Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 19 Jun 2010

Bikin lawak la ini komen ..

SEORANG lelaki dipercayai ulat tiket mencabar anggota JPJ berpakaian awam dekat pondok polis apabila rakannya ditahan Hentian Bas Bukit Jalil, semalam
- BERITA HARIAN

Beritanya biasa jer tapi komen dari pembaca tu yang buat aku ketawa .. hahahha.. macam macam karenah pembaca ni .. Biasa la kan .. kalau kita rajin membaca blog , pasti jumpa karenah karenah gini ..

Tapi komen ni mmg buat aku guling jap .. dok serius membaca terus stop sbb ketawa pastu buat entri..sbb nak kongsi la...tapi tak tau la korang kan.. kalau tak lawak , tak pe.. tak kisah pun ...

Kalau nak tau .. korang g baca sendiri .. cari part mana yang lawak tu .. hehehe .. ULAT TIKET

BA : Tamo jadi ulat mahupun lalat ..

.

Tamo solat la selagi tak ikhlas

Dua adik beradik berborak sebelum tidur ...

Adik : Akak , kenapa akak tak tutup aurat masa keluar ? Kawan adik tu , kakak dia tutup aurat tau.. cantik je nampak ..

Kakak : Akak ni tak tutup aurat pun masih jaga tatasusila tauuu ... Kawan adik tu , kakak dia tu ada pakwe... Haa... walaupun tutup aurat tapi dok berpegangan tangan bila dating .. Baik toksah pakai tudung tau... lagi teruk dari orang tak pakai tudung.. huh

Adik : Oh .. macam tu ke ... kalau gitu tak yah solat gak la kan ... tak yah puasa ... yeahooo.. bestnyaaa...

Kakak : Eh.. mana boleh ... puasa , solat tu kan wajib... tuntutan agama ..

Adik : Tutup aurat tu tak wajib ke kakak ?

Kakak : Wajib ... tapi bila nak buat tu , kena la ikhlas... kalau tak ikhas , tak guna .. tak dapat pahala ...

Adik : Ooo... kalau cam tu sama la kak.. tak yah puasa , tak yah solat.. sbb adik tak ikhlas lagi.. Kawan adik tu puasa sebab nak kurus .. nak diet jer .. bukan sebab Allah pun .. kan kan ..

Kakak : Erkk...

BA : Yang wajib tetap wajib ... Yang berdosa tetap berdosa .. jgn kaitkan .. dosa tak menutup aurat dan dosa melakukan maksiat , lain hukumannya ... Wallahualam...

Perghh ..cantiknyaa awek tu..


Satu petang di taman bunga ..

Ali : Best jugak sesekali lepak sini kan ..

Ahmad : Aah .. cuci mata kat sini .. hehehe

Ali : Banyak la ko.. orang lain jogging , kita dok cuci mata ... bagus sangat la perangai kita ni.. hahaaha..

Ahmad : ala , bukan selalu pon.. kan kan ..

Ali : Mmg la bukan selalu tapi takut jadi selalu je.. Eh eh.. tu.. awek tuuu .. cun weh.. Tapi..

Ahmad : Mana mana ?? Waaaa...... tapi apa ??

Ali : Aku rasa cam kenal je awek tu ... Jap aku tengok betul betul ...

Ahmad : Ko jgn sampai wat cerita lak .. kang salah orang ...

Ali : Ye la.. aku kenal ... tapi dia ni masa g kuliah , bertudung .. nape tak bertudung lak ni ?

Ahmad : Ermm... style skang kot .. g kuliah kasi nampak manis ... Keluar ngan kawan kasi nampak cun ... hehee... gaya hidup moden katakan ..

Ali : Kot ye pon , jgn la campur adukkan ... kalau nak bertudung , bertudung terus ... maksu daku .. tutup aurat sebenarnya ... ni cam jap pakai jap tidak ... Bukankah aurat tu tuntutan Islam .. Bukan sapa sapa suruh pun tapi Allah yang suruh .. Kalau tamo , jgn la amik sebarang nikmatnya ... Jgn makan.. jgn hidu udara malah jgn duduk kat bumi ni sekali pun .. ni semua hak-NYA..

Ahmad : Amboi.. pandai ko cakap ekkk ..

Ali : Bukan apa.. kadang kadang kita ni kena ingatkan antara satu sama lain ... ada kala kita terlupa , kawan ingatkan .. begitu sebaliknya ..

Ahmad : Mmg la.. ni aku nak tanya ko.. solat asar dah ?

Ali : erk..belum.. ko tu dah ? cakap banyak ... dah dah .. jom balik .. tengok awek sini wat tambah dosa jer....

BA : Masih ada yang terlena namun tersedar tapi saja dibiarkan leka ...

Facebook akan ditutup !


Apa ?? Facebook akan ditutup ? Pasal apa lak ? Macam tak percaya lak !! Ramai giler dah orang mendaftarkan diri dengan facebook .. bukan mudah nak daftar dengan laman web sosial yang lain .. Nak kumpul semula rakan rakan lagi .. haih ..

Pasti ramai ingin mengetahui punca FACEBOOK ditutup, bukan ? Sebenarnya tak .. tak tutup pon .. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut , sila dapatkan suratkhabar hari ini di pasaraya terdekat dengan anda ... Tensen tak ?? Tensen kan ?? haaaa...

Tajuk gempak begini akan menarik ramai pembaca masuk untuk mengetahui isi kandungannya.. Bila baca setengah , pastu suh beli pulakkkk ... Inilah yang berlaku kat aku tadi bila baca di KOSMO ONLINE . Baru nak panas , tau tau suh beli suratkhabar lak.. Aisey ..

Kes ni sama la dengan penggunaan READ MORE ..kalau blog tu tak 'berat' , maka ok la nak klik .. kalau tak ? mau berpuluh kali pk nak klik ..

BA : Macam macam cara untuk berniaga ..

Kenapa laaa perempuan mudah benor tertipu ??


Haih .... kadang kadang ada perempuan ni mudah sangat percaya pada menda menda karut ni .. Adakalanya' menjadi' ( dengan izin Allah ) sebab tipu daya syaitan yang membutakan mata dan hatinya lalu di hebohkan pada rakan rakan rapat lalu diajak sertai bersama ..

Memakai susuk , mandi bunga dan banyak lagi la cara cara untuk menundukkan lelaki agar tidak berpaling kepada wanita lain .. Mengenepikan ajaran Islam dan lebih rela mendengar bisikan syaitan menyebabkan ramai wanita berputih mata akibat dicabul dek bomoh yang bijak memperdayakan mangsa..Bila dah berlaku , sapa yang pening kepala ? Aku malas nak pening kepala bab ni .. hehe..


BA : Dah la sanggup melakukan syirik pastu kena cabul lagi..


Perempuan tak suka lelaki pandai memasak ??


Adalah satu kelebihan bagi satu satu rumahtangga jika suaminya pandai memasak .. tetapi ada juga isteri tidak mahu tanggungjawab memasak itu dipikul oleh suaminya . Cukuplah sekadar membantu dari segi mengemas dan membersihkan rumah dan biarlah tugas memasak itu miliknya sahaja..

Adakalanya betul kenyataan ini . Bagi aku tak salah suami pandai memasak tapi yang dirisaukan ialah isteri yang sanggup mengambil kesempatan diatas kelebihan suaminya tu . Ada satu kes dimana anaknya hanya nak makan masakan bapak dia je... dia kata mak dia masak tak sedap .. Nak tak nak , tunggu bapak dia balik masak la baru nak makan malam ..

Tapi tak dinafikan .. lelaki masak lebih sedap dari perempuan masak.. kan kan

BA : Suami belum tunjuk skill menjahit langsir lagi.. kalau tak , setiap tahun tukar langsir..

England Jaguh Kampung ! Booooo

Hehehe .. Semalam dua perlawanan yang melibatkan 2 buah negara bersahabat baik dengan Israel .. Jgn bagi menang dua dua pasukan ni .. Nanti diorng berpesta wooo ... Ari tu Korea gitu gak .. haaa... kan dah kena belasah .. hahahaha ...

England tu ha...berkeyakinan besar nak juara piala dunia ? Aisey !! Simpan jer la... kalau juara pon dah tak respek ... asik seri je.. hahahaha ... Dan tak yah la juara diorg ni .. cukup la diorg ni juara bunuh manusia tak bersalah .... dalam sukan tak payah dah juara ... kang berlagak juara segala juara lak ...

Bagi penyokong England , seri bererti kalah gak ... hahahah .. Eksen benor ... ramai stars menjanjikan juara ? Tuuuuu Spain kalah tuuuu .. Tunggu Brazil lak... haa.. ni smua pasukan pasukan yang dikategorikan bakal juara ... Jerman pun kalah dah .. Brazil mesti mengelabah punya ni ...

BA : Kenapa aku tak suka England ? Meh rujuk kat sini ..

Punca penarikan pangkat ?


Benarkah apa yang dibisingkan sekarang ini ? Punca penarikan pangkat oleh Sultan Johor terhadap mereka itu ? Sapa yang terlibat tu ? Aku rasa ramai tau sapa diorg tu ...

Pemberian pangkat pada mereka itu disebabkan bagi mengenang jasa mereka terhadap negara .. Bila di tarik balik , pasti ada sesuatu yang tak kena disitu .. adakah disebabkan mereka ini berpaling tadah dan menentang kerajaan sekarang ? Hehehe.. Hanya mereka yang terlibat yang tahu ..

Cuma 'angin-angin' bertiup lembut mengatakan disebabkan mereka sertai parti pembangkang ? Yeker ? Aku tak berani nak mengeluarkan sebarang kenyataan sbb media kita pun tak tulis dan pihak istana sendiri tidak mengeluarkan sebab ulasan terhadap penarikan tersebut .. Jadi , biarlah mereka saja yang tahu .

Ini satu pengajaran juga buat mereka yang berpangkat agar jgn fikir mereka dah cukup kebal dan tinggi darjat mereka di dunia ini .. Tu baru pangkat kurniaan manusia .. Belum lagi di tarik kesempurnaan sebagai manusia oleh Allah ..

Kepada yang ditarik balik tu , tak payah la merayu... Wat malu je.. terima jelah hakikatnya .. kalau dikekalkan pon , satu malaysia tau tu pangkat hasil rayuan .. hehehe..

Nak tau lebih lanjut ? >> BHARIAN

BA :Biar yang selayaknya saja dapat pangkat ..Tahniah pihak Istana Johor dan Kelantan ..

Keputusan perlawanan PIALA DUNIA FIFA 2010

Keputusan perlawanan ke 2 : GERMANY vs SERBIA , SLOVENIA vs USA , ENGLAND vs ALGERIA



Kedudukan kumpulan selepas pelawanan ke 2 :

Penjaring terbanyak selepas perlawanan ke 2 :


- sumber : Yahoo Sports
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI