Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 8 Jun 2010

Booo Amerika !! Boooo Israel !!

Dua dua negara ni (bukan penduduk diorg tapi pentadbiran diorng ) mmg isi ngan kuku.... Cubit peha kanan , peha kiri terasa !

Tadi dalam buleting tv3 ada menunjukkan seorang wartawan paling berkhidmat dalam sejarah white house , 'dipaksa' bersara setelah mengeluarkan komen berbentuk 'menghina ' negara Israel ! Padahal dia bukan kata apa pun .. dia suruh je semua yahudi yang dok sibuk nak rampas tanah Palestin berambus balik ke negara masing masing seperti Jerman dan Amerika ... huhuh...

Kalaulah semua semua bangsa dalam dunia ni bersatu dah hapuskan yahudi... mmg selamat jalan romeo la yahudi nehh .. tapi camana pun , umat Islam patut bersatu terlebih dahulu dan hapuskan bangsa zionis ni dari muka bumi ini !

Dah la tu , Israel siap mintak lagi US bekalkan 50% senjata yang ada dalam gudang simpanan tentera mereka untuk kegunaan diorng .. Hahaha... diorng ni dah mula takutkan bayang bayang sendiri ke ? Haaa .. ke diorng sedar masa diorng dah tiba ...

BA : Jom boikot barangan Israel ... masalahnya , sapa nak mula dulu ...rakyat atau kerajaan ??

Best ke pakai seluar dalam perempuan ?

Kalau tak silap aku , mamat penagih ni dah kul hampir 400 helai seluar dalam dan coli wanita .. heeheh..... dia kata kat abang polis yang dia dah kumpul sejak dia sekolah lagi ... fuhh... dasat dasat ..

Dari mana aku tau ? Tuuu kat Buletin TV3 ... Kes ni berlaku kat Marang , Terengganu .. Menurut dia , dia mengebas ( curi ) semua tu daripada jiran jiran dia .. hehehe... Ada macam macam color tuuu ... macam macam reka bentuk ...

Erk... apa yang bestnya seluar dalam perempuan sampai dia sanggup curi dan pakai .. Rasa seksikah ? Huhu ..

p/s : kalau tercurik nenek punya camana ek ?

Benci Bilang Cinta tapi Mengandung Gak

Kena paksa kawin ? Yakah ? Katanya mak yang suruh .. Kata kata orang tua , tak leh engkar ... dosa besar ... Kena ikut je la ... yeker kena ikut ? tak semestinya kan.. Bila bab nikah kawin ni , rasa aku anak ada hak menentukan masa depannya ..

Maka berkawin la 'walaupun tidak rela ' ... Tapi mengandung gak kan ? Kata tak cinta ... tak sayang .. leh gak berehem ? Camana tu ? Tapi pada masa yang sama , gf lama tak dilepaskan .. Dijanjinya selepas beberapa bulan nikah , akan diceraikannya ... Tapi ??

Maka ternanti nantila perempuan tu ... Sampai bila ? Sanggupkah dia melihat perempuan lain derita semata mata menanti cintanya ? Yang lelaki lak , kalau boleh semua dia nak sapu bersih ... dapat kawin dua dua pun ok. ... Satu dipaksa dan satu memaksa ... Haaaa.... Camana tu ?

Bila Perempuan Tengok Perempuan Mengandung ..

Baru berlaku tadi depan mata aku di dalam Erl ke Putrajaya .. Aku perhati sekeliling .. yang duduk semua perempuan .. Aku mmg akan berdiri dalam Erl .. takkan daapat duduk kecuali bila raya je sbb takkan penuh ..

Depan aku ada seorang peremupuan mengandung .. Berdiri yer ... Yang sedang duduk ni , aku perhati sorang sorang , wat tak tau jer .. samada wat tak tau atau tak perasan..

Tapi camana boleh tak perasan kalau dah perempuan tu muda , pastu berbaju mengandung ... sah sah la mengandung kan ... Sebarang respon ? semua ' tidur ' .. tapi bila sampai stsn Putrajaya , tetiba sedar lak .. hehee..

Camana tu ?

Kotorkan Tempat Awam Dilaknat

Soalan: Dr Asri, saya sebagai seorang muslim amat kecewa dengan kebersihan kita orang Islam. Banyak tandas-tandas awam kotor. Penggunanya tidak hormati pengguna lain. Sampai tandas-tandas masjid pun banyak yang busuk dan kotor. Nak termuntah bila hendak guna, rasa macam hendak menyumpah siapa yang guna sebelum itu. Perokok lagi buruk perangai. Habis terbakar dan hitam tandas awam kerana mereka letakkan rokok semasa buang air. Dr, kenapa begini? Apakah tidak berdosa perbuatan mereka yang seperti ini?

Jawapan di DR MAZA.COM

Bila Perempuan Kata Perempuan Pengotor

Haa..tadi aku cita pasal rumah bujang kan ? Korang pernah tengo tak video klip pelakon popular yang diambil secara sembunyi dulu ? Alaaa... kes tu laa... yang mana tuan rumah dia sorok kamera tu ... Haaa? tau ? ok..

Ada yang tngok lalu berkata , pengotor giler perempuan ni.. Bukan aku kata yer .. Tapi kalau korang tengok sendiri , mesti mengiyakan punya.. Tu artis tu ... huhu

Penah gak ada perempuan yang selalu ber' out station ' keluar negara .. Ala .. yang kerap kerap g luar negara tu .. kalau dalam kapal terbang tu , diorng la paling vogue gitu.. haaa...

Ada yang bagitau aku ( sama jurusan ngan diorng la ) , kebanyakkan diorng ni 'pengotor' .. leh g luar negara dngn menrecycle suar dalam tu berkali kali ... pastu suar jeans .. kalau seminggu kat sana , seminggu tu la suar tu duk guna .. haaa... bukan aku kata yer ..

Jadi ... kesimpulan ... 'luar dan dlm' tak sama yer ... hehe..

p/s : jgn marah yer ...

Rumah Bujang Lelaki ..

Aku tak pernah duduk bujang .. tapi pernah melepak rumah bujang .. di zaman bujang ,satu tika dahulu ... Yang tinggal dalam rumah ni , semua ada pendidikan yang tinggi tinggi belaka .. Yang menjadikan aku tertanya tanya ialah .. kebersihan ..

Dalam rumah tu ada 4 0rang .. Dua bilik , satu tandas .. Tiap kali kalau aku g sana , nak bersila atas lantai dulu pun kena sapu ... tu baru lantai .. atas sofa ? Toksah la cita .. Tak tengok lagi bawak sofa tu ? sesat weh gajah kalau termasuk situ ..

Tandas ? huhuh .. aku rela tahan lagi sampai balik umah ... kalau g sana , aku pastikan aku kosongkan 'hardisk' aku ... kalau tak ? Tak rela nak g..

Lumut membiak dalam tandas tu dengan jayanya ... huhu... yang jamban tu ? huhuh... korang tengah makan ke ? Nak aku sambung ? adeh..tak yah laaa...lagi ngeri dari cerita JUE-ON woo..

Aku tak tau la camana diorng leh hidup dalam dunia gitu .. kalau aku ? ICU dah ..

p/s : nasib baik semua kawin dah ... mesti dah terjaga kehidupan diorg.. Alhamdulillah... nak gak perempuan jaga kan...hehe . Ingat nak letak gambar..tengok gambar pun dah loya tekak..huhu

Bila Membuang sambil Merokok ..

Aku tak tau la tandas perempuan camana.. lom pernah 'tersalah' masuk lagi .. tapi yang pasti .. tandas lelaki ni .. macam macam aroma ada ...

Tandas lelaki ... penat nak citer .. kalau ada 'saki-baki' tu , biasa la.. tapi yang tak best tu , selain dari saki baki tu , ada gak unsur unsur lain dalam tu ...

Putung rokok .. tak cukup tepi jalan , kat bus stop , dalam lubang tandas pun ada haa... Kalau nak hisap tu hisap je la... pas buang dalam tu , kasi flush la ...

Kebersihan tandas tu penting .. Pahala bila menjaganya .. Dosa bila mengotorinya ...

Kuala Lumpur Foundation to Criminalise War



Pernah dengar nama pertubuhan ni ? heheh ... kalau masuk blog Che Det , leh nampak banner dia ... Aku baru 'perasan' walaupun pernah dengar dan tadi baru aku masuk ke webnya .. Hurm...

Kalau korang berminat nak sertai , amat dialu alukan ... Kuala Lumpur Foundation to Criminalise War

JB4.0 : HALUSINASI

klik gambar untuk ke blognya


Lupo pulak nak perkenalkan diri. Nama saya Amiys. Seorang ibu n wife jarak jauh. Selangor - Penang. Hari-hari dok tensi dengan keja especially kalau orang suruh aku keja hari cuti. Hari cuti sorry la, tu masa untuk aku balik kampung tengok laki dengan anak.

Cikgu bodoh ! Murid Berteknologi Moden

al-Kisahnya

Tarikh : Satu hari di tahun 2020
Tempat : Sekolah dikawasan pendalaman
Negara : Malaysia

Dua orang anak murid darjah 1 , berbisik sesama sendiri sewaktu pertukaran masa . Skang masa Matematik.

A : Psst, aku tak suka cikgu matematik. Garang la dia.
B : Takpe.. keluarkan handphone kau tu.. aku rekod suara dia ngajar .. ko ready jer kamera tu ..

Cikgu : Ok , murid murid .. hari ni cikgu nak ajar tajuk Penambahan . Kamu ikut je cikgu tulis di papan putih ni yer ..

Maka cikgu pun menulis dengan tekunnya .. Tiba-tiba ..

C : Cikgu , cikgu .. cikgu salah tulis tuu .... Satu tambah satu patutnya jadi Dua.. cikgu tulis Tiga..

Dengan pantas A merakamkan kesalahan cikgu tu dengan menggunakan kamera handphone .. Lalu memandang kawannya B sambil tersenyum sinis ..

Cikgu yang terdengar suara anak muridnya tadi , terus membetulkan kesilapan yang tidak disengajakan itu sambil meminta maaf pada muridnya ..

Esoknya .. di Internet ... keluarlah video tajuk ' CIKGU BODOH' di YOUTUBE dan FACEBOOK .. .' Yang bagusnya ' , tak dirakamkan pembetulan serta permohonan maaf yang cikgu tu ucapkan tetapi dikeluarkan kesilapan yang dilakukan oleh cikgu tersebut .. ;)

Begitulah al-Kisahnya ..



Bekas Kekasih Penyumbang Kecurangan ?

Mmg segalanya dari hati ... Mau atau tidak je .. Tetapi berapa ramai yang sudah berkahwin namun tidak dapat lupakan kekasihnya ?

Bila kedua duanya sudah berkahwin , maka tertutup satu lubang punca kearah kecurangan . Namun satu lubang tetap terbuka selagi mereka berhubungan walaupun sekadar sahabat . Perlukah meneruskannya ? Walaupun tiada apa apa perasaan namun parut / kenangan tetap ada.

Bila salah seorang kembali 'membujang' , satu lagi lubang ke arah kecurangan terbuka . Secara kasarnya bekas kekasih akan kembali menghubungi untuk menyampaikan rasa simpati seterusnya akan kembali menjalinkan perhubungan walaupun atas dasar simpati . Simpati akan menukarkan kembali rasa sayang .. Ini merbahaya..

Perlukah dilupakan segala kenangan dan memandang kehadapan .. Lupakan segala kenangan lampau .. kenapa perlu diingati semua itu ?

Tak takut lagikah ?

Luasnya Neraka


Yazid Arraqqasyi dari Anas bin Malik ra. berkata: Jibrail datang kepada Nabi saw pada waktu yg ia tidak biasa datang dalam keadaan berubah mukanya,

maka ditanya oleh nabi s.a.w.: 'Mengapa aku melihat kau berubah muka?'

Jawabnya: 'Ya Muhammad, aku datang kepadamu di saat Allah menyuruh supaya dikobarkan penyalaan api neraka, maka tidak layak bagi orang yg mengetahui bahawa neraka Jahannam itu benar, dan siksa kubur itu benar, dan siksa Allah itu terbesar untuk bersuka-suka sebelum ia merasa aman dari padanya...'

Lalu nabi s.a.w.. bersabda: 'Ya Jibrail, jelaskan padaku sifat Jahannam.'

Jawabnya: 'Ya. Ketika Allah menjadikan Jahannam, maka dinyalakan selama seribu tahun, sehingga merah, kemudian dilanjutkan seribu tahun sehingga putih, kemudian seribu tahun sehingga hitam, maka ia hitam gelap, tidak pernah padam nyala dan baranya. Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan terbuka sebesar lubang jarum nescaya akan dapat membakar penduduk dunia semuanya kerana panasnya.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan satu baju ahli neraka itu digantung di antara langit dan bumi nescaya akan mati penduduk bumi kerana panas dan basinya.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan satu pergelangan dari rantai yg disebut dalam Al-Quran itu diletakkan di atas bukit, nescaya akan cair sampai ke bawah bumi yg ke tujuh.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan seorang di hujung barat tersiksa, nescaya akan terbakar orang-orang yang di hujung timur kerana sangat panasnya, Jahannam itu sangat dalam dan perhiasannya besi dan minumannya air panas campur nanah dan pakaiannya potongan-potongan api.

Api neraka itu ada tujuh pintu, tiap-tiap pintu ada bahagiannya yang tertentu dari orang laki-laki dan perempuan.'

Nabi s.a.w. bertanya: 'Apakah pintu-pintunya bagaikan pintu-pintu rumah kami?'

Jawabnya: 'Tidak, tetapi selalu terbuka, setengahnya di bawah dari lainnya, dari pintu ke pintu jarak perjalanan 70,000 tahun, tiap pintu lebih panas dari yang lain 70 kali ganda.' (nota kefahaman: iaitu yg lebih bawah lebih panas)

Tanya Rasulullah s.a.w..: 'Siapakah penduduk masing-masing pintu?'

Jawab Jibrail: 'Pintu yg terbawah untuk orang-orang munafik, dan orang-orang yg kafir setelah diturunkan hidangan mukjizat nabi Isa a.s. serta keluarga Fir'aun sedang namanya Al-Hawiyah.

Pintu kedua tempat orang-orang musyrikin bernama Jahim,

Pintu ketiga tempat orang shobi'in bernama Saqar.

Pintu ke empat tempat Iblis dan pengikutnya dari kaum majusi bernama Ladha,

Pintu kelima orang yahudi bernama Huthomah..

Pintu ke enam tempat orang nasara bernama Sa'eir.'

Kemudian Jibrail diam segan pada Rasulullah s.a.w. sehingga ditanya: 'Mengapa tidak kau terangkan penduduk pintu ke tujuh?'

Jawabnya: 'Di dalamnya orang-orang yg berdosa besar dari ummatmu yg sampai mati belum sempat bertaubat.'

Maka nabi s.a.w. jatuh pengsan ketika mendengar keterangan itu, sehingga Jibrail meletakkan kepala nabi s.a.w. di pangkuannya sehingga sedar kembali dan sesudah sedar nabi saw bersabda: 'Ya Jibrail, sungguh besar kerisauanku dan sangat sedihku, apakah ada seorang dari ummat ku yang akan masuk ke dalam neraka?'

Jawabnya: 'Ya, iaitu orang yg berdosa besar dari ummatmu.'

Kemudian nabi s.a.w. menangis, Jibrail juga menangis, kemudian nabi s.a.w. masuk ke dalam rumahnya dan tidak keluar kecuali untuk sembahyang kemudian kembali dan tidak berbicara dengan orang dan bila sembahyang selalu menangis dan minta kepada Allah.(dipetik dari kitab 'Peringatan Bagi Yg Lalai')

- copy paste dari email ... sekadar menyampaikan ...


JB4.0 : JUST DILA

klik gambar untuk ke blognya

Somi aku memang tahu aku ada blog tetapi dia tak pernah baca apatah lagi buka tanpa pengetahuan aku.....waalupun dia tahu aku yakin dia tetap akan buat tak tau.....baguslah begitu.....senang sikit aku nak kutuk dia kalo aku tak puas hati ker bengang ker....kan kan kan

JB4.0 : A UNTUK AIDA

klik gambar untuk ke blognya


empunya blog ni namanya nurul aida bt mohd noor. sebab kawan semua panggil aida, so lebih disenangi dgn panggilan tu. huhu. tp kadang2 aku akan guna nama aidapurplish. mne datang purplish tu. de la. org mungkin fikir, purplish ni sbb aku suka purple. yup mmg betul. tapi de satu sbb lain b4 sebab tu. syhhh. ;p.

JB4.0 : HAMIHEMO

klik gambar untuk ke blognya


Org panggail diri ni mijea..nama samaran dari dulu sampai sekarang x pernah berubah..pernah gak nak tukar tapi berbulu telinga bila orng lain panggil dengan nama baru tu huhuhuhu..saya ni masih study kat UPM masuk ni sem 3 da satu tahun lagi..Insyallah kuar ni jadi cikgu..amin mudah-mudahan..baru je berjinak dalam bidang berblog ni sebenarnya.rasanya x sampai lagi setahun..eemmm ye ke hhehehe..masih belajar nak buat entry yang menarik huhuh..kadang2 jelous gak baca blog orang best rasanya..ramai la dah follow orang cuma orang yang x follow blog ni..anyway tak kisah sebenarnya..asalkan dapat ramai kenalan berblog tu dah cukup bahagia..

Penangan Gila Seks !

Al kisahnya ..

Masa mudanya , mmg dia jaguh dalam bab bab perempuan ni .. Takat atas ranjang tu , mmg dia la hero .. pastu , cakap je mana kelab dangdut atau kelab kelab untuk lelaki gatal g melepak..semua dia g punya ...

Best part .. kadang kadang siap tipu isteri kata nak g mancing ikan.. padahal ?? hurmm ... gitulah adanya disebabkan di zaman muda dan nafsu serakahnya meluap luap ...

Bila dah tua ni ... kesannya mula nampak .. bila otak yang terlalu kotor terisi dek menda menda gitu terbawak sampai ke kehidupan sekarang ..

Beberapa kes yang terdengar dan terlihat , pantang nampak perempuan di belakang rumah tak kira tua atau muda .. tak kira jiran ataupun bukan terus dilondehkan seluar lalu ... hurmm ...nak diteruskan cerita pun tak sanggup rasanya ..

Begitulah adanya jika otak manusia diisi dengan 'seks' sahaja ... hurm ..

p/s : kehidupan ini bukan sekadar seks semata mata ...

Kereta Baru ..

Salam ..

Al kisahnya ...

Jiran sebelah baru beli kereta .. Datanglah jiran jiran yang berhampiran lalu ternganga melihat kereta mewah yang baru dibelinya hasil simpanan dia bertahun tahun ..

Pakat masuk la ramai ramai .. Duduk ... usik sana sini .. Tapi pemiliknya tak kisah pun .. biar jer la kan ... dah nama pun jiran ... Ada yang tanya harga , tanya mana dapat duit byk , keje mana , dan ada pulak yang tanya tak nak kawin lagi ke ? Kesemua persoalan dijawab dengan senyuman dan gelak tawa menunjukkan betapa dia menganggap mereka tu sekadar bergurau .. nak beramah mesra la katakan.. nama pun jiran ..

Pastu bila dah settle ' temuramah ' tu , diorng pun balik la... Malam tu , geng geng jiran tadi melepak kat rumah salah seorang dari mereka ... Lalu topik mereka mereka berkisarkan jiran mereka yang baru beli kereta tu tadi ...

Mula mula kagum , tapi bila ada sorang tu bukak cerita di mana dia beritahu bahawa ada bahagian dalaman kereta tu tak selesa , dan lebih selesa lagi kereta dia maka yang lain lain pun pakat keluar laaaa komen komen negatif mereka ... Akhirnya mereka berpuashati dapat mengkritik dan mengutuk jiran mereka yang mana jiran mereka tu tak pernah kutuk atau bercerita tentang mereka ...

Camana tu ?
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI