Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 15 Julai 2010

Pasti menjadi kenangan indah ..






Aku diekori makhluk ketika di Taman Laut Tioman

Aku tak perasan .. sewaktu di Pusat Informasi Taman Laut Tioman , aku terasa ada sesuatu mengekori aku .. Huh.. jenis yang sama gak suka bertenggek kat sebelah aku ketika makan di Kg Salang ... sama sama warna hitam .. huhu..

Seolah makhluk ni pemandu pelancong ketika aku di situ .. ikut je sejak aku masuk ke dalam Pusat Informasi tu .. aku ke kiri , dia ikut gak.. ke kanan gitu gak .. Bila aku tengok dia , dia pandang ke tempat lain .. kira pura pura laaa.. ala ala agen perisik gitu .. huh... mentang mentang la dia paling hensem kat kawasan tu... yelah .. dah dia sekoq je kat situ ..


a
Haaa.. tengok.. sampai ke luar dia antar aku.. bagus tak ??? Tapi apa pun , aku respek kakitangan di sini.. sangat baik dan peramah ..

Senja di dalam laut dan pari timeeee


Malam terakhir di Tioman .. entah bila akan kembali ... yang pasti jika kembali ,aku akan ... berenang bersama ikan ikan .. heheeh ...insyaAllah ..

BA : Apa saja MAT GEBU ngan KAK UMMI neehhh

Kamera penganti diri .. Snorkelling timee




neh... kamera aku je menyelam.. aku pegang kamera je.. haha... ada serupa segan sik it nak menyelam ... aku takut ikan nanti abis lari dek kayuhan kaki aku tu nanti ..

Erm.. esok nak balik dah .. mungkin pas ni akan berlaku satu perubahan ? sapa tau ? Tapi aku rasa pasti akan ada perubahan .. hehe ... jgn terkejut dh la yer .. Private blog ???

Masa untuk mengintai ...



Ermm.. snorkelling ... rugi tak mencuba.. aku tak cuba sbb aku giler amik pic jer..tak pe la.. aku akan buat satu hati nanti.. hehehe ...

Jeti Kg Tekek , Pulau Tioman


Cantik di sini .. Jeti Kg Tekek , Pulau Tioman .. sapa sapa yang tempat hotel di Berjaya , boleh turun di sini yer ... hehehe

Kg. Tekek , Pulau Tioman

Kat sini ada lapangan terbang .. sapa sapa nak guna kapal terbang , sila la.. hehe.. Aku tak sure Air Asia ada ke tak tapi Berjaya Air ada menyediakan perkhidmatan udara di sini ..

Kat sini ada kawasan bebasa cukai ... hehe... ada jual coklat , arak ( untuk yang bukan Islam ) , baju baju sebagai cenderahati dan banyak lagi .. Kalau MAT GEBU datang , dia leh shopping ni .. hehehe ..


Abis bershopping , kitorang pon jalan sana sini .. Erk.. shopping apa ek ? Beli air jer .. heheeh...


BA : Rindu nak g gym.. huhu..

Selamat dah mendarat .. hehe


Memula tadi , masa naik bot .. aku cuak skit sbb laut agak berombak .. kena lak tu aku pakai cermin mata biasa jadi penglihatan agak kelam kabut .. Setelah tukar ke cermin mata hitam , baru terasa 'aman' skit .. hehe ..

Pusing pulau ni termasuk sekali dengan pakej yang disediakan di Salang Pusaka Resorts .. Best .. Murah pon murah .. layanan pon bagus.. tidak membezakan antara pelancong asing dan juga pelancong tempatan ..

BA : Tenang di sini .. alhamdulillah .. mengagumkan sekali anugerah Allah ..

Live dari TAMAN LAUT TIOMAN



FULL coverage !! Adehhhh ... Camana tu ? hahahaha ... Skang ni on9 kat Taman Laut Tioman ... Kawasan , mabeles !! Layanan org org kat sini , mmg best.. peramah ... Aku rasa akan kembali lagi kot ... kali ni kalau turun , aku nak mengscuba !!

Jomm Shopping - Chekgu Pinces's

Jom jom ... CHEKGU PINCES'S

Tak nak scuba???


.
" Tak sewa set diving ke ? " .. Bob tanya ( pengurus resorts ) ..

" Er ... tak kot.. segan .. hehehe ..fobia skit ngan laut " aku jawab...

Disbbkan aku tamo g scuba , maka Bob tukar plan .. dia nak bawak pusing pulau dan berenti di sesetengah tempat yang boleh menyopping dan mengambar gambar yang cantik cantik .. hehehe ..

Erk .. mesti ada yg kata aku rugi tak mengscuba.. hahaha... tak pe la.. aku tau mana limit aku buat masa skang ... jgn mencuba sesuatu yang tak pasti .. kang nahas sapa susah ? Dan buat masa skang , au tak nak tambah kos minat aku .. Cukuplah dengan dslr ni ha.. nanti kalau aku dah giler mengscuba ? duit lagi kan ? hehehe ...

Tadi kalau g scuba , aku akan naik bot skali dgn Cico dan aweknya .. hehehe.. dia pon ada sini .. tapi aku tamo la amik pic dia.. Privasi dia.. biarlah dia dgn dunia dia ..

Suka tak semestinya nak !

kamera webcam

" Aku suka betul tengok awek tu ! "

" Aku suka betul tengok keta Ferraari tu "


Suka tak semestinya nak memilikinya .. Cukup sekadar melihatnya saja .. Tadi wife aku ada tanya , bagaimana aku nak ayat seseorang perempuan yg aku suka ? soalan tu diajukan ketika dok sarapan pagi .. hehe ..

Jawapan aku sungguh mudah .. Aku percaya pada jodoh .. Begini cara aku ( jika aku bujang ) ... Jika aku ke shopping complex dan sedang berjalan jalan di sana tiba tiba aku ternampak seorang perempuan yang menarik minat aku , aku takkan terus pergi mintak telefon.. gile ke apa ?

Mula mula aku akan pandang dia .. pandang yang memberi makna ... hehe.. Sehinggalah dia perasan aku memandangnya dan aku tunggu responnya .. Jika dia tersenyum atau seolah tidak kisah dengan pandangan aku tu itu bermakna dia memberi respon .. Jika itu berlaku , aku biarkan dulu .. biarkan sehingga aku bersua sekali lagi di mana mana ( dalam kawasan shopping complex tu ) ketika berjalan jalan ...

Jika itu berlaku , maka aku akan beri sekali lagi tanda .. Kali 3 jika bersua , baru aku akan tegur dia .. hehehe ... tu je.. Tapi tegur tu bukanlah nak mengayat nak jadikan awek ke apa sekadar menegur dan berkawan .. tu saja ..

Bagi aku , suka tak semestinya aku nak miliki .. Sbb biasanya kesukaan aku tu melibatkan 'kos' yang tinggi .. aku tamo ... contoh , jika aku suka perempuan cantik ala ala model atau pelakon cun gitu (jika aku bujang) .. penat beb nak jaga... nak tahan cemburu .. nak tahan rasa sakit hati .. dan macam macam lagi ...

Aku nak miliki sesuatu bila aku benar benar minatinya dan jatuh hati padanya .. contoh dslr ... aku minat dan sememangnya aku jatuh hati dari aku kecil lagi ..

Blog ... aku tak minat tapi aku jatuh hati bila aku mencubanya ... aku mmg minat membebel dari sekolah lagi.. membebel di atas kertas ...

Wife ? aku jatuh hati.. hahahaha.... sama sama ego ...

BA : jatuh hati kat Lamboghini .. tak mungkin berlaku.. hehe

Kg.Salang , Pulau Tioman



Kawasan sekitar Kg Salang , Pulau Tioman .. Menarik ..
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI