Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 2 Julai 2010

Aku kata dah... tamo dengarrrr... haaaa... kan dah rugii..

Sat.. aku nak gelak dulu .. hahahahaha .. nasib baik laaaaaaaaa aku pilih pengadil .... hahaha ... mmg teruk PIALA DUNIA kali ni ... Cerita gempak... kasi semua penjudi pilih team team power jer.. pastu kalah besar .. Sapa untung ?? ALONG gakkk ... ANGAH dapat apa ?? Dapat buku 333...

Adoi.. berapa ramai yang dok melepak kat kedai mamak merangkak balik malam ni ek... Dah la rugi kat mamak tu... mana yang dok bertaruh ngan kawan kawan lagi ... pergh.. kena pulak siap bagi bola lak tu.. hahaha... nasib baik aku tak reti berjudi... main tikam pun masa sekolah rendah dulu... hahaha.. tu pon kalah 20 sen dah nangis.. hahaha..

Adeh.. lawak tul la... serupa Hulk Hogan lawan John Cena... kalah pulak John Cena.. hehehe.. dunia hiburan oh dunia hiburan ... Tiada lagi seni dalam bolasepak ... Takat skill jer....

BA: Layan badminton jer la malaysia ...

Nak tambah TRAFIK dan juga FOLLOWER ?? MARI !!

Lihat apa yang boleh korang buat disini nanti... blogger blogger dah lepak disini .. Cuba try test tengokkk ... Klik je logo tu.. bukan susah pon ... Mariiiiiiiiiiiii ...

Shopping ! Shopping ! Shopping !

Gymboree :Accessories for kid girls



Amacam ? cantik tak semua barang baru .. Import punya ..
Nak tengok lagi ?
Jom .... ARDINI'S TREASURE

Murah ! Murah ! Murah !







Waaaa...byknyerrr pilihannn ... mcm mcm ada neeh.. Baru skit jer tunjuk nih.. ada lagi ... Nak tengok ?? Harga berapa ? Neh.. g tengok sendiri kat tuan punya blog eh... AYUCINTA


Atau nak tengok tudung tudung ala ARIANI yang berharga .. ??







Brazil vs Holland .. Aku pilih ...








Pengadil !!!! Main la camana pun , kalau pengadil bikin spoil , game hancur ! hahaha... bila hancur.. game jadi mengarut ... pengadil menang... kan kan ..hehehe..

Aku suka kau pakai seksi !!

Teman lelaki atau suami gemarkan pasangannya memakai pakaian seksi semasa keluar berjalan atau ke mana mana saja .. Itu akan membuatkannya lebih sayangkan pasangannya itu atau alasan paling bagus , dia sendiri nak tengok .. atau paling tidak pun , dia akan kata dari dia tengok perempuan lain , baik dia tengok pasangan dia tu ...

Adakah layak lelaki sebegini dipilih sebagai suami yang akan membimbing isterinya ke jalan Allah ? Suami beginikah layak di gelar pemimpin keluarga ? Hurmm ..

Aku hairan bin ajaib bin pelik bila ada perempuan sanggup ikut kata kata lelaki sebegini .. Atas alasan 'demi cintaku padamu ' ...

Tadi sewaktu aku di pasar malam Putrajaya , aku ternampak satu pasangan ni dan aku rasa belum berkahwin disebabkan faktor umur yang kelihatan masih terlalu muda .. Perempuannya memakai seluar ketat yang amat singkat beserta baju singlet tidak berlengan dan juga ketat untuk ke pasar malam ! Dan lelaki pulak pakai seluar setengah panjang paras lutut .. Fikir fikirkan lah.. aku tak larat nak fikir dah ..

BA: Menangkah Brazil atau Brazil menang ?

Buat angin jer !

Punya beria dia jalan potong aku supaya dapat beli tiket ERL dulu .. Bila sampai depan kaunter , baru terhegeh kuarkan wallet .. kuarkan duit ... bagitau destinasi kat petugas kaunter ERL tu .. Adoiii..bikin panas tul ...

Tadi masa berjalan tu.. dia potong aku.. aku dah standby duit awal awal dah .. Bila dia perasan aku laju , lagi dia laju .. Bila aku sedar tentang tu , aku perlahankan kelajuan aku.. Geram pun ada ...

Bila dia dah bayar , slow slow dia bergerak.. kira duit dulu laa.. arghhh ... tensen siutt.. nak je aku jerit kat dia situ gak ... Dia buat muka selamba tak bersalah langsung bila bergerak cam siput sedut tu ... haihh... sabar je la aku ... Nak kata apa dah ? Kang aku jerit kat situ , tak pasal pasal dia kata aku giler lak .. hahaha.. adeh...

BA : Aku atau dia yang gila ?

2323

Aku sedang mengejar seseorang .. hehehe.. Bukan apa, ada motif skit bila tengok menda ni.. hahaha..bukan sebab glemer atau fofular yer .. tapi suka suka ..

Dulu kali pertama aku tengok , cam mustahil je nak capai angka ni .. Bila tengok kawan kawan punya , rasa best jer.. nak dapat sorang pon susah ..huk huk ... Tapi skang , alhamdulillah.. ada la jugak kenal blog yang tak seberapa ni .. Puas la jaja sana sini .. huhu..

BA :Terima kasih semua... Tanpa anda .. tak berseri dunia blog ini ...

Tips Mengurat lelaki

Lelaki oh lelaki .. Perlu ke perempuan nak ngorat lelaki ? Sampai begitu sekalikah ? Tak yah susah susah ... Lelaki sejati ( layak dijadikan suami ) akan sendirinya tergoda bila perempuan tu :

1 : beriman kepada Allah ; mengikut apa yang disuruhNYA dan meninggalkan apa yang dilarang

2: berkeperibadian tinggi

3: bijak dalam segala segi

4 : cantik ; luaran dan dalaman (bukan dalam tu yer )

5 : jujur dan setia ; boleh dilihat dari pergaulan harian

Kalau ada semua ni , jgn risau ... lelaki akan terkejar kejar anda ...

Kenapa Belia Melayu Tak Nak Mengundi ?

Aku terbaca dalam suratkhabar tempoh hari .. Ada satu temubual berkaitan dengan isu ini .. Dia kata belia melayu ni habiskan masa dengan bola , merempit dan sebagainya ..

Aku salah seorang yang tak pernah mengundi .. Dulu , alasan aku kenapa aku tak nak mengundi satu jer ... Orang yang dicalonkan kat tempat aku tu semua mengarut ...

Pastu , pemimpin pulak asik dok gula gulakan rakyat lebih lagi orang tua .. Yang belia dan muda muda ni nampak semua ni.. dan juga kena ingat , mereka ni kebanyakkan berpelajaran tinggi ..

Kalaulah yang belia belia ni mengundi , aku rasa sah sah mereka akan mengundi pembangkang ! Bukan sebab sokong pembangkang tapi membangkang ! Sapa yang rugi nanti ?

Bagi pendapat aku la... belia belia ni nak mengundi parti bukan pembangkang tapi serba salah .. sebabnya , yang di calonkan dan juga mereka yang duduk di parlimen ( sebelum tu ) ,terlalu membangga diri .. seolah olah bila dh jadi wakil rakyat ibarat jadi DEWA..

Ini yang berlaku sebenarnya ..Menyampah dengan wakil rakyat .. Walaupun bukan semua wakil rakyat tu teruk tapi segelintir tu la yang mencacatkan semua ni ..

Tapi kali ini , aku akan turun mengundi .. Bukan kerana mana mana wakil rakyat atau pemimpin tapi aku tak nak negara aku diperintah oleh orang bukan ISLAM ...

BA : Berubahlah..jadi sebenar benarnya 'BERJIWA RAKYAT ' .. Bukan sekadar lakonan untuk menang PRU jer !!

Subkhiddin kecewa hampakan rakyat Malaysia

Tidak sama sekali bagi aku .. Walaupun dia tidak mengendalikan sebarang pelawanan , pemilihan ke sana pun dah cukup membanggakan aku ..

Pada kejohanan kali ini , mutu pengadilan sering menjadi perhatian.. Berat sebelah ... Tapi adakah sebenarnya berat sebelah atau sememangnya diminta berbuat demikian ?

Alhamdulillah ... wakil kita ini tidak terlibat dengan skandal mengarut FIFA ni .. Aku rasa diorng risau En. Subkhiddin ni tak leh 'disuap' atau akan dengar kata .. Maklumlah orang berdisiplin dan berpelajaran lebih lagi orang ISLAM ..

Apa pun sekarang , bagi aku PIALA DUNIA kali ini hanyalah satu pertunjukkan berbayar .. tiada lagi keikhlasan dalam bersukan .. SEGALANYA $$ ..

Rujukan - Bharian

BA : Tahniah buat En. Subkhiddin ..

Bersyukur senantiasa

Tak selesa kat ofis ? Tensen banyak keje ? Bengang ngan bos ? Pejabat kecik ? Penat g kerja ? Macam macam kan alasan kita ni .. Walaupun kita jadi orang terkaya di dunia ini belum tentu kita berpuashati ..

Kita makan nasi , tiada lauk tiada kuah ... mengeluh .. Bayangkan mereka ini ...

Sanggup beratur berjam jam lamanya untuk mendapatkan satu pinggan nasi ! Kita? Sanggupkah kita ?

Itu belum lagi yang sibuk berdiet semata mata nak kuruskan badan ... Hurm... Makan tu boleh , tapi berpada pada .. jgn ikut nafsu ..

Berdiet ada caranya ...
Ramadhan akan datang nanti ... Hari ini kita insaf ... bila tiba masa nanti , tengoklah berapa banyaknya pembaziran makanan akan berlaku ...
Bayang jika mereka di negara kita ... Habis semua tong sampah akan mereka geledah .. Cukup gembira kita .. Kita pula gembira membuangnya ...

Kita tak tau bilakah kenikmatan yang Allah berikan pada kita ini akan berakhir .. Bukan satu doa tapi satu peringatan .. Kita sering lalai dan alpa.. Ramadhan yang menjelang bukan lagi satu bulan yang penuh dengan keberkatan tetapi satu bulan pesta makanan di sana sini ..

BA : Semiskin miskin rakyat Malaysia , masih mampu menjamah nasi ..

JANGAN BAGI AKU MEMBEBEL

Salam..selamat pagi ...

Semalam seingat aku , aku tak membebel kan ..Takda apa yang nak buat aku bebel .. dan aku malas nak membebel .. Jadi aku sekadar nak tersenyum dan terus tersenyum sepanjang hari ..

Tahukah kita semua , mengadap komputer untuk satu jangka masa yang agak lama sangat tidak elok untuk kita .. Pertama , pada mata ... kedua pada jari jemari kita .. ketiga pada otak ...pada tengkok..bahu dan banyak lagi ..

Pada yang muda , mungkin korang tak perasan sbb badan masih kuat... Kesannya ialah bila korang dah berusia nanti.. Akan terasa cepat letih dan penat ..

Apa kata sebelum kita mulakan hari kita , kita bersenam jari dulu..hehe..joomm : Strech Now

BA: oats lagii...

Jangan sampai begini !!!!

Terlalu taksub dengan dunia maya ? Boleh ..boleh..tapi jgn la sampai berakar kaki kat lantai tu haaa...
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI