berjaya gak dapat makan belut .. tom yam belut .. bagi aku sedap dah tapi menurut abang ipar aku , tak sedap .. tak fresh katanya ... hurmm.. katanya , aku makan apa saja semua sedap.. hahahaha.. ye lah kot ... tapi bila mood tak ok , aku tak leh nak masuk apa pun... mood tak ok tu bila aku tersangat sangat penat mental ..penat fizikal , ok jer .....

hurmm.. skang ni dok lepak lagi .. cuaca kat sini , cerah dan panas .. Kawasan RnR Gua Musang ni , mmg kotor dek sampah sarap yang dibuang oleh mereka mereka yang berhenti rehat disini .. Haih.. Nasib baik ada 'pak tua' yang membersihkan kawasan ni ... sian tengok 'pak tua' tu ... gigih membersihkan kawasan ni tanpa berselindung di sebalik topi bagi menghalang panas menyinggahi mukanya .. Kalau aku ?????



Semoga Allah membalas kebaikkan setiap keringatnya ...

Walaupun sekadar mimpi tetapi terasa realitinya ..

Huhu...aku akan menjaga laptop aku dengan lebih berhati hati ...

Semuanya bermula dengan mimpi di mana aku ngan kawan kawan sekolah aku buat reunion .. Ramai kawan kawan aku turun termasuklah sorang kawan rapat aku ni.. Ada satu babak tu kawan aku amik laptop aku dan letak di kerusi ... memandangkan dia tak tau tu laptop sebab dalam cover laptop tu.. lalu dia duduk .. alasan dia nak kasi selesa memandangkan kerusi tu terlalu keras ..

Bila dia duduk jer ,terdengar satu bunyi kecil .. Arghhh.. sudah .. aku tak sempat nak larang memula tapi dah terlewat .. aku keluarkan laptop aku tu... baterinya dah terkelur .. patah pinnya.. Aku tengok muka member aku tu .. aku bagi laptop aku kat dia ..

" camana ni ", aku tanya dia .. dia tersengih je sambil amik dan cuba membetulkannya.. Aku mula membebel dah ...

Dia cuba dan terus cuba.. Aku kata tak boleh dah tu.. kena beli bateri baru... tapi dia degil ... akhirnya , dia hempas laptop aku tu ke tanah !!!!

Aku tergamam ... Aku marah dia !!! Cerita banyak tamoo , aku suh dia ganti balik .. Dia janji nak ganti .. Dalam mimpi aku tu , sebelum laptop aku rosak , dia penah rosakkan kamera aku... Pun tak ganti lagi... ni tambah dengan laptop... arghhh...

Aku tanya dia , bila nak ganti ?? Katanya dalam minggu ni ... Kalau dalam minggu ni , bila aku nk update blog aku ? Camana aku nk update ? rugi la aku ... aku cakap kat dia ... Dia kata dia akan ganti ..sabar jer la , katanya ... Haih.. aku takde pilihan melainkan bersabar ..

Ada sekali tu aku call dia .. Dia kata hujung minggu ni dia nak g sabah..outstation ... Balik sabah nanti baru dia ganti .. Weh... giler ke apa... mana boleh... Kalau dah outstation tu , sah sah la abis duit .. nak ganti mendanya ... mesti suh tunggu gaji lak nanti ...

aku menyesal aku tak jaga laptop aku tu... tup tup aku terjaga..... subuh ... Aku faham maksud mimpi aku tuu ...

" kalau rasa korang sayang laptop tu , jgn letak merata rata .... harta peribadi tu... nak dapat bukan mudah... harga , bukan seringgit dua ... kan kan "
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI