Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 25 Julai 2010

Boleh ke parking cam ni ?

Depan belakang lot parking dia amik... hehehe...

Tau la ada cop mohor DBKL tu kan .. tapi dibenarkan kah ? sapa bagi kebenaran ? hehe.. DBKL sendiri la .. dah diorng ponya tapak tu .. nak buat camana kan ? Terima je lah ...

Dapur gas service ! Dapur gas service !

Aku kat umah mak aku di cheras .. Belikan roti auntie anne 's untuk anak buah n mak aku sebab tau diorng suka roti roti ni .. bapak aku , macam aku .. ada pantang skit .. hehe...

Singgah jap je sebab nak jengok orang tua aku .. kesempatan tu diambil oleh wife aku untuk beli pasu kat kedai 2 ringgit ( kedai murah ) .. shopping shopping shopping... pueh dia .. tak beli apa apa kat KLCC .. dapat beli kat kedai tu pon dh ok dah bagi dia..tak mo balik tangan kosong .. hehe ..

Aku lak , dapat bahan untuk blog aku ,dah memadai .. hehe ...

Berbalik pada tajuk aku tu ... sewaktu aku nak keluar dari rumah aku ... terdengar la suara lelaki berbangsa cina yang agak berusia ...seperti menjual barang dari rumah ke rumah .. ermm ... lemah longlai langkahnya ...

" Dapur gas serive ... dapur gas service .. "

Begitulah lebih kurang bunyinya .. Aku perhatikan saja dia .. dari satu tingkat ke satu tingkat .. bayangkan blok umah mak aku tu ada 4 tingkat dan ada 4 bahagian .. satu tingkat ada 18 buah rumah .. satu kawasan aku tu ada hampir 20 blok ... penatnyaaa...

Kesian aku tengok dia .. nak suh dia repair dapur umah mak aku , tak la rosak lak .. ermm ... aku reti sangat keperitan hidupnya tu walaupun hidup aku tak la seteruk dia tapi aku leh rasa kepenatannya tu ..

Aku yang hari hari berjalan g kerja pun leh penat .. tu pon keje dalam pejabat yang berhawa dingin .. dia yang terpaksa berpanas berhujan ?

Kenapa aku rasa kesian kat dia ? Dia tak meminta sedekah .. dia tak minta simpati .. dia tak merompak ... dia menjual kemahirannya untuk mendapatkan rezeki ... antara kesian dan rasa hormat padanya timbul di perasaan aku ..

Betapa kita ni sebenarnya masih ada yang beruntung tapi masih lagi mengeluh pada Allah yang nasibnya tidak baik seperti orang lain sedangkan lebih ramai lagi malang darinya ... Bersyukur ? antara ikhlas dalam tidak sebenarnya !

BA : Alhamdulillah ..

@ Little Penang Cafe , KLCC



Patut try Asam Laksa di sini .. mmg sedap giler .. Kat sini jual makanan yang ada di Pulau Pinang.. Little Penang Cafe setahu aku ada cawangan di Mid Valley dan Bangsar ... Lain tempat aku tak sure sangat.. tak sempat nak google.. hehe..sebab aku sedang menikmati mee udang dia..

Harga ? Biasa je..tak lah semurah kedai biasa tapi boleh la di bayarkan .. hehehe..

Petugas di dapur diwajibkan pakai tutup kepala.. hehe..sendiri mau ingat ? Halal ke ?? Er... kedai kat tepi jalan tu ada sijil halal gak ke ?


Aku hidup tanpa GENGBLOGGER !



Aku tak tau sejak admin GENGBLOGGER buat perubahan di web tersebut , aku susah nak log in dari netbook aku ni .. sukar sekali.. kat opis boleh.. ok jer .. mesti ada setting yang tak kena ni..

Tak pe lah ..malas nak godek lagi ... sumber apa yang ada , maka tu je lah aku gunakan .. aku masih ada KELAB BLOGGER - BEN ASHAARI , BEN ASHAARI BLOG , KELAB WANITA yang mana aku senantiasa mengupdate status aku di situ .. heheeh

Selagi trafik lebih dari 1 ribu di hujung minggu , ok la kan .. hehehe ... just maintain jer...

@ CLINIQUE , KLCC


Hurmm.. kembali lagi ... dua mingg lepas , wife aku ada beli produk kat sini setelah tertarik dengan iklan diorng di majalah ... maka terpengaruhlah dia setelah berpuluh kali memujuk aku untuk pergi mengushanya ...

Ops .. ni aku tengah mengupdate depan orang ramai.. betul betul depan booth CLINIQUE .. hehe.. Malu ? Oh tidak sama sekali ..

Satu hari nanti , akan aku buat jelajah sebegini rupa.. berblog di merata tempat dalam masa satu hari .. hehehe.. suka gitu .. hehehe.. live blogging ...

Kenapa ? Sbb aku akan menceritakan sesuatu situasi dengan cara pandangan aku sendiri .. jadi pastinya berbeza dari pembaca lain sebab cara kita melihat sesuatu itu adakalanya berbeza kan ? hehehe.. itulah yang akan aku laku kan... dan aku suka melakukannya ...

BA : Cam berita terkini lak ek ..hahahah

Ben Ashaari lagi popular dari Nurul Gersang dan Agnes Monica ?


Menurut keyword aku , tu la dia .. sepaanjang minggu ini .. mereka yang menggunakan enjin pencari Google untuk mencari info yang mereka kehendaki ..

Adakah ini bermakna BEN ASHAARI popular ? Tak !! Ada sesetengah pengguna internet lebih gemar menggunakan google untuk terus ke blog berbanding menaip address di ruangan url di browser mereka .. itu lebih memudahkan bagi mereka ...

Jadi keyword hanyalah cara mudah mencari maklumat dengan menggunakan enjin pencari dan bukanlah penentu kepopularitian sesuatu blog ..

Popular tu penting ke ? Tak langsung ... Popular dengan cepat akan memakan diri sendiri... Naik dengan cepat , turun pon dengan cepat ! Cara paling selamat naik secara perlahan dengan bijak .. kreativiti dan paling penting ialah kesabaran ..

Yang aku tau , halal !

Hahaha... Mat Gebu oh Mat Gebu .. Betul la tu pokok limau kasturi .. pokok limau purut tu ada tapi kat bahagian lain ... hahaha..

Aku mmg dari dulu gitu .. Bab bab mengenal makanan ni aku mmg gagal .. Kalau suh beli ikan , haram nak cam .. jgn mimpi la suh aku pilih ikan .. kalau kena lak ikan ikan tu jenis sama bentuk .. mmg gagal ! Yang aku kenal pon ikan jerung ! hahaha... ikan pari ngan ikan keli aku kenal la.. tu pon aku confius dengan ikan sembilang ... hehe.. yang aku tau , makan ! suh makan , aku tak confius .. hehe ..

Tu baru ikan .. kalau sayur ? Hancusss ... kalau g pasar , walaupun depan mata , aku tetap tanya gak ... malas nak peningkan kepala nak cam sayur sayur tu.. hehe.. bukan masuk exam pon .. hahaha.. Ulam ?? lagi hancuss... cuma kenal sayu dua jenis sebab warnanya yang berbeza.. tu pon setelah berada di depan mata ... kalau masih lagi di pokok ? mmg tak kenal ...

Pokok buah ? Yang aku kenal pisang ngan betik... hahaha.. aku mmg jenis tak amik kisah ... yang aku tau , halal !!!

Aku dipaksa atau terpaksa berkebun ? Sama je kan ?

Persediaan untuk mencangkul petang tadi .. tapi sebelum tu ... amik gambar dulu ngan dslr aku.. saja nak bermanja dulu ..

Ulam raja yang membiak dengan jayanya hasil jagaan ..erk... wife aku.. hehe..

Sila teka.. pokok apakah ini ... haih... takkan tak tau ... ??
Kering walaupun ari ari siram..camana tu ? ada petuakah ?

Saja je amik lagi... kasi blur lagi.. hehe

Nampak rumput panjang tu ? Tu karang bakal di tebas aku tu .. huh

Pelik tul la... pokok limau purut ni sering jadi makanan ulat .. huh.. bila cari tak jumpa lak ..
Berbuah gak sebijik ... tuuuu..limau purut tuuu

Hehehe... sekian ... masa untuk ... mencakar rumput rumput kering ... tebas rumput dan berborak ngan jiran tetangga... part ni tunggu maghrib baru leh masuk.. legeee... ahahah

Mat Gebu buat aku cemburu !

Cantik kan ? Set ni baru dibeli oleh Mat Gebu .. Berapa harganya ? Huhuhu .. tak yah la tau .. nak tak gak ? Tanya Mat Gebu sendiri .. setahu aku , erk..tak pe la.. nanti dia umumkan ..

Ini antara koleksi terbarunya , jika tak salah aku .. Yang ni kah yang ditunggu tunggu tu kan Mat ? Kalau yang ni , mmg berbaloi baloi... cantik banget !

Aku cemburu bukan apa , cemburu sbb minat dia tu ha... dah berjaya mengumpul banyak koleksi menda menda ni... Sewaktu aku g umah dia dulu , mmg penuh dengan menda menda ni je la .. aku sendiri pun takut nak pegang.. hahaha ..

Aku minat ngan semua menda menda ni cuma tak mampu nak follow jer .. Memerlukan $$ yang amat tinggi dan kesabaran yang tiada tanding taranya bila nak membida nya.. hahaha...

Pada Mat , teruskan minat anda ... dari membazir g disko , baik beli menda menda ni.. satu hari nanti pasti nilainya berlipat kali ganda..kan kan ? hahaha..

BA : mabeles !
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI