Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 7 Jun 2010

5 Wanita Pesaing ISTERI !!!

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. wahai isteri isteri yang cantik rupawan ... heheh .. jgn korang sangka korang dah selamat bila dah mengahwini lelaki idaman korang tu .. hehe.. bila dah kawin , makin bertambah pencabar korang tu .. wawawa ...

Sapakah pencabar yang aku maksudkan tu ? Hehehe.. Menurut Majalah Wanita keluaran MEI 2010 , pencabar yang dimaksudkan itu adalah ;

1) ibunya - korang takkan dapat lawan punya wanita yang seorang ni... Camana punya teror korang pun korang , ibunya tetap no 1 ..

2 ) Si kakak - yang ni aku tak leh nak komen ... sbb aku takde kakak .. bagi yang ada tu leh komen ek ?

3) Sahabat wanita - haaaaaaaaaaaaaa.. ni pon aku tak mo komen sbb wife dok sebelah baca aku tulis entri ni.. haahhaha

4 ) Bekas kekasih - perghhhh ... ni dasat ... my baby you... hahahahah ...

5 ) Rakan sekerja wanita - nehhh ... opis aku penuh perempuan.. aku ngan dunia aku je.. hahahah

6) jiran sebelah - ni aku saja tambah.. takde kene mengena.. hahaha

haaa.... amacam ? Adakah mereka mereka pencabar korang , wahai isteri isteri yang cantik rupawan??

Mertua vs Kawan

Mana satu penting ? Mertua ajak g bercuti hujung minggu ni ... Kawan sepejabat lak jemput ke majlis perkahwinan dia ...

Kawin kita dulu dia datang ... skang ni giliran dia kawin lak .. haaaa... camana nak settle ni ? Mertua lak ajak kita sbb kita ni menantu kesayangan.. lalalala... hehehe .... Pening nak settle ni .. Korang ada cadangan ? Bisa fenen gue ...

Isteri Curang ? Belasah ajaaa !!

Kalau suami curang lak ? Belasah gak ke ? hehehe .. tu la yang terjadi di Kuala Lumpur baru baru ni .. Suami merengkok dalam penjara , isteri lak berpoya poya kat luar .. Pergh .. nasib baik abang ipar ada tolong 'ajarkan' .. Tak yah guna galah... hehee..

Erk.... Nak bacakah ??? Meh sini .... Isteri Cureng ..

Patutlah Hitler bunuh Yahudi

Hitler Itu Mungkin Ada Benarnya

Ketika saya menulis rencana ini (pada Hari Sabtu) saya sedang berada di Osnabruck, Jerman. Pada Hari Jumaat semalam saya memberikan ceramah ringkas di sebuah masjid di sini yang diberi nama Masjid Ibrahim. Kebanyakan ahli jemaahnya merupakan orang Arab.

Saya berucap dalam bahasa arab mengenai isu semasa umat Islam sekarang khususnya Palestin. Imamnya yang berasal dari Syria berkhutbah dengan berani dan bersemangat tentang isu Gaza. Bahkan beliau berkempen agar ahli jamaahnya menyertai demonstrasi aman membantah kekejaman yang dilakukan terhadap rakyat Palestin.

Saya melihat satu keperluan apa yang beliau kempenkan, sebab di Berlin telah dibuat demonstrasi besar menyokong tindakan Israel. Malanglah jika ada masjid di Malaysia yang tidak berani mengutuk Israel. Hari ini (Ahad) saya bercadang hendak ke Berlin untuk berjumpa dengan beberapa pihak.

Ini adalah kali pertama saya sampai ke Jerman. Semasa kecil apa yang saya tahu mengenai Jerman iaitu tenteranya di pihak yang jahat berperang melawan hero-hero Amerika. Ini semua adalah pengaruh filem ‘Combat’ semasa zaman tersebut.

Oleh kerana Amerika yang menerbitkan siri ‘Combat’ tersebut, maka digambarkan merekalah di pihak yang benar dan Jerman di pihak yang jahat. Alasan kejahatan tidak diketahui melainkan kerana hero yang ditabalkan berada di pihak tentera Amerika.

Demikianlah cara sesebuah filem mempengaruhi minda manusia, terutama kanak-kanak. Apabila masuk ke sekolah menengah serta terdedah kepada bahan bacaan yang berbagai, nama Adolf Hitler dan puak ‘Nazi’nya agak sinonim dengan Jerman di lintasan minda setiap kali perkataan Jerman itu disebut. Selain itu, tidak banyak maklumat tambahan tentang Jerman yang saya baca.

Sebelum saya sampai ke Jerman, seminggu lepas saya menghabiskan buku yang ditulis oleh Seymour Rossel yang bertajuk The Holocaust. Sebagai Yahudi, beliau memang membela Yahudi dan mengutuk Hitler habis-habisan. Beliau mengutip maklumat daripada Encyclopedia Judia mendakwa bahawa Nazi telah membunuh sebanyak 5,820,960 Yahudi terutama Yahudi Poland dan Rusia.

Saya tidak pasti sejauh manakah benar angka tersebut. Tapi yang pasti memang Hitler ialah seorang diktator yang sangat kejam. Membunuh dengan zalimnya bukan sahaja Yahudi, tetapi juga sesiapa sahaja yang menentangnya. Cara pembunuhannya juga begitu sistematik bagaikan kilang perusahaan yang teratur. Kekejaman itu tidak dapat diterima oleh sesiapa pun. Di Jerman sehingga hari ini kekejaman itu dikutuk oleh rakyat negaranya.

Namun, di samping kekejaman yang disandarkan kepada Adolf Hitler, persoalan yang patut ditanya, mengapakah kempen Adolf Hitler bahawa Yahudi adalah bangsa yang bahaya, telah merosak dan mengancam Jerman, mendapat sambutan ketika itu?

Ketika Hitler baru cuba muncul dalam politik Jerman pada tahun 1919, walaupun beliau seorang pemidato yang baik, beliau belum terkenal dan hanya beberapa orang sahaja yang hadir mendengar ucapannya. Namun selepas itu, apabila beliau membangkitkan dalam ucapan-ucapannya isu anti-semitic atau anti Yahudi, rakyat Jerman mula membanjiri ucapannya dan menyokong gerakannya membenci Yahudi.

Apabila Hitler dipenjarakan pada tahun 1923 selama sembilan bulan, beliau menulis bukunya yang terkenal Mein Kampf. Sejak awal penulisan buku tersebut, Hitler menegaskan bahawa penderitaan ekonomi yang dihadapi oleh bangsa Jerman yang ketika itu adalah berpunca dari kejahatan Yahudi. Perasaan kebencian terhadap Yahudi dihidupkan dalam buku tersebut.

Sebenarnya, Hitler bukanlah orang memulakan kepercayaan bahawa Yahudi adalah bangsa perosak. Pada 1542, pemimpin agung Prostestan Jerman, Martin Luther telah menulis tentang pembohongan dan kemerbahayaan Yahudi dalam bukunya Against The Jews And Their Lies. Pada kurun yang ke-14, Sepanyol dan Portugal memaksa masyarakat Yahudi hidup secara terpisah dari bukan Yahudi.

Pada 1516, di Venice, Itali, pihak Gereja Katholik memerintah agar dibina tembok mengelilingi penempatan Yahudi yang dinamakan dengan Ghetto. Yahudi tidak benarkan keluar pada waktu malam sehingga menjelang fajar. Masyarakat awam Kristian ketika itu percaya bahawa Yahudi adalah bangsa yang jahat dan beramal dengan ilmu hitam.

Pembinaan ghetto kemudiannya telah berkembang ke seluruh Eropah. Maka Yahudi Eropah dikepung disebalik tembok ghetto, atau pekan-pekan khas hanya untuk mereka. Mengapakah masyarakat Eropah ketika itu bersepakat mempercayai Yahudi adalah kaum yang jahat? Jawapannya, samada kepercayaan itu adalah khurafat, atau mereka mempunyai asas pengalaman dengan Bangsa Yahudi. Jikalau jawapannya yang pertama, Yahudi adalah memang bangsa yang teraniaya.

Jika jawapannya, Yahudi memang dalam sejarahnya telah merosakkan kehidupan manusia sehingga menjadi ketakutan kepada masyarakat Eropah, tindakan kejam atau rakus Adolf Hitler, sekalipun kejam dan tidak dapat diterima, namun ia secara tidak langsung mengurangkan jumlah kemerbahayaan Yahudi kepada masyarakat Eropah khususnya dan dunia amnya.

Apapun ceritanya, kesangsian pihak pihak Gereja Kristian telah lama berakar umbi, sehinggalah Yahudi kembali menipu Eropah pada hari ini. Lalu undang-undang Anti-Semitic dikuatkuasakan di Eropah, maka bangsa Yahudi mendapat kekebalannya di sini, terutama di Jerman ini.

Jika lihat dalam sejarah Islam, di samping menyedari tentang tabiat Yahudi, namun Islam tidak pernah menghukum mereka hanya kerana mereka Yahudi, tetapi menghukum berdasarkan tindakan mereka. Nabi s.a.w pernah mengizinkan mereka terus menetap di Khaibar yang subur. Namun mereka khianat, merancang dengan pihak musuh untuk menjatuhkan kerajaan Nabi s.a.w. Maka mereka pun diusir.

Pada zaman Khalifah ‘Umar Ibn al-Khattab, beliau telah memberikan kepada Yahudi penempatan dan keamanan di Alia, Palestin. Kebebasan beragama dan hidup diberikan dengan jelas serta termaktub dalam pengistiharan khalifah agung tersebut. Namun, seperti biasa, Yahudi terus khianat.

Sejarah pengkhianatan Yahudi bukan bermula sejak kemunculan pemikiran zionisme, tetapi sejak lama dahulu. Sejak kisah mereka dengan para nabi yang mengalami berbagai tragedi disebabkan kerenah mereka. Pun begitu, Islam tidaklah pula menghukum secara ‘borong’ dengan menyatakan setiap individu yahudi itu jahat.

Bahkan dalam sirah Nabi s.a.w, isteri baginda Safiyyah binti Huyyai merupakan anak ketua Kabilah Yahudi Bani Quraizah. Ada sahabah yang mulia bernama ‘Abd Allah bin Salam. Beliau seorang yahudi, bahkan tokoh agamawan besar Yahudi. Beliau menganut Islam dan amat dihormati. Islam amat adil dalam menilai, tidak ditanggung dosa orang lain atas bahu orang lain.

Maka walaupun secara umumnya, rekod Yahudi memanglah buruk, namun ini tidak menafikan kemungkinan adanya mereka yang baik di kalangan Yahudi. Tetapi rekod Yahudi secara umum, memanglah buruk.

Ini diakui oleh Abd Allah bin Salam sendiri ketika beliau menganut Islam. Katanya:

“Wahai Rasulullah! Kaum Yahudi adalah puak yang paling kuat berdusta. Mereka jika tahu aku menganut Islam mereka akan menuduhku bukan-bukan. Sembunyikanlah aku di sisi engkau dan hantarlah orang bertanya pendapat mereka mengenaiku”. Maka Rasulullah pun menyembunyikannya dan menghantar orang memanggil golongan Yahudi lalu mereka pun datang. Rasulullah s.a.w bertanya mereka: “Apakah kedudukan Abdullah bin Salam pada pandangan kamu?” Jawab mereka: “Dia orang yang terbaik di kalangan kami, anak orang terbaik. Pemimpin kami, anak pemimpin kami. Ulama kami, anak ulama kami”. Sabda Rasulullah: “Apakah jika dia menganut Islam, kamu akan turut menganut Islam?”. Jawab mereka: “Allah lindunginya dari perkara tersebut”. Sabda Rasulullah: “Wahai Abdulullah bin Salam, keluar dan beritahulah kepada mereka”. Abdullah bin Salam pun keluar dan berkata: “Aku menyaksikan bahawa tiada ilah melainkan Allah dan Muhammad Rasulullah”. Lantas mereka berkata: “Dia orang yang paling jahat di kalangan kami, anak orang yang paling jahat. Orang yang paling jahil di kalangan kami dan anak orang paling jahil”. Kata Abdullah bin Salam: “Aku telah beritahu wahai Rasulullah! Bahawa Yahudi adalah kaum yang kuat berdusta”. (Riwayat Ahmad dan al-Bukhari).

Kita bukan anti kaum tertentu, atau anti-semitic secara membabi buta seperti Hitler atau masyarakat Eropah dahulu. Namun jika kita melihat Yahudi Israel hari ini mengkhianati perjanjian atau bersikap jahat, itu bukanlah perkara baru dan pelik untuk mereka kerjakan. Kepercayaan Hitler itu, mungkin ada benarnya..


daripada DR. MAZA

Perempuan terlalu ego !

Ke lelaki yang terlalu ego ? Atau manusia yang ego sebenarnya ?

Antara lelaki dan perempuan , saling cuba meruntuhkan ego yang ada pada diri masing masing .. Tetapi apakah yang membuatkan ego tu semakin menebal ? Sikap tidak mahu mengalah ? Merasakan diri terlalu besar atau terlalu berjaya ? Atau terlalu bijak untuk mengalah ? Paling tidak pun , terlalu pandai berkata kata ?

Emm .. Selagi mereka ini tidak tau apa erti 'tanggungjawab' selagi itulah ego menebal pada diri ... Jika mereka tau erti tanggungjawab maka mereka akan mengutamakan tanggungjawab tersebut ... Secara automatik mereka itu telah masuk ke alam kematangan diri ...

Bayangkan jika sepasang kekasih bergaduh kerana cemburu , sikap tanggungjawab ini akan mengatasinya ... Mana lebih penting , rasa tanggungjawab menjaga perhubungan atau melayan perasaan cemburu tersebut ?

Paling penting ... manusia terlalu ego pada Allah ... senantiasa tidak pernah cukup dan bersyukur... Ada je tak lengkap ... Mintak pandai ... nak memberi tak reti ... Nak beri apa ? Berikan keikhlasan dengan cara beribadat pada-Nya ... Susah kan ? Susah sbb ego ....

Disuruh solat di awal waktu pun , dilewatkannya.. Bayangkan jika ALLAH melewatkan rahmatNYA pada kita ? Apa jadi ?

p/s : senantiasa ucapkan ALHAMDULILLAH dengan ikhlas ...

Meleleh air liur tengok perempuan seksi ..

Gambar ? Tak yah letak la.. aku rasa terlalu banyak gambar perempuan sexy dalam internet ni .. Persoalannya .. Perlukah perempuan seksi untuk mengoda lelaki ? Perlukah buka sana sini untuk seksi ? Atau tak perlu buka sana sini , zaman skang ketat sana sini dah cukup untuk dikategorikan seksi ...kan kan ?

Aku rasa dari dulu dah mmg seksi wanita wanita di malaysia ni .. kan ? Kalau lihat dari baju kebaya .. ketat dan di bahagian dada tu ..ehem... kan kan ? Betul tak ibu ibu ? Perlukah semua itu ?

Persoalan untuk lelaki pulak ... lelaki gemar tengok perempuan seksi tapi bila nak cari calon isteri , mesti nak tutup tutup abis punya ... hahahaha ... kan kan ? Dah puas jamu mata dek perempuan lain , bila nak buat isteri , cari terbaek dari ladang ek ...

p/s : aku ? heheh.. dh ada pun jawapannya ...

Kaboommm !!!

Kabom sana.. kabom sini .. Kalau tak kaboommm , mesti ' aku sayang kamu ' .. kalau tak , dua dua ni , citer apa lagi yang best untuk menarik penonton ke pawagam ? Hantu ? Sihir ? Kartun ? Kartun best... hehehe ...

The A Team dan Karate kid ... dua buah cerita yang aku dok tunggu .. nak masuk panggung dah .. Walaupun ceritanya merepek tapi aku tak perlu keluar dari panggung dengan hati yang sedih .. Tujuan aku masuk panggung adalah untuk meceriakan hari hari ku ... hehehe..

Nak sedih ? Aku rasa baca novel leh buat 'hati menangis ' .. kan kan ...

p/s : lama tak baca novel .... ada cadangan novel pe best skang ni ?

Yahudi - Ditimpa Kehinaan Dan Merempat

Disebabkan Yahudi ini sentiasa memungkiri janji dan selalu mencerobohi hak orang lain secara zalim , ALLAH telah menghina dan menjadikan mereka hidup merempat di mana sahaja. Setelah ALLAH selamatkan mereka daripada kezaliman Firaun dan terus menjadi hamba yang tertindas selama melebihi 200 tahun, namun mereka tetap degil dan kembali kufur kepada ALLAH.

Firman ALLAH S.W.T :

" Apakah kamu masih ingat ketika kamu berkata ; Wahai Musa , kami sudah jemu dengan makanan yg sama . Mohonlah kepada TUHANmu supaya mengurniakan kepada kami sesuatu yang tumbuh di atas muka bumi seperti sayur-sayuran , mentimun , bawang putih , kacang adas dan bawang merah. Nabi Musa menjawab : Apakah kamu mahu menukar sesuatu yang kurang baik dengan sesuatu yang paling baik. Kalau begitu , pergilah ke bandar kerana di sana kamu boleh dapati apa yang kamu mahukan itu. Ketika itulah , mereka ditimpa kehinaan dan kepapaan. Memang patut mereka mendapat kemurkaan ALLAH.Ini kerana , mereka mengingkari ayat-ayat ALLAH (perintah dan mukjizat) .Bahkan , mereka sanggup membunuh Nabi-Nabi tanpa alasan yang kukuh .Demikian itu , disebabkan mereka derhaka dan selalu menceroboh."

- Surah al-Baqarah : 61

Walaupun mereka sudah dikurniakan dengan makanan yang diturunkan daripada langit , iaitu al-Manna ( manisan ) dan al-Salwa ( burung puyuh ) , namun mereka masih meminta makanan yang remeh temeh. Memang patut mereka mendapat penghinaan di dunia ini .

Firman ALLAH S.W.T :

" Yahudi dan Kristian pasti ditimpa kehinaan di mana sahaja mereka berada kecuali perlindungan yang telah ditetapkan ALLAH di dalam al-Quran atau perlindungan yang diberikan oleh pemerintah Islam kepada mereka .Mereka patut mendapat kemurkaan ALLAH dan ditimpa kemiskinan . Semua ini disebabkan mereka sentiasa kufur terhadap ayat-ayat ALLAH ( perintah-perintahNYA ) dan membunuh nabi nabi tanpa alasan yang kukuh. Ini kerana , mereka derhaka dan sentiasa melampaui hukum ALLAH "

Surah Ali Imran : 112

Secara ringkasnya , banyak kitab-kitab sejarah bangsa Yahudi menceritakan tentang kekufuran Bani Israel. Jumlah yang beriman terlalu sedikit. Sewaktu mereka keluar daripada bumi Mesir , jumlah mereka hanya sekitar 600,000 orang yidak termasuk kanak kanak .

Ketika Musa a.s meninggalkan mereka ke Thur Saina' , bermunajat kepada ALLAH untuk mendapatkan Kitab Taurat , jumlah mereka yang telah kafir dan menyembah patung lembu seramai 470,000 org. Hanya 130,000 org sahaja yang masih beriman dan mendengar nasihat Nabi Harun a.s.

Memang patut bangsa Yahudi ini mendapat penghinaan disebabkan kezaliman dan kejahatan mereka . Sejak bapa mereka yang pertama , iaitu Ya'kob ( Israel) dilahirkan , hidup mereka hanya menumpang di bumi Kana'an sebelum berpindah ke Mesir lalu menumpang di Jorddan sehingga Nabi Daud a.s dilahirkan .

Jarak masa antara Ya'kob dan Daud a.s , melebihi 800 tahun. Selepas itu , barulah mereka mendapat negara sendiri yang menjadi milik mutlak mereka , iaitu di Palestin . Pada mulanya jumlah mereka yang keluar berperang bersama Talut adalah seramai 80 ,000 orang. Tetapi hanya 313 , orang saja yang masih setia bersama Talut berjuang mendapatkan Palestin.

Namun Palestin menjadi milik mereka hanya buat seketika waktu saja, iaitu sekitar 70 tahun , tidak menjangkau 100 tahun ( zaman pemerintahan Daud dan Sulaiman ) . Kemudian kerajaan mereka jatuh pula ke tangan tentera Rom selepas kewafatan Sulaiman a.s. Setelah itu , kehidupan mereka kembali merempat sehinggalah kelahiran Nabi Isa a.s .

Mereka sekali lagi merempat di negara sendiri di bawah jajahan ROM., hinggakan ada yang terpaksa berhijrah menuju ke serata pelusuk negara termasuk Semenanjung Tanah Arab, iaitu Syam dan Hijaz disebabkan kekejaman dan kezaliman Rom.

Apabila mereka tinggal di Semanjung Tanah Arab , mereka sekali lagi menimbulkan fitnah dan kekacauan serta menyalakan api permusuhan sehingga Rasulullah S.A.W terpaksa menghalau mereka keluar dari Semanjung Tanah Arab.

Amanat ini diteruskan oleh Khalifah Umar bin al-Khattab yang akhirnya mereka terpaksa merempat di seluruh pelusuk dunia. Tetapi di mana saja mereka berada , disitulah akan terjadi permusuhan dan kezaliman.

Sehinggalah tertubuhnya negara mereka di Palestin pada tahun 1948 . Sebenarnya , penetapan mereka ini adalah tidak sah kerana bumi Palestin sudah menjadi hak milik umat Islam sejak zaman Umar Al-Khattab.

Seperti yang diperkatakan sebelum ini , mereka haya boleh menetap di mana mana jajahan Islam dengan izin pemerintah Islam ketika itu. Ini kerana , mereka telah dilaknat oleh ALLAH.

Paling menyedihkan , mereka masih menuntut hak mereka di bumi Palestin . Mereka mendakwa bahawa tanah itu adalah milik mereka. Sedangkan mereka sudah dihalau keluar sejak 1400 tahun dahulu , kemudiannya pulang dan mengaku bahawa ini adalah tanah tumpah darah mereka .

Namun tidak hairan bagi umat Islam, kepulangan mereka ke Palestin adalah buat kali terakhir dan untuk selama-lamanya . Inilah janji daripada TUHAN yang MAHA ADIL. Seluruh umat Islam percaya , satu ketika nanti , umat Islam pasti bangun menghapuskan seluruh bangsa mereka. Mereka tidak akan kekal di atas bumi ini walaupun seorang selagi bergelar YAHUDI !

Menurut Abu Hurairah r.a , Rasulullah s.a.w telah bersabda :

" Hari kiamat tidak akan berlaku selagi seluruh umat Islam tidak membunuh bangsa Yahudi. Ketika itu , mereka akan lari menyelamatkan diri di sebalik pokok dan batu. Namun ,batu atau pokok akan berkata : Wahai Muslim , Wahai hamba ALLAH ! Yahudi ada di belakangku . Datang dan bunuhlah dia . Kecuali bangsa yahudi yang berselindung di sebalik pokok Qharqad yang tidak berkata kata kerana ia adalah pohon yahudi "

- hadis riwayat Muslim

dari buku YAHUDI - MENURUT AL-QURAN ,HADIS , TAURAT DAN INJIL

Yahudi - Melanggar Perjanjian

Firman Allah S.W.T :

" Sejahat-jahat makhluk disisi Allah ialah orang orang kafir yang berhati batu . Sebab itu mereka tidak mahu beriman. Iaitu , orang irang yang telah membuat perjanjian setia dengan engkau. Tetapi , mereka berkali kali mencabuli perjanjian itu.Bahkan , mereka langsung tidak takut akibat perbuatan mereka itu "

Surah al-Anfal : 55-56

Yahudi mmg suka melampaui batas .Kalaulah penjanjian dengan ALLAH mereka sanggup mencabulinya , apatah lagi perjanjian dengan manusia. Sifat ini seolah olah telah sebati dengan darah daging mereka dan tidak boleh dipisahkan lagi.

Jika kita mengkaji di dalam Taurat dan Perjanjian Lama , terdapat ratusan perjanjian yang telah mereka mungkiri.

Contoh terdekat yang berlaku di dalam kurun ini , bagaimana perjanjian damai yang dibuat antara Palestin dgn Yahudi. Malah mereka sanggup mencabuli kata sepakat setelah berkali kali perjanjian dibuat. Inilah gambaran sifat yang telah sebati dengan jiwa mereka sejak dulu hingga sekarang. Sebab itulah , mereka dibenci oleh seluruh bangsa di atas muka bumi ini .

Terdapat banyak ayat-ayat Al-Quran menjelaskan perkara itu. Umat Islam selalu diingatkan oleh ALLAH agar jangan mengadakan rundingan , perjanjian atau menjadikan mereka pengantara ketika rundingan. Semenjak dahulu hingga kini tiada ada sebarang perjanjian yang ditunaikan dengan amanah oleh bangsa Yahudi.

Bahkan , permasalah itu menjadi semakin rumit. Kadang-kadang perjanjian mereka adakan juga dicabuli.Apatah lagi perjanjian yang dibuat oleh pihak lain .

Firman ALLAH S.W.T

" Wahai orang orang yang beriman , janganlah kamu mengambil orang yahudi atau kristian sebagai wali ( pemimpin ) kamu " - surah al-Nisa : 51

dari buku Yahudi - Menurut Al-Quran , Hadis , Taurat dan Injil .

Kursus Fotografi

Anda berminat untuk menyertai kursus fotografi ? Jika ya .... ini adalah peluang anda untuk menambahkan lagi ilmu dalam bidang ini ...

dipinjam dari blog BIB

Rakan blogger ( kenalan FB ) meminta aku menghebahkan kursus ini kepada sesiapa yang berminat ... Untuk mengetahui dengan lebih lanjut , klik BIB ABDUL HAMID

Mencari Saksi Mangsa Langgar Lari !


Tempoh hari aku mendapat mail di FB untuk meminta rakan rakan blogger dan juga pembaca mencari saksi mangsa langgar lari yang mana melibatkan adik kepada rakannya ..

Hebahan ini dibuat untuk membantu jika ada sesiapa yang ternampak akan kemalangan tersebut...

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut .. sila lawat blog AZNEE ..Terima kasih pada yang sudi membantu ..

p/s : sekadar membantu..

Anak sapa laaa yang terbiar lagu nie ??

Korang rasa rasa laa kan .. ni keje anak ke keje bapak orang ? Maksud aku lelaki punya keje... err.. takkan perempuan kot ?? Tapi zaman skang ni tak mustahil kan ? Perempuan pun dah teror dan makin mengarut .. Nak mencabar lelaki la kononnya ... huhuh

ENGLIESH MOVI SEX AND THE CITE2 - waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... AND THE CITE CITE tuuuuuu... hahahaha aku ingatkan ada THE LEGENDA BUDAK SETAN je ... ada movi barukah ... THE CITE CITE ????

Itulah keyword aku pagi tadi.. kul 12 tgh malam sebelum aku sempat dijadikan tajuk berita utama hari ni .. huhuhu...Selamat pagii ..

Bukit 7 - Kawasan Evil !!

Kalau aku nak balik ke Kelantan , ada dua tempat yang sangat seram nak lalu ... Satu kat Karak .. dan satu lagi kat Bukit 7 ..

Kedua dua kawasan ni mmg sangat berbahaya bila meneruni bukit ... kena sangat sangat berhati hati ... gunakan gear rendah .. pada yang guna auto tu , perlahankan kereta anda ...

Bagi aku , bila dah lepas dua dua tempat ni , mmg sangat sangat lega dan bersyukur ... aku sendiri dah beberapa kali hampir nak terbabas .. serius ... kalau terbabas , aku rasa mmg ke gaung terus ..

Turun bukit walaupun dengan kelajuan 40-50 kmj pun dah laju wooo .. kena senantiasa main dengan brake ... bagi yang bawak kereta yang dalam kategori mewah tu , aku rasa ok je kot .. kereta kecik kecik ni ha... kena sangat sangat berhati hati ..

Satu lagi , kalau ke Kelantan tu , pasang pasang la lampu depan walaupun waktu siang ... pemandu yang suka memotong walaupun di garisan kembar mudah terleka ada kereta di hadapannya ...

Apa pun , Kelantan adalah destinasi percutian yang best .. heehhe .. Selamat bercuti ...
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI